Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-06, 17:36
  #1
Medlem
Bolages avatar
Jag är ständigt på jakt efter god thaimat, och under mitt sökande i Göteborg har jag stött på en del ställen som skiljer sig från mängden (på ett bra sätt). För de allra flesta ställen är faktiskt tråkigt lika varandra, i stort sett samma rätter tillagade på nästan exakt samma vis.

Men i alla fall, har ni några egna favoriter som ni vill dela med er av? Läget spelar ingen roll, inte priset heller så länge det är riktigt gott.


Jag vill gärna rekommendera Phi Phi Take Away i Rosendal, på Studiegången. Väldigt vällagade och goda rätter, och det känns ganska genuint. Även Toui's Thaikök på Marklandsgatan förtjänar att omnämnas, mycket gott och världens vänligaste personal.
Citera
2009-04-06, 19:34
  #2
Medlem
Saitechs avatar
Nu har jag inte ätit på så många thaiställen så har inget att jämnföra med men det finns en i björlanda kile som iaf jag tycker om, Lai thai heter den. Äter där ganska ofta då jag har båt i hamnen. Extra najs är det att äta där på sommarn då dom har uteservering och dessutom serverar starköl (endast på sommaren). Som sagt inte mkt att jämnföra med, men tycker du att maten smakar skit så är det ju alltid trevligt att ta en tur runt i hamnen.
Citera
2009-04-15, 13:13
  #3
Medlem
Bolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saitech
Nu har jag inte ätit på så många thaiställen så har inget att jämnföra med men det finns en i björlanda kile som iaf jag tycker om, Lai thai heter den. Äter där ganska ofta då jag har båt i hamnen. Extra najs är det att äta där på sommarn då dom har uteservering och dessutom serverar starköl (endast på sommaren). Som sagt inte mkt att jämnföra med, men tycker du att maten smakar skit så är det ju alltid trevligt att ta en tur runt i hamnen.
Lai Thai är väl en kedja, det finns även i Gamlestan och på Andra Långgatan. Helt ok mat i alla fall, även om det var ett tag sen jag var där nu. Det är möjligt att maten skiljer sig åt från ställe till ställe med, så jag får väl prova det om jag har vägarna förbi Björlanda i sommar.
Citera
2009-04-15, 14:58
  #4
Medlem
pirates avatar
En av mina absolut favorita restaurang är den som ligger på engelbrek-gatan. Heter nån med med samui. Riktigt god mat och man blir grymt mätt!
Citera
2009-04-17, 07:31
  #5
Avstängd
jonno41s avatar
Thai-stället nere vid St Sigfridsplan är dyra men har jävligt gott käk.
Citera
2009-04-18, 11:14
  #6
Medlem
Bolages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Thai-stället nere vid St Sigfridsplan är dyra men har jävligt gott käk.
Är det det som heter typ "Thai Smile" eller liknande?
Citera
2009-04-18, 11:30
  #7
Avstängd
jonno41s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolage
Är det det som heter typ "Thai Smile" eller liknande?
Ja, om de inte ler får man käket gratis.
Citera
2009-04-19, 09:51
  #8
Medlem
mongrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolage
Jag vill gärna rekommendera Phi Phi Take Away i Rosendal, på Studiegången. Väldigt vällagade och goda rätter, och det känns ganska genuint. Även Toui's Thaikök på Marklandsgatan förtjänar att omnämnas, mycket gott och världens vänligaste personal.
Phi Phi höll ganska hög klass (speciellt med tanke på priset) fram till för kanske ett halvår sedan. De senaste gångerna jag har varit där har maten dock varit otroligt oinspirerad och trist. En polare som tidigare åt där flera gånger i veckan har helt slutat gå dit.

Det är tyvärr brist på vettiga thairestauranger i Göteborg. De flesta serverar flottig och smaklös mat. Det går att göra betydligt bättre thaimat själv om man köper ingredienserna på något asiatlivs och kollar upp lite autentiska recept.
Citera
2009-04-19, 10:08
  #9
Medlem
Hr.Johanssons avatar
Om man skall ta med sig maten, kan jag kraftigt rekommendera MaeKrua.
Hörnet Andra Långgatan/Värmlandsgatan.
Citera
2009-04-21, 12:24
  #10
Medlem
Sukhothai på Drottninggatan har väldigt goda och lite speciella rätter tex kyckling i bananblad. Servicen är bra,priserna humana. Lokalen är mysig,källare med gamla valv.

Varning! Thai wok på Chapmans torg,bitcig subba (ägarinnan?) som skäller på och förolämpar gästerna (kan några ord thai) Ojämn matkvalite (hög omsättning på kockar?) Svettluktande gammal gubbe som krafsar i buffen (Maken?) Minimala portioner+betala för X-tra ris!? UNDVIK!
Citera
2009-04-25, 22:17
  #11
Medlem
det finns ett hål i väggen mitt emot handelshögskolans spårvagnshållplats som är riktigt bra. Dock var det ännu bättre förr när det var en snubbe och hans fru som hade det, sen blev det ägar- och namnbyte och inte lika bra men ändå mitt favoritthai-ställe i gbg.
Citera
2009-04-25, 22:56
  #12
Medlem
Moffegrevs avatar
Finns ett ställe i Guldheden som har riktigt bra thaimat. Vet inte riktigt vad det heter men det ligger brevid en konsumbutik och i närheten av det kristna skolhemmet.

Kan varmt rekommenderas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback