Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 16:53
  #61
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
Axel Thai på Axel Dahlströms torg är en riktig höjdare. Brukar alltid be dom att göra min rätt "thai stark" vilket dom nästan alltid lyckas med.
Det ryktas om att kvinnan bakom disken är världens enda otrevliga thailändska.
Citera
2017-02-05, 16:56
  #62
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Var på Grimmereds krog, pizzeria och thai. Troligen gapade de över för mycket för deras Stekt ris med kyckling, khao pad, var helt värdelös!
Tomat och ananas, just de ingridienser jag inte vill ha när jag äter - thai eller annat. Ingen broccoli, inget ägg, ingen vidare kryddning. kan vara stans sämsta khao pad kal.
....... men de övriga sade att pizzorna var jättebra
Man får skylla sig själv om man väljer thaimat på en pizzeria!
Ungefär som att beställa lasagne eller andra pastarätter på en pizzeria, eller en hamburgare.

NEJ!
Citera
2017-02-05, 17:00
  #63
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Man får skylla sig själv om man väljer thaimat på en pizzeria!
Ungefär som att beställa lasagne eller andra pastarätter på en pizzeria, eller en hamburgare.
NEJ!
Verkar som om fler håller med dig:
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Vaa?
En kombinerad pizza- & thai-restaurang???
Snacka om att man får dåliga vibbar av denna restaurangen
Men det tycker inte jag. Förresten vadå inte beställa lasagne på pizzeria? Du har tydligen inte varit på Emona i majorna. Pastarätt är väl pastarätt`?
För övrigt är det de som gjort fel inte jag. Men en poäng har du, Det fanns en gång en kineskisk-svensk-pizzeria på östra hamnagatan nära naturkompaniet. De misslyckades med alla tre. Den som gapar efter mycket......
Citera
2017-02-05, 17:01
  #64
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scartkabel
det finns ett hål i väggen mitt emot handelshögskolans spårvagnshållplats som är riktigt bra. Dock var det ännu bättre förr när det var en snubbe och hans fru som hade det, sen blev det ägar- och namnbyte och inte lika bra men ändå mitt favoritthai-ställe i gbg.
Kan blott instämma! Deras stekt ris med kyckling klassade ut allt i stan! Helt enkelt bäst. Men tyvärr, världen förändras och nu finns bara minnet kvar. Idag smakar det bara ok.
Citera
2017-02-05, 17:30
  #65
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Verkar som om fler håller med dig:

Men det tycker inte jag. Förresten vadå inte beställa lasagne på pizzeria? Du har tydligen inte varit på Emona i majorna. Pastarätt är väl pastarätt`?
För övrigt är det de som gjort fel inte jag. Men en poäng har du, Det fanns en gång en kineskisk-svensk-pizzeria på östra hamnagatan nära naturkompaniet. De misslyckades med alla tre. Den som gapar efter mycket......
Emona har jag varit på ett flertal gånger. Inte provat deras lasagne dock men pizzan är rätt bra.
Däremot har jag provat pizzerialasagner två gånger i mitt liv varav den ena på Da Marco i Majorna.
Totalt värdelöst, ett par pastaplattor som simmade i två liter fett och en skvätt köttfärs.

Men visst, det finns säkert hyfsade pizzerialasagner, men de flesta pizzerior får nätt och jämnt till bra pizzor så jag håller mig till pizza (även om jag hellre bakar hemma numera) och jag skulle absolut aldrig beställa en oxfilépasta eller liknande.

När vi pratar att ta sig vatten över huvudet är däremot är Old Town (också Majorna) helt okej, trots sitt spretiga indiskt-pasta-pizza-koncept.
Citera
2017-02-06, 19:15
  #66
Medlem
Tobias123s avatar
Finns en bortglömd pärla i mölndal, Sushi thai king! Serverar grym pad thai, koreanskt, sushi och japansk mat. Deras Sechuanrätter är grymma! Kocken är från den provinsen!
Citera
2017-02-06, 21:58
  #67
Medlem
Calogeros avatar
Bangkok Kitchen, Andra Långgatan. Aldrig blivit missnöjd.
Citera
2017-02-08, 22:35
  #68
Medlem
urverksapelsins avatar
Tan's Thai, stället som är en liten kiosk hållplatsen musikvägen, är helt ok, inte bäst men verkligen ok plus. Ta den på vägen hem!
Citera
2017-02-10, 06:42
  #69
Medlem
cineramas avatar
Axel Thai.. Jag har bott här i 5-7 år nu och de var okej i början, inte perfekt men god. Men nu står det någon arab/turk och gör maten istället. Smakar inte lika bra längre, mest olja och hmm, ja inget kul.
Citera
2017-02-22, 22:19
  #70
Medlem
urverksapelsins avatar
Thai kitchen på Allmänna vägen; ok minus. Inte bra, men godkänt på Khao pad kai. Deras kycklingspett, nej. Smakade ej jordnöt, istället chili, samt sötma som oroar magen. Skippa den.
Obs att den tydligen har lunchbuffe. Ej testat, kan vara ok.
Citera
2017-02-24, 09:28
  #71
Medlem
NaZdravis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Thai kitchen på Allmänna vägen; ok minus. Inte bra, men godkänt på Khao pad kai. Deras kycklingspett, nej. Smakade ej jordnöt, istället chili, samt sötma som oroar magen. Skippa den.
Obs att den tydligen har lunchbuffe. Ej testat, kan vara ok.
Antar att du menar Thai Food House, deras Phad Thai är i alla fall väldigt god.
Buffén helt okej också. Dessutom har de fått alkoholrättigheter
Citera
2017-04-06, 00:13
  #72
Medlem
urverksapelsins avatar
jola krua thai, andra långgatan (sydsidan, snett över gatan från Bangkok kitchen)

Måste vara en av de sämsta ställena i stan!
Först lokalen, det ekar som i en grotta, man kan inte tala tyst och det låter högt av de som talar med kockan. Ljuset, det är starka lampor i taket. Det är som att äta i en gymnastiksal, ingen atmosfär alls.
tar en tidning att läsa medan väntar: den är från 28 januari. Idag är 5 april. Driver dom med mig

Till slut kommer Khao pad kai, nr 12. Det första som slår mig är doften av peppar, stark. Smakar. Det smakar bara peppar. Fortsätter äta och det enda jag känner är som om hon tappar pepparkaret i maten. Inget av det man vill ha av thai, koriander, ingefära, spiskummin och gärna vitlök och/eller lime.
Ingenting återfinns i maten. Bara en massa peppar.

betyg 1 av 10. Helt klart en urusel thai-restaurang på alla plan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback