Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-26, 18:54
  #37
Medlem
Saolas avatar
Rekommenderar Moon Thai kitchen i masthugget , den behöver ingen michelinstjärna för oss nabor.
Citera
2013-03-10, 06:56
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Finns det något ställe som serverar man med lite styrka? All thaimat jag har fått hittills i Gbg är ungefär lika kryddstark som falukorv...

Då ska du gå till Chilli Restaurang & Bar på Olivedalsgatan. Där kan du välja din styrka exakt hur du vill och inte nog med det så har dom världens starkaste chili. Provade den och det var ingeting att leka med!!!
Maten överlag är bästa asiatiska maten jag ätit i stan, dom använder färska asiatiska grönsaker och det var verkligen som maten man får i Thailand när man är på semester )
Citera
2013-04-12, 19:14
  #39
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancho&Lefty
+1 gällande Ton Cha Bub
+1
Håller med, riktigt god mat.
Citera
2013-05-19, 11:16
  #40
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jag skulle just till att skriva en rekommendation om Arojj Dii.
Vällagat käk, en riktig restaurang.
De flesta göteborgska konkurrenterna i grenen lagar ordinär snabbmat och häller över cocosmjölk, jordnötter och chili, men det här handlar om en helat annan division om än fortfarande med mycket humana priser.

Jag provade Arojj dii igår. Visst, tycker att det var helt okej mat men inget utöver det vanliga. Thairestaurangen bredvid apoteket i Johanneberg och Wok house vid Willys förefaller för mig hålla ungefär samma standard. Eller har jag missat något? Någon speciell rätt som rekommenderas som bevisar restaurangens storhet? De vegetariska vårrullarna var väldigt mjuka och inte krispiga som jag tycker de bör vara också.
Citera
2013-05-24, 20:09
  #41
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minns Mitt Namn
Jag provade Arojj dii igår. Visst, tycker att det var helt okej mat men inget utöver det vanliga. Thairestaurangen bredvid apoteket i Johanneberg och Wok house vid Willys förefaller för mig hålla ungefär samma standard. Eller har jag missat något? Någon speciell rätt som rekommenderas som bevisar restaurangens storhet? De vegetariska vårrullarna var väldigt mjuka och inte krispiga som jag tycker de bör vara också.
Jepp, jag måste hålla med om att stället närmat sig det mediokra medelvärdet. Ny kusin i köket, kanske?
Citera
2013-05-27, 08:33
  #42
Medlem
Minns Mitt Namns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jepp, jag måste hålla med om att stället närmat sig det mediokra medelvärdet. Ny kusin i köket, kanske?

Tråkigt! Har du någon speciell rätt på menyn du kan rekommendera annars?
Citera
2013-05-29, 18:39
  #43
Medlem
Nihennas avatar
Något rätt måste Thai Oriental vid grönsakstorget göra, för alla gånger jag är där så är det fullt med thailändare och jag är ofta ensam svensk, eller om det är nån svensk här så år det ofta i sällskap av thailändare. Riktigt god pad thai med risnudlar enligt mig.
Citera
2013-07-30, 11:15
  #44
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Något rätt måste Thai Oriental vid grönsakstorget göra, för alla gånger jag är där så är det fullt med thailändare och jag är ofta ensam svensk, eller om det är nån svensk här så år det ofta i sällskap av thailändare. Riktigt god pad thai med risnudlar enligt mig.
Det är en fin restaurang.
Citera
2013-08-13, 15:57
  #45
Medlem
POMJUP53s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentyl
Jag skulle just till att skriva en rekommendation om Arojj Dii.
Vällagat käk, en riktig restaurang.
De flesta göteborgska konkurrenterna i grenen lagar ordinär snabbmat och häller över cocosmjölk, jordnötter och chili, men det här handlar om en helat annan division om än fortfarande med mycket humana priser.
Även jag måste höja stället till skyarna, lirar helt egen liga.
Citera
2013-09-08, 10:31
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POMJUP53
Även jag måste höja stället till skyarna, lirar helt egen liga.


Hur kommer det sig att du tycker det? Vilka rätter rekommenderas?
Citera
2013-09-10, 23:38
  #47
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Axel Thai på Axel Dahlströms torg är en riktig höjdare. Brukar alltid be dom att göra min rätt "thai stark" vilket dom nästan alltid lyckas med.
Citera
2013-09-14, 09:55
  #48
Medlem
Någon som har något att rekommendera kring Redbergsplatsen/Danska vägen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback