Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Ja, det är ju för jävligt och så
dumt! Daesh tackar och tar emot givetvis. Nu behöver de inte ens lägga ut rekryteringsvideos på nätet, det räcker att nämna Trump......

Alldeles vanliga och hederliga människor runt om i världen kommer att drabbas.
Det räcker t ex med att vara född i Iran eftersom det inte går att avsäga sig sitt iranska medborgarskap.
Förre Sverigeambassadören Azita Raji är ju iranskfödd och hon har konstaterat att i Trumps USA hade hon aldrig ens blivit insläppt ( jag har funderat på om Bob Dylan faktiskt visste vad han gjorde när han bad just Raji läsa upp hans tal på Nobelfesten).
I Mexico talas det om bojkott av amerikanska företag och amerikanska varor efter att Trump besluta om muren. I artikeln nämns kampanjer mot t ex McDonald's, Starbucks, Coca-Cola och Walmart.
http://money.cnn.com/2017/02/02/news/economy/mexico-boycott-america-trump/index.html
Blir det riktigt illa kanske bojkotter mot amerikanska företag och varor sprider sig över världen.
Jag skriver "illa" eftersom jag tror att det är tveksamt om bojkotter i sig kan påverka Trump, även om det naturligtvis kan vara kännbart för amerikanska företag utomlands.