2017-02-10, 19:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
AFP

En längre artikel-
https://www.yahoo.com/news/mogherini-asks-us-not-interfere-european-politics-172213223.html

EU tröttnar och säger ifrån då det gäller Trumps tjafs om Brexit. Europa Unionen är här för att stanna klämmer Mogherini i med.
Vem är Mogherini? Jag säger som Farage:

http://www.express.co.uk/news/politics/761893/Nigel-Farage-European-Parliament-clash-anti-democratic-zealots-Ukip-MEP-Donald-Trump
Citat:
Mr Farage said: “Unlike the system we have in the European Union where the unelected commissioners like Mogherini here, have the sole right to propose legislation.

“So I’m sure that it’s a great shock to you to see that a genuinely elected democrat is doing what he was put in to do.”
Han är helt rätt..
2017-02-10, 20:59
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

http://www.express.co.uk/news/politics/761893/Nigel-Farage-European-Parliament-clash-anti-democratic-zealots-Ukip-MEP-Donald-Trump

Han är helt rätt..

Både Farage och du är idioter! EU är alltså en "union" mellan självständiga stater som valt att samarbeta med varandra i större eller mindre utsträckning. USA är en federativ nationalstat med fasta demokratiska institutioner. Ändå finns det också många demokratiska inslag inom EU. Det Europeiska rådet består av statsledningen för medlemsstaterna. Europeiska unionens råd är råd för medlemsstaternas ministrar inom olika politikområden. Kommissionärer nomineras av medlemsstaterna men måste godkännas av det demokratiskt valda EU-parlamentet. Ett parlament som fått ökade demokratiska befogenheter jämfört med för ett antal år sedan. EU-Parlamentet väljer kommissionens ordförande och måste godkänna övriga kommissionärer. Genom en misstroendeförklaring så kan parlamentet avsätta kommissionen. Parlamentet har lagstiftande rätt inom många politikområden samt måste godkänna EU-budgeten för att den skall gå igenom. Till detta kommer EU-parlamentets granskande funktioner.

Tillkommer den självständiga EU-domstolen samt Europadomstolen för mänskliga rättigheter, (som också står öppen för icke EU-länder).

Det verkar alltså som att du, Trump och Farage behöver läsa på en hel del om EU.
2017-02-10, 21:14
Medlem
Melange5738s avatar
Dags att kräva ett läskunnighetstest av Mr. President: https://www.youtube.com/watch?v=KXGuJlTVXfw

Börjar bli solklart för mig hur det ligger till. Han vann i de mest outbildade delstaterna, Hillary vann i de mest utbildade delstaterna. Republikanerna är så korkade att de inte fattar läget. Har sett väldigt många tweet-historiker från personer som skrek "Yeah, down with obamacare, losercare hahah libtards" följt av: "...but... is Trump going to cut the affordable care act? But... I have a medical condition!"

De visste alltså inte att Affordable Care Act var Obamacare. Och de röstade på Trump trots att de dör om han lägger ner den utan att ge dem ett alternativ. Masterscale Darwin Awards.
2017-02-10, 21:21
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
De visste alltså inte att Affordable Care Act var Obamacare. Och de röstade på Trump trots att de dör om han lägger ner den utan att ge dem ett alternativ. Masterscale Darwin Awards.
Orkar inte kolla på någon random sore loser, men..

Det är mycket fler Demokrater än Republikaner som inte vet att Affordable Care Act och Obamacare är samma sak. Nästan hälften av D... Oftast är det unga och fattiga.

Och de röstade på Hillary som du (kanske??) vet.
2017-02-10, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Dags att kräva ett läskunnighetstest av Mr. President: https://www.youtube.com/watch?v=KXGuJlTVXfw

Börjar bli solklart för mig hur det ligger till. Han vann i de mest outbildade delstaterna, Hillary vann i de mest utbildade delstaterna. Republikanerna är så korkade att de inte fattar läget. Har sett väldigt många tweet-historiker från personer som skrek "Yeah, down with obamacare, losercare hahah libtards" följt av: "...but... is Trump going to cut the affordable care act? But... I have a medical condition!"

Så killen i videon visar ett klipp där Trump inte ser ut bry sig så mycket om att sjunga i en kyrka och anser då att han inte kan läsa.

Mannen läste ju perfekt idag med Japans premiärminister.

Hoppas att du förstår att människor som David Pakman måste visa att andra inte är smarta för att själva känna att man är smart.

Finns ett namn på den sjukdomen.
Senast redigerad av seeeg321 2017-02-10 kl. 21:28.
2017-02-10, 21:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Så killen i videon visar ett klipp där Trump inte ser ut bry sig så mycket om att sjunga i en kyrka och anser då att han inte kan läsa.
.

Han kunde uppenbarligen inte läsa sitt egna dekret om att göra Bannon till medlem av säkerhetsrådet, vilket är en anledning i sig att kräva att han gör ett lästest. Måste jag påminna dig om att Trump krävde Obama på bevis att han var född i USA?
2017-02-10, 22:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Det är mycket fler Demokrater än Republikaner som inte vet att Affordable Care Act och Obamacare är samma sak. Nästan hälften av D... Oftast är det unga och fattiga.

Skillnaden är alltså att om man är ung så är man oftast inte beroende av försäkring för att överleva. Har man en svår sjukdom som väldigt många äldre amerikanare har så dör man utan försäkring i det landet. Diabetes? Osis, likvidera dina tillgångar och festa. Cancer? Osis, likvidera dina tillgångar och festa. Du kommer antagligen inte att leva till nästa val.
2017-02-11, 00:22
Medlem
Mia-Rovys avatar
Jag kan skriva detta här också.

Tyskland känner sig inte säkra med att förvara sina tillgångar i USA (och Frankrike).

De tar nu tar hem 1.710.000 kilo guld främst från New York och Paris. Först planerat att vara klart år 2020, men efter Trump så snabbas det på till att vara klart redan i år

I ärlighetens namn — hade ni blivit förvånade om länder (särskilt Trump) i en kris beslutar sig för att konfiskera andra länders egendomar? Det hade i alla fall inte jag blivit, och jag misstänker att Tyskland känner likadant

https://www.thelocal.de/20170209/germany-moves-100-tonnes-of-its-gold-from-new-york-to-frankfurt

Tror ni Trump reagerar på detta?
Tyska är ju trots allt ändå bara fake
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-02-11 kl. 01:05.
2017-02-11, 01:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Tyskland känner sig inte längre säkra med att förvara sina tillgångar i USA (och Frankrike).

De tar nu tar hem 1.710.000 kilo guld främst från New York och Paris. Först planerat att vara klart år 2020, men efter Trump så snabbas det på till att vara klart redan i år

I ärlighetens namn — hade ni blivit förvånade om Trump i en kris beslutar sig för att konfiskera andra länders egendomar? Det hade i alla fall inte jag blivit, och jag misstänker att Tyskland känner likadant

https://www.thelocal.de/20170209/germany-moves-100-tonnes-of-its-gold-from-new-york-to-frankfurt

Har för mig att jag läste det samma under Obamas tid, dvs att guldet skulle tillbaka till Tyskland. Då utav andra orsaker..

Meeenn.., vi kan ju sitta och spekulera om allt egentligen, och Trump har fortfarande inte skickat ett dussin "nukes" till Tehran eller 1000 till Moskva..

"Tror på Trump" !
2017-02-11, 01:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Russia considering giving Snowden to US as ‘gift’ to Trump: report
http://thehill.com/policy/international/russia/319046-russia-may-gift-snowden-to-trump-report
Citat:
Trump pledged in July he would deal with Snowden “harshly,” adding he is “a total traitor” and suggested he deserves to be executed.

CIA Director Mike Pompeo has also said “a death sentence” would be appropriate for Snowden's actions.

Jaha en liten gåva kanske från Putin kanske. Lite lagom osmaklig och misstänkt. Så vad gör dom då med Snowden?
2017-02-11, 01:27
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Han är helt rätt..

EU:s höga representant för utrikes frågor och säkerhetspolitik och vice ordförande i Europeiska kommissionen. Och vad Farage säger är ovidkommande eftersom han ingen talan har alls.
2017-02-11, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy

Tyskland känner sig inte säkra med att förvara sina tillgångar i USA (och Frankrike).

I ärlighetens namn — hade ni blivit förvånade om länder (särskilt Trump) i en kris beslutar sig för att konfiskera andra länders egendomar? Det hade i alla fall inte jag blivit, och jag misstänker att Tyskland känner likadant

Jag förstår alla som har ekonomiska intressen drar sig undan USA.

Han kan få för sig att ta av Tysklands guldreserv för att tyskar har spytt öl som måste städas upp och det kostar. Eller att tyskar har kört bil på vägar och gator och därför ska Tyskland betala vägnätet i USA för alla delstater. Det vore ju inte mer än rättvist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in