2017-02-02, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Jag frågade ett flertal gånger varför hon inte betalade tillbaka något till sina brottsoffer, om det så bara är 100kr i månaden så tror jag folk hade sett en förändring i hennes beteende. Hennes svar på det var att jo, det kunde man ju göra men hon hade inte ekonomin sa hon. S.k kvalificerat skitsnack.

Frågade även varför hon inte betalade något när hon jobbade i tatueringsstudion, då fick hon ju i förhör enligt henne själv 2000-8000 i månaden. Hon svarade att det var prestationsbaserat varpå jag frågade och? Då kom svaret att hon hade privata skulder att betala också. Återigen, skitsnack och en dålig ursäkt.

Hade hon haft ett jobb idag (som hon påstår att alla "haters" förstör för henne) så hade hon inte betalar tillbaka en spänn! Hon hade skyllt på privata skulder eller något annat diffust.

Blir så otroligt trött på hennes inställning och tycker grymt synd om hennes brottsoffer.

Bruden lider av storhetsvansinne!!
Sa hon något om VART alla pengar tagit vägen, även de efter domen och som väntar på åtal?
Citera
2017-02-02, 22:05
Medlem
dekadentens avatar
Pengarna hade gått till vardagsgrejer, det var mycket "När barnen inte är hemma så orkar jag inte laga mat, så då köper jag hamburgare och då går 50 spänn..." först och sen ändrade hon sig och sa att "FÖRUT så köpte jag mycket hamburgare men det gör jag inte längre". Hon sa även att mycket pengar gick till barnen, typ att overaller går sönder på vintern och att vantar försvinner. Sen var det snack om att hon inte hade någon "mellanjacka"(?). Typ att hon bara hade en vinterjacka och en vårjacka och att hon behövde en jacka som inte var jättevarm/kall. Men hon shoppar inte alls mycket tydligen, och vi vet ingenting om hennes liv... Hon upprepade sig så mycket och ändrade massor så efter en halvtimme stängde jag av. Men det var iallafall lite om vart pengarna har gått.

Visstja. Hon hade använt en hel del i Turkiet också.
Citera
2017-02-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Pengarna hade gått till vardagsgrejer, det var mycket "När barnen inte är hemma så orkar jag inte laga mat, så då köper jag hamburgare och då går 50 spänn..." först och sen ändrade hon sig och sa att "FÖRUT så köpte jag mycket hamburgare men det gör jag inte längre". Hon sa även att mycket pengar gick till barnen, typ att overaller går sönder på vintern och att vantar försvinner. Sen var det snack om att hon inte hade någon "mellanjacka"(?). Typ att hon bara hade en vinterjacka och en vårjacka och att hon behövde en jacka som inte var jättevarm/kall. Men hon shoppar inte alls mycket tydligen, och vi vet ingenting om hennes liv... Hon upprepade sig så mycket och ändrade massor så efter en halvtimme stängde jag av. Men det var iallafall lite om vart pengarna har gått.

Visstja. Hon hade använt en hel del i Turkiet också.

Med andra ord svammel igen?!
Alltså hon har ju blåst flera på större belopp samt de från domen och tänk även hur mkt mer hon snott av de som åtal ej innefattar?
Jag får inte ihop det, hamburgare för 50 spänn?
Inte kaviar, eller champange?
😂
Undrar om pojkvännen, sorry killen, tycker han hittat sig ett kap?
Citera
2017-02-02, 22:17
Medlem
dekadentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denisa
Med andra ord svammel igen?!
Alltså hon har ju blåst flera på större belopp samt de från domen och tänk även hur mkt mer hon snott av de som åtal ej innefattar?
Jag får inte ihop det, hamburgare för 50 spänn?
Inte kaviar, eller champange?
😂
Undrar om pojkvännen, sorry killen, tycker han hittat sig ett kap?

Hamburgare för 50 spänn tycker jag var ovanligt billigt faktiskt, eftersom jag antar att hon menar grillen. De flesta tar ju över 70 för en 90-grammare + pommes. Även donken tar väl över 60 för en meny?

Fast det är kanske inte det vi ska fokusera på här

Jag hade nog tänkt över mina prioriteringar om jag riskerade fängelestraff för hamburgare och en jacka (har för mig att hon sa att det inte var märkeskläder hon köpte, eller så har jag läst att hon skrivit det någonstans). Ska jag bege mig in på brottets bana så ska det åtminstone ligga en lägenhet i innerstan och en butler i potten
Citera
2017-02-02, 22:20
Medlem
Lalandes avatar
Min personliga favorit ikväll var när hon försvarade sina frekventa takeaway-middagar och shoppingturer med "Men hörni, kom igen. Till och med Kronofogden tycker att det finns en limit, man måste ju få leva också" Hon menade att hon inte hade utrymme i sin budget att ens betala tillbaka någon 100-lapp i månaden. Man måste ju få LEVA! "Och den där jackan jag hittade på rean för 100kr. Alltså 100kr hörni, det är ju ett FYND!"
Citera
2017-02-03, 00:38
Medlem
SvartaBjorns avatar
Tack alla ni som sammanfattade live'n.

En tanke slog mig förut idag. Catrin hävdar ju att hon inte fått ut de pengar hon anser hon har rätt till från bloggportalen for.me. Det kan väl möjligen inte vara så att dessa (eventuella) pengar gått direkt till kronofogden för att minska hennes skuldberg?

Det vore ju toppen i så fall, Catrin! Då har du ju börjat göra rätt för dig...
Citera
2017-02-03, 01:10
Medlem
Neonights avatar
"Har du några bevis för att jag fortsatt med brott?"
"... du satt anhållen"
"Och jag blev släppt"

Det är märkligt att Catrin får sitta på förhör och är misstänkt åter igen för bedrägerier. Hon har ju uppenbart inte gjort nåt. Jag minns själv hur jag trillade in i en utredning där jag tillsynes var huvudmisstänk. 20-30 pers hade visst klagat.

*Stoppa huvudet i sanden*
Citera
2017-02-03, 04:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duston91
Jag frågade ett flertal gånger varför hon inte betalade tillbaka något till sina brottsoffer, om det så bara är 100kr i månaden så tror jag folk hade sett en förändring i hennes beteende. Hennes svar på det var att jo, det kunde man ju göra men hon hade inte ekonomin sa hon. S.k kvalificerat skitsnack.

Frågade även varför hon inte betalade något när hon jobbade i tatueringsstudion, då fick hon ju i förhör enligt henne själv 2000-8000 i månaden. Hon svarade att det var prestationsbaserat varpå jag frågade och? Då kom svaret att hon hade privata skulder att betala också. Återigen, skitsnack och en dålig ursäkt.

Hade hon haft ett jobb idag (som hon påstår att alla "haters" förstör för henne) så hade hon inte betalar tillbaka en spänn! Hon hade skyllt på privata skulder eller något annat diffust.

Blir så otroligt trött på hennes inställning och tycker grymt synd om hennes brottsoffer.

jag tycker mest grymt synd om catrins barn!
Citera
2017-02-03, 08:11
Medlem
Neonights avatar
På frågan om Catrin tyckte det var smart att skaffa utbildning och jobb om hon ändå kmr åka in i finkan svarade Catrin "Men vadå, tror ni jag kmr få livstid eller?!"

Dum fråga dumt svar förvisso, men jag tycker svaret tyder ändå på att hon själv vet om att hon fuckat upp igen och fängelsestraff är att vänta.

Jag tycker att det är bra att Catrin utbildar sig och jag hoppas inte fängelsestraffet påverkar detta. Det bästa för Catrin och samhället är om hon klarar utbildningen och hittar ett arbete.

Sen på frågan om hon läser här då svarade hon Nej. Däremot är det några som skickar print screens av det som skrivs. Hon undrar också hur folk har tid att lägga ned så mycket energi på henne och hennes förhavanden. Sanningen är ju att det tar ungefär 5 min varannan dag att scanna social medier och gå in här och skriva.

Hon passade också på att bagatellisera sina brott genom att säga att "Inte ens våldtäktsmän blir förföljda och kritisera som jag". För det första är inte det riktigt sant; Hagamannen blev ju nästan ihjälslagen tex och för det andra beror det såklart på att våldtäktsmän ofta inte har eller önskar dig en social plattform att röra sig på osv (ni förstår själva tankevurpan här och det finns fler anledningar till hennes omskrivna leverne)
Senast redigerad av Neonight 2017-02-03 kl. 08:14.
Citera
2017-02-03, 09:39
Medlem
Alla som såg delar av livesändningen igår förstår ju att det handlar om en person med en totalt grandios självbild. Jag personligen har aldrig sett något liknande tror jag.

Att vara berömd är viktigare än för vad man är "berömd"
I hennes ögon är hon helt ofelbar.
Det är ju hennes rätt att kunna äta på restaurang eller åka på semester, inte att betala tillbaka för bedrägerier.

Som sagt. Karsudden nästa
Citera
2017-02-03, 09:51
Medlem
Arya.Ss avatar
Jag förstår inte varför hon skulle ha en livesändning där folk skulle få ställa frågor om hon samtidigt satt och blockerade alla som ställde kritiska frågor... 😂
Tillslut var det väl bara dom som försvarade henne och dom som inte kommenterade som var kvar?

Jag frågade henne varför hon bagatelliserade sin brott och menade att dom inte var en big deal eftersom det fanns våldtäktsmän. Irriterar mig fortfarande att hon läste frågan (högt) men inte svarade på den...
Citera
2017-02-03, 10:04
Medlem
Hon är helt underbar. Ena dagen förnekar allt och ska polisanmäla det enda och det andra för att nästa dag förklara för världen att det faktiskt är struntsaker hon sysslat med och att äta ute är en mänsklig rättighet. Jag menar ju att det självklart är så att alla ska få äta på resturang några gånger i veckan och även gå ut på krogen ett par gånger i månaden.

förstår varför inte alla ensamstående föräldrar inte kränger lite borttappade biljetter så att dem kan ta del av mänsklighetens goda.
ja men man ska inte ta upp andra länder eller världsdelar för dem har ju inte samma standard som vi har.
Men ni ser ju att hon faktiskt gör detta för att överleva och då måste vi ju faktiskt se mellan fingrarna

och idag så är det rumpan som har växt och inte magmusklerna, på mig är det tvärtom. rumpan händer och den stora magen växer.

Jävlar i havet vad naiv och introvert hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in