2017-02-03, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SollentunaMicke
Alla som såg delar av livesändningen igår förstår ju att det handlar om en person med en totalt grandios självbild. Jag personligen har aldrig sett något liknande tror jag.

Att vara berömd är viktigare än för vad man är "berömd"
I hennes ögon är hon helt ofelbar.
Det är ju hennes rätt att kunna äta på restaurang eller åka på semester, inte att betala tillbaka för bedrägerier.

Som sagt. Karsudden nästa

Instämmer att hon har en kändisbild av sig själv.
hon använder alla medel för att bli något, för hon lider av nåt som måste ha uppmärksamhet varje dag.

så allt negativt som händer henne kommer hon vända till något positivt. det enda som CH är rädd för just nu är ML han kan sätta många käppar i hjulet på henne, för nu måste hon fråga om lov.
det är därför hon hoppas på ändring på vårdnadsfrågan.
tyvärr så skiter hon fullständigt i brottsoffer eller haters hon tänker är dem så dumma får dem skylla sig själva hon kommer aldrig ta sitt ansvar.
hon är inte rädd att åka in i fängelse hon kommer bara se det som en möjlighet sen när hon kommer ut, tex skriva en bok?? vem vet
men hon är liv rädd vad ML kan göra om hon åker in!!
gemensam vårdnad tog hårdare en bedrägeri domen. det är därför hon fortsätter reta upp folk på sociala medier. hon kommer aldrig betala en spänn frivilligt.
Senast redigerad av 111bombastic 2017-02-03 kl. 10:33.
Citera
2017-02-03, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperJackpots
Såna som dig kallas "GOLARE" i vårt land och står inte högt i kurs !
Just saying

Nej, en "golare" är en brottsling som anger sina kumpaner.

Ett brottsoffer som vittnar mot en brottsling är inte en golare

En person som berättar något dom vet är inte heller en golare

Inte ens en brottsling som berättar om ett brott som dom inte har varit delaktig i är att betrakta som en golare.
(fast där är det lite gränsfall, speciellt om man är med i samma kriminella gäng)
Citera
2017-02-03, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Nu är det dags för mig att bli arg igen!

Skälen CH anger i sin överklagan (kortfattat att kontakten mellan henne och pappan inte fungerat) beror på att CH har saboterat alla försök till umgänge från hans sida.

Om någon ska tilldömas enskild vårdnad är det pappan i detta fallet. Sug på den karamellen, Catrin!

Vem är pappan? Är han stabil, jobb osv?
Citera
2017-02-03, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadsfrid
jag tycker mest grymt synd om catrins barn!

Jag med. Dessutom deras wtnamn. Tragiskt.
Citera
2017-02-03, 16:12
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Vem är pappan? Är han stabil, jobb osv?
Pappan ska ha all heder då han inte gett upp utan fortsätter att kämpa för att få vara just pappa och ha umgänge med sin son.

Han har jobb och ett stabilt liv. Han betalar dessutom ur egen ficka (till skillnad mot parasiten) kostnaden för vårdnadstvisten.

Enda nackdelen (som jag ser det) är att han bor långt från sonen.
Citera
2017-02-03, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111bombastic
Instämmer att hon har en kändisbild av sig själv.
hon använder alla medel för att bli något, för hon lider av nåt som måste ha uppmärksamhet varje dag.

så allt negativt som händer henne kommer hon vända till något positivt. det enda som CH är rädd för just nu är ML han kan sätta många käppar i hjulet på henne, för nu måste hon fråga om lov.
det är därför hon hoppas på ändring på vårdnadsfrågan.
tyvärr så skiter hon fullständigt i brottsoffer eller haters hon tänker är dem så dumma får dem skylla sig själva hon kommer aldrig ta sitt ansvar.
hon är inte rädd att åka in i fängelse hon kommer bara se det som en möjlighet sen när hon kommer ut, tex skriva en bok?? vem vet
men hon är liv rädd vad ML kan göra om hon åker in!!
gemensam vårdnad tog hårdare en bedrägeri domen. det är därför hon fortsätter reta upp folk på sociala medier. hon kommer aldrig betala en spänn frivilligt.

Tyvärr tror jag att det stämmer, det du skriver, hon verkar inte oroa sig alls över att hon är skyldig privatpersoner en jäkla massa pengar samt högen med räkningar hos Kronofogden.
Trots all skit hon ställt till med och ställer till det, har hon mage att snacka om hur gott hon sover på nätterna!
Bra skriver av dig, visst verkar hon tro att hon är någon form av kändis, frågan är bara vad för form?
Tänk den dagen hon vaknar upp och inser att hon inte betyder ett skit för nån, vilken mardröm för henne?
Jag hoppas verkligen att K1 fortsätter får ha delad vårdnad och ser till att K1 växer upp till en fin grabb som lär sig vad som är rätt och fel.
För det är inget CH kan lära grabben, detta har hon bevisat genom alla sina bedrägerier stora som små....
Citera
2017-02-03, 18:18
Medlem
har denna CH god kontakt med sin mor? Om det så är fallet så borde modern se till att CH blir inlåst på psyk och får hjälp.
Citera
2017-02-03, 18:28
Medlem
Grenkomp GRKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TykoSweden
har denna CH god kontakt med sin mor? Om det så är fallet så borde modern se till att CH blir inlåst på psyk och får hjälp.

Modern försvarar ju CH så gott hon kan, inte tänker hon på hennes bästa inte...
Citera
2017-02-03, 18:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det är exceptionellt svårt att få ett vårdintyg utfärdat mot någons vilja, anhörig eller inte.

Bortsett från det undrar jag, till trådens mer minnesstarka, om misstankarna om bedrägeri mot AH lett till något?
Citera
2017-02-03, 18:58
Medlem
Citat:

Ett vårdintyg skrivs endast om en individ är en sådan fara för sig själv att den kommer skada sig svårt eller ta livet av sig. Det är skyddat i lagen hur och när vårdintyg får skrivas och ett vårdintyg prövas regelbundet för att se om det intyget är rätt. Så att tvinga in någon på psyk mot dennes vilja är omöjligt!
Citera
2017-02-03, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mejamaja
Ett vårdintyg skrivs endast om en individ är en sådan fara för sig själv att den kommer skada sig svårt eller ta livet av sig. Det är skyddat i lagen hur och när vårdintyg får skrivas och ett vårdintyg prövas regelbundet för att se om det intyget är rätt. Så att tvinga in någon på psyk mot dennes vilja är omöjligt!

Att tvinga in någon på psyk är visserligen fullt möjligt - men det föreligger mycket regler och lagar kring en sådan intervention och CH uppfyller i princip inga av premisserna för ett vårdintyg.

Men man kan tvinga in folk på psyk.
Citera
2017-02-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grenkomp GRK
Modern försvarar ju CH så gott hon kan, inte tänker hon på hennes bästa inte...
Inte konstigt att hon är som hon är då.
Citat:
Ursprungligen postat av CelebrateLife
Att tvinga in någon på psyk är visserligen fullt möjligt - men det föreligger mycket regler och lagar kring en sådan intervention och CH uppfyller i princip inga av premisserna för ett vårdintyg.

Men man kan tvinga in folk på psyk.
CH verkar uppfylla allt för att få vård Nej då. Men det lilla som jag läst så är det synd om henne. Hjärnan verkar verkligen sitta upp och ned hos henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in