Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-09, 21:01
  #11317
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag är helt fascinerad av att folk orkar följa Catrin. Är det att hon försöker vara känd och dra in pengar på sociala medier istället för att ställa sig i kassan på Donken som gör folk förbannade? Hon är väl föräldraledig och morsan står för lyxkonsumtionen. Jag läser kommentarer att hon ska göra rätt för sig, men hon är ju luspank och lever på bidrag (och morsan) som jag förstår det.

Varför skickar ni mail till folk och hindrar henne från att expandera bloggandet? Om hon mot all förmodan skulle bli nya Kenza eller Blondinbella och tjäna fett skulle ju kronofogden kunna dra en fin summa till brottsoffren.

du visar uppenbart att du inte har en susning om vad du talar om. Enda hon är att försöka bygga upp ett förtroende för att sedan ta folks pengar. Hela hennes liv går i cykler. Hon golddiggar och bedrar folk. hon åker dig samtidigt som hon förnekar brott in i det sista. Mamsen blir förtvivlad och cashar ut allt. sen börjar mamma säga nej och catrins cycel dra igång igen.
Citera
2018-08-09, 21:21
  #11318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pixiewing
Jag fick exakt samma svar från Lisa S igår... hon kopierar och klistrar in i mailen.

Den bloggportalen är helt klart desperat efter klick.
Kan ju ha att göra med att de två bolag som Lisa driver sammanlagt omsatte ca 1,5 miljoner förra året, och sammanlagt gjorde en vinst på strax under 70000. Det är väl inte en alltför vild gissning att hennes mål är betydligt högre än så. Däremot betvivlar jag att CH verkligen kan generera så mycket trafik att det är värt det...

En mer relevant fråga är om en konkursansökan redan har lämnats in till tingsrätten? Någon antydde det tdgare i tråden, men är det rätt förstått att den kompletta ansökan rent faktiskt är inlämnad? I såfall har CH verkligen något att se fram emot när hon kommer hem...
Citera
2018-08-09, 21:25
  #11319
Medlem
pixiewings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Kan ju ha att göra med att de två bolag som Lisa driver sammanlagt omsatte ca 1,5 miljoner förra året, och sammanlagt gjorde en vinst på strax under 70000. Det är väl inte en alltför vild gissning att hennes mål är betydligt högre än så. Däremot betvivlar jag att CH verkligen kan generera så mycket trafik att det är värt det...

En mer relevant fråga är om en konkursansökan redan har lämnats in till tingsrätten? Någon antydde det tdgare i tråden, men är det rätt förstått att den kompletta ansökan rent faktiskt är inlämnad? I såfall har CH verkligen något att se fram emot när hon kommer hem...

Håller tummarna för att den är inlämnad!
Citera
2018-08-09, 21:26
  #11320
Avstängd
Assault12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cjh
Kan ju ha att göra med att de två bolag som Lisa driver sammanlagt omsatte ca 1,5 miljoner förra året, och sammanlagt gjorde en vinst på strax under 70000. Det är väl inte en alltför vild gissning att hennes mål är betydligt högre än så. Däremot betvivlar jag att CH verkligen kan generera så mycket trafik att det är värt det...

En mer relevant fråga är om en konkursansökan redan har lämnats in till tingsrätten? Någon antydde det tdgare i tråden, men är det rätt förstått att den kompletta ansökan rent faktiskt är inlämnad? I såfall har CH verkligen något att se fram emot när hon kommer hem...

Ja, jag tolkade som att en ansökan lämnats in. Kan bli en fin överraskning när hon kommer hem.
Citera
2018-08-09, 22:18
  #11321
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Ja, jag tolkade som att en ansökan lämnats in. Kan bli en fin överraskning när hon kommer hem.
Hoppas på det jag också.
Det blir en fin överraskning när hon kommer hem det.
Citera
2018-08-09, 22:30
  #11322
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Här har vi en stjärna på flashback som blivit försatt i PK och förfäras över att inte ha fri tillgång till sitt eget konto eller kunna öppna ett nytt





Den juridiska biten finns det andra skribenter som har bättre koll på, men det låter inte särskilt kul med PK. Jag tror Catrin kan hålla sig för skratt. Men det är nog viktigt att göra, som andra redan varit inne på, en noggrann genomlysning av CH´s ekonomi så man inte missar något bankkonto. För att få till en lyckad konkurs krävs det nog en bra jurist (som cjh) påpekar nån sida längre bak i tråden.

Tack för svar 😊
Att det inte är kul förstår jag men jag vet ändå inte riktigt vad PK innebär...
Inkluderas alla pengar som den konkursdrabbade rör sig med, alltså även gåvor? Har jag förstått ditt inlägg rätt då?
Citera
2018-08-09, 23:18
  #11323
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
du visar uppenbart att du inte har en susning om vad du talar om. Enda hon är att försöka bygga upp ett förtroende för att sedan ta folks pengar. Hela hennes liv går i cykler. Hon golddiggar och bedrar folk. hon åker dig samtidigt som hon förnekar brott in i det sista. Mamsen blir förtvivlad och cashar ut allt. sen börjar mamma säga nej och catrins cycel dra igång igen.

Aj då, nej erkänner villigt att jag inte är så insatt. Har blivit nyfiken på vem människan är pga denna mastodonttråd. Jag trodde hon ägnat sig åt typ Tradera och Blocket-bedrägerier, struntat i att skicka varor eller skickat fel saker etc. Om hon använt bloggandet för att få folk att köpa prylar och sedan blåst dem är det ju jäkligt shady att fortsätta blogga.
Citera
2018-08-10, 13:07
  #11324
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Aj då, nej erkänner villigt att jag inte är så insatt. Har blivit nyfiken på vem människan är pga denna mastodonttråd. Jag trodde hon ägnat sig åt typ Tradera och Blocket-bedrägerier, struntat i att skicka varor eller skickat fel saker etc. Om hon använt bloggandet för att få folk att köpa prylar och sedan blåst dem är det ju jäkligt shady att fortsätta blogga.

ber om ursäkt om jag lät hård i tonen. Men vill du ha en skön läsning en tråkig dag så anser jag att detta är bland dem bästa trådarna på Hela FB iaf av dem jag själv läst igenom
Citera
2018-08-10, 16:09
  #11325
Medlem
I början av sommaren trodde jag denna tråd hade dött helt. Så gött att komma tillbaka och se att folk äntligen begärt henne i personlig konkurs och att diskussionen lever igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Fishfishy
Sen måste jag fråga. Är det någon här som på riktigt som tror att mamsen står och betalar allt hon "unnat" sig den sista tiden??
Hell no!!! Det är ju helt, helt uppenbart att nånstans ifrån kommer det in en massa pengar. Om hon inte säljer knark eller sex så är hon igång med bedrägerier igen.

ps älskar verkligen hennes banner med den lilla tekoppen uppe på två böcker. Känns så Catrin.
Citera
2018-08-10, 18:50
  #11326
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
I början av sommaren trodde jag denna tråd hade dött helt. Så gött att komma tillbaka och se att folk äntligen begärt henne i personlig konkurs och att diskussionen lever igen.

Hell no!!! Det är ju helt, helt uppenbart att nånstans ifrån kommer det in en massa pengar. Om hon inte säljer knark eller sex så är hon igång med bedrägerier igen.

ps älskar verkligen hennes banner med den lilla tekoppen uppe på två böcker. Känns så Catrin.

Dessutom litet ironiskt att den ena av böckerna, "Danger under the moon", handlar om en man som kommer ut efter att ha avtjänat ett nioårigt fängelsestraff

https://www.kirkusreviews.com/book-r...nder-the-moon/
Citera
2018-08-10, 20:03
  #11327
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swesolider
ber om ursäkt om jag lät hård i tonen. Men vill du ha en skön läsning en tråkig dag så anser jag att detta är bland dem bästa trådarna på Hela FB iaf av dem jag själv läst igenom

Det är lugnt! Trevligt, då ska jag läsa igenom allting en regnig och blåsig dag med kaffe och massa bullar, ska bli nice
Citera
2018-08-10, 20:17
  #11328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SistPaBollen
I början av sommaren trodde jag denna tråd hade dött helt. Så gött att komma tillbaka och se att folk äntligen begärt henne i personlig konkurs och att diskussionen lever igen.

Hell no!!! Det är ju helt, helt uppenbart att nånstans ifrån kommer det in en massa pengar. Om hon inte säljer knark eller sex så är hon igång med bedrägerier igen.

ps älskar verkligen hennes banner med den lilla tekoppen uppe på två böcker. Känns så Catrin.
Så där fin tekopp/servis, tror jag hon inte har ens där i Järna :-)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback