2017-01-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Flyttar på vilket sätt? Vad är det du vill diskutera? Finns det inget liknande i några andra avdelningar?
Trådar där det går att fråga om och få hjälp med flyttar, kanske med olika underforum för olika geografiska områden.
Citera
2017-01-18, 16:52
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chatelperronien
Trådar där det går att fråga om och få hjälp med flyttar, kanske med olika underforum för olika geografiska områden.

Få hjälp? Du vill alltså annonsera efter flytthjälp? Nej du, det är inte tillåtet att annonsera här. Så det får du söka dig vidare efter.
Citera
2017-01-18, 17:43
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
TS menar en tråd med råd och hjälp om flyttning, hur svårt är det att fatta? En gammal flashbackare som inte fattar ett dugg haha.

Vadå "råd och hjälp om flyttning"? Det kan ju vara vad som helst.

- Var köper man flyttlådor?
- Bästa städfirma?
- Bästa flyttfirma?
- Bästa mäklare?
- Var hyr man släp?
- Hur skaffar man bostad?
- Vart ska man flytta?
- Hur blir man av med gamla möbler?
- Hantverkshjälp till gammal/ny bostad?
- Hur flyttar man olika abonnemang?
- osv., osv.

Fast nog finns det trådar för allt det där eller så är det ju bara att starta en ny i något av dessa beroende på ämne:

(FB) Bostad, hem och trädgård
(FB) El, VVS och bygg
(FB) Inredning
(FB) Bostadsorter och områden
Citera
2017-01-18, 19:19
Moderator
Tinuviels avatar
Tråd infogad.

// mod
Citera
2017-01-30, 20:33
Medlem
Moramannens avatar
Om jag vill diskutera ett historiskt kontrafaktiskt scenario angående Iraks agerande i Kuwait -91, är det då i Historia jag bör göra det, eller är det så nära nuet att Vapen och militär passar bättre?
Citera
2017-01-31, 18:53
Medlem
Lilltuffs avatar
Hej. Letade igenom A-Ö men hittade inget som jag tyckte passade. Om man söker efter en person som man inte har haft någon kontakt med på 12-14 år och vill ha hjälp med att hitta,var lägger man upp denna frågan då?
Citera
2017-01-31, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilltuff
Hej. Letade igenom A-Ö men hittade inget som jag tyckte passade. Om man söker efter en person som man inte har haft någon kontakt med på 12-14 år och vill ha hjälp med att hitta,var lägger man upp denna frågan då?

Det passar väl bäst i sista utvägen (FB) Sista utvägen: för ämnen som saknar eget forum.
Citera
2017-01-31, 20:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:

Helt ärligt så ser jag inte att en sån tråd platsar någonstans.

Man kan diskutera hur man går tillväga, men det är ett diskussionsforum, inte ett "hjälp mig hitta X".
Citera
2017-01-31, 21:03
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Sådana trådar brukar inte godkännas på Flashback. Det här är ett diskussionsforum, inte en frågespalt där man letar efter random person.
Citera
2017-02-01, 13:09
Medlem
Lilltuffs avatar
Ok. Ursäkta att jag bad om hjälp!!! Jisses... människor...
Citera
2017-02-01, 14:14
Medlem
Citat:
Ok. Ursäkta att jag bad om hjälp!!! Jisses... människor...

Alltså, om din fråga är hur du ska gå tillväga för att hitta en viss person kan du ju googla på personens namn, om du vet vad den heter. Då kan du få upp sidor som Eniro och Hitta. På dem tror jag också det finns en sökruta. Har du en profil på Facebook kan du söka efter personen där.

Om du är osäker på vad personen nu heter, men har födelseår och tidigare namn borde du kunna ringa Skatteverket (eller kanske skriva brev eller mail) och fråga dem.

Får du inte tag i personen så kan du nog i Sista utvägen fråga efter liknande ställen du kan vända dig till, så kanske någon annan på Flashback känner till något annat sätt.

Du får även betrakta regel 1.06 som värnar om anonymiteten på Flashback, och hittar du personen bör ni helst kommunicera om privata saker utanför Flashback. Din fråga gällde väl bara hur du kan hitta en viss person, inte om den har ett eller flera Flashback-konton?
Citera
2017-02-03, 08:48
Medlem
Jag drog igång en tråd på ett ganska seriöst forum med lösryckta kommentarer jag klippte från olika hundsiter. Har lite svårt för hundägares pjoskande med hundar. Kommentarer som

"Hjälp, min Rottweiler har svalt en tvål! Sen drack han vatten, det blev det ju inte bättre av"

Även runt forskning på hundskäll, manicker för att få hundar att skälla mindre, hur de viftar på svansen, underliga saker de äter upp, kommentarer från 1800-talet, modell "hundare flögo" osv..

Den fick en enorm massa läsningar men alla moderatorer stoppade den, och människor som måste ha seriositet hatade den. Ett forum är ett perfekt medium för att nå ut med lite relevansstyrning. Var lägger jag lämpligen en sådan tråd? Utan att moderatorn kastar ut den?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in