2017-09-28, 16:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Jag har en vän som just nu befinner sig i Sverige med sina två små barn.
Vännen är svenskfödd och svensk medborgare. Barnen är födda i australien (söta och blonda som sin mor (min vän) men har inte fått sina svenska personnummer än.
Mn vän är driftig och har en bra CV från australien samt bra Cv från Sverige (innan australienflytten).
Vad kan jag som vän hjälpa till med?
Det verkar vara extremt svårt att flytta till sitt fosterland. Varför? Kan någon hjälpa mig så jag kan stötta och hjälpa min älskade vän och hennes barn (2&4år).

Syftar du på en trådplacering om detta?
Citera
2017-09-28, 16:34
Medlem
Lova33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Syftar du på en trådplacering om detta?

Ja, vart får den ligga? Kan du flytta den till rätt sida? Mvh
Citera
2017-09-28, 17:34
Medlem
najass avatar
Citat:
Vännen är svenskfödd och svensk medborgare. Barnen är födda i australien (söta och blonda som sin mor (min vän) men har inte fått sina svenska personnummer än.
Mn vän är driftig och har en bra CV från australien samt bra Cv från Sverige (innan australienflytten).
Det verkar vara extremt svårt att flytta till sitt fosterland. Varför? Kan någon hjälpa mig så jag kan stötta och hjälpa min älskade vän och hennes barn (2&4år).

Citat:
Ja, vart får den ligga? Kan du flytta den till rätt sida? Mvh

Det beror ju på vilken frågeställning du har. Gäller det ekonomi borde (FB) Privatekonomi vara lämpligt. Är det arbete som är huvudfrågan blir det ju (FB) Arbetsliv och arbetsmarknad Är det bostadsfrågan som det behöv hjälp med så kan du testa (FB) Bostad, hem och trädgård

Osv
Citera
2017-09-28, 19:24
Medlem
Gnomegirls avatar
Hej vänner.
Jag har en fråga angående hur länge man kan ha pengar innestående på typ ICA och Coop-kort men blir inte klok på var min fråga passar bäst.
Några förslag?

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-09-28, 19:41
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnomegirl
Hej vänner.
Jag har en fråga angående hur länge man kan ha pengar innestående på typ ICA och Coop-kort men blir inte klok på var min fråga passar bäst.
Några förslag?

MVH/Gnomegirl

Ekonomi övrigt verkar det som

https://www.flashback.org/sok/ica-kort?f=18
Citera
2017-09-28, 20:03
Medlem
Gnomegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Ekonomi övrigt verkar det som

https://www.flashback.org/sok/ica-kort?f=18

Tack så mycket.

MVH/Gnomegirl
Citera
2017-09-29, 20:39
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Det beror ju på vilken frågeställning du har. Gäller det ekonomi borde (FB) Privatekonomi vara lämpligt. Är det arbete som är huvudfrågan blir det ju (FB) Arbetsliv och arbetsmarknad Är det bostadsfrågan som det behöv hjälp med så kan du testa (FB) Bostad, hem och trädgård

Osv
Förstod inte heller riktigt vilket fokus tråden skulle ha. Men om inget av najas alternativ känns rätt kanske (FB) Juridik skulle fungera, om det främst är formella saker du undrar över? Om det mer handlar själva "resandet" så kanske (FB) Long Stay: långtidsvistelser eller (FB) Sverige skulle fungera också? Osäker dock.

Ett tips är att gå in i de olika forumdelarna och kontakta moderatorerna där och fråga om de vill ha tråden, alternativt formulera om tråden (eller dela upp den i olika trådar du lägger i olika forumdelar) så att frågeställningarna/fokuset framgår tydligare, då blir det också lättare för dig att veta var den ska placeras.
Citera
2017-10-09, 14:50
Medlem
Elpenors avatar
Jag vill ställa en fråga om var man hittar stickmönster för en viss typ av vantar.
Citera
2017-10-09, 14:53
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpenor
Jag vill ställa en fråga om var man hittar stickmönster för en viss typ av vantar.

(FB) Hobby
vore väl enklast.
Citera
2017-10-09, 14:58
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elpenor

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
(FB) Hobby
vore väl enklast.

Ja, i (FB) Hobby ställs det en hel del stickfrågor:

https://www.flashback.org/sok/sticka?f=393
Citera
2017-10-18, 18:37
Bannlyst
Vart kan jag starta en tråd där jag riktar allt mitt hat mot Sverige och speciellt alla etniska svenskar. För hur deras system fungerar/svenska modellen alla deras onödiga skatter och jobb och att det är ett bidragsland samt hur svårt det är för människor att ta ett körkort, bostadskrisen, sjukvården, de efterblivna fega misärpoliserna.

Jag vill klaga på allt detta och denna misär som finns inom alla dessa områden och jag vill beskylla etniska svenskar för detta. Vart kan jag lägga in den tråden om mitt hat?
Citera
2017-10-18, 18:40
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimWall
Vart kan jag starta en tråd där jag riktar allt mitt hat mot Sverige och speciellt alla etniska svenskar. För hur deras system fungerar/svenska modellen alla deras onödiga skatter och jobb och att det är ett bidragsland samt hur svårt det är för människor att ta ett körkort, bostadskrisen, sjukvården, de efterblivna fega misärpoliserna.

Jag vill klaga på allt detta och denna misär som finns inom alla dessa områden och jag vill beskylla etniska svenskar för detta. Vart kan jag lägga in den tråden om mitt hat?

Finns en del befintliga trådar på ämnet, t ex denna:

(FB) Jag hatar Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in