Citat:
Ursprungligen postat av
JackSm1th
Det är en samlad personlig åsikt efter en bedömning om vad jag hört om upplägget av programmen, lärarna, studentlivet, hur svårt/lätt det är att hitta studentbostad + kostnadsläge, jobbmöjligheter vid sidan av studier, ekonomi och närhet till andra städer/flygplatser m.m.
Just detta tycker jag är intressant, skulle gärna veta mer om hur det ser ut på undervisningen, hur den bedrivs och hur "fria" lärarna är på de andra universiteten.
Då jag är från Stockholm och har både bostad, jobb och vänner här sedan innan jag började på programmet så är det andra mindre viktig.
Men om det är något med SU jag stör mig något ofantligt på så är det den politiska korrektheten och strävan från institutionen att infiltrera, påverka och genomsyra varenda ämne med feminism och liknande påhitt. Ibland känner man sig som en försökskanin eller politiskt verktyg. Att det kan vara likartat på exempelvis Uppsala och Lund är nog kanske möjligt, men så påträngande, extremt och medvetet som på SU har jag svårt att tro. Vore kul med lite input i ämnet från studenter på andra lärosäten.