Citat:
Ursprungligen postat av
Vial
Jag funderade ett tag på att fejka handledsfraktur inför tentor för att slippa skriva för hand och få skriva på dator

Hahaha. Jag gillar den.
Citat:
Ursprungligen postat av
madeofsilver
Vilken stad rekommenderar ni för juridikstudier?
Jag läste på SU. Men om jag skulle göra om allt så hade jag rankat 1 Uppsala 2 Lund 3 Umeå 4 Göteborg 5 Stockholm 6 Örebro. Det är bara en känsla jag har.
Citat:
Ursprungligen postat av
ArkadS
Kan någon tipsa mig om Rättshistorian
Ang Rättshistorian på SU (t6), är den kursen jobbig? Högt tempo?
Några tips om vad som är viktigast att läsa/hålla koll på?
Mkt att lära sig utantill till tentan?
Gör 100 gamla tentor och var påläst som fan på alla seminarium. Grupplektionerna är okej. Föreläsningarna är helt värdelösa, men gå ändå.
Citat:
Ursprungligen postat av
DumbQuestions
Lär dig vad som står i fotnoterna i Kasers bok.
HAHAHA!
Citat:
Ursprungligen postat av
KaptenKnug
Kom in på juristprogrammet i veckan och har således enbart pluggat ungefär en vecka. Trivs jättebra hittills med allting. Däremot så märker jag att jag har svårt att skriva juridiskt korrekt och formulera mig. Kanske sätter jag för höga förväntningar på mig själv eftersom jag gått där såpass kort tid. Men samtidigt är jag orolig för det, hur ska man bli bättra på att skriva och formulera sig juridiskt korrekt egentligen? Några tips skulle verkligen uppskattas!
Det kommer. Det är därför du går juristprogrammet liksom.
Citat:
Ursprungligen postat av
at95
Det finns ingen bestämd tidsgräns men om det går allt för lång tid kan Sverige tvingas betala skadestånd för brott mot artikel 6 i Europakonventionen. 2001-2007 för TR-HD är en lång tid men det förekommer ibland. Sverige har betalat skadestånd p.g.a. för långa handläggningstider i domstol många gånger de senaste åren.
Förvaltningsrätten tar ca 9 månader på sig att avkunna dom i upphandlingsärenden. Det är på tok för lång tid. 3 månader hade varit acceptabelt.
Och det kommer att bli värre. Det är min känsla iaf.