2017-01-28, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx
Nu blev jag säkrare på att du är ateist, en som förnekar Gud.

Vilka möjligheter ser du i den globala uppvärmningens spår.
Du förnekar också någons Gud.....
Citera
2017-01-28, 16:56
Medlem
[quote=endumbonde|59740883]
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Ursäkta, men jag förstår inte riktigt problemet här. Vad är det du vill med att jag ska se Gud?

Att Han har svaren på livets stora frågor, däriblan vad kommer framtiden att bära med sig.

Se tankarna i Upp 21:3-5; 2 Tim 3:1-5
Citera
2017-01-28, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
"Jordbävning på ena platsen efter den andra" säger ju ingenting. Är det 10 jordbävningar/dag, eller 1 jordbävning i veckan? Hungersnöd har det också alltid varit för vissa människor på jorden. Likaså krigsrykten.

Har det alltid funnits sådant som förintelsen under 2:a världskriget?
Citera
2017-01-28, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Att folk reser sig mot folk och rike mot rike har hänt i alla tider. Eller har du missat GT? Svensk historia? Alla kolonialmakter? Inte heller jordbävningar har varit ovanliga, eller hungersnöd.

Skillnaden är att det sker över hela jorden.
Citera
2017-01-28, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Har det alltid funnits sådant som förintelsen under 2:a världskriget?
Nä, inte exakt som det. Hur så?
Citera
2017-01-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Det här har ju alltid stämt. Vad bra att man kan formulera sig så generellt så att det alltid blir sant

Nej, situationen som mänskligheten befinner sig i nu, har inte "alltid stämt". Bara det faktum att människan kan förinta sig själv genom ett atomvapenkrig existerade inte före 1914.
Citera
2017-01-28, 19:20
Medlem
Citat:
Nä, inte exakt som det. Hur så?

Bibelns profetior pekar på vår tid som exceptionell, 2:a världskrigets förintelseläger är bara ett exempel på det.
Citera
2017-01-28, 19:29
Medlem
Citat:
Bibelns profetior pekar på vår tid som exceptionell, 2:a världskrigets förintelseläger är bara ett exempel på det.
Hur vet du det? Har du någon vers som klart och tydligt tar upp det?
Citera
2017-01-28, 19:35
Medlem
Citat:
Hur vet du det? Har du någon vers som klart och tydligt tar upp det?

Om du verkligen vill undersöka bibeln så kommer du att få övertygande verser, men det kommer inte att stå i stil med "under 2:a världskriget kommer Hitler att bygga koncentrationsläger".

Det är ungefär det du begär för att tro på bibeln, men det kommer du aldrig att få.
Citera
2017-01-28, 19:39
Medlem
Citat:
Om du verkligen vill undersöka bibeln så kommer du att få övertygande verser, men det kommer inte att stå i stil med "under 2:a världskriget kommer Hitler att bygga koncentrationsläger".

Det är ungefär det du begär för att tro på bibeln, men det kommer du aldrig att få.
Vad synd. Lite borde man ju kunna kräva av Gud.
Och jag tror inte på dig angående "övertygande verser". Jag antar att det är mest dom som redan är troende som tror på dom?
Citera
2017-01-28, 19:46
Medlem
Citat:
Vad synd. Lite borde man ju kunna kräva av Gud.

Om man inte vill, så hjälper det inte ens att skriva på näsan, man hittar bara på nya ursäkter och undanflykter.

Citat:
Och jag tror inte på dig angående "övertygande verser". Jag antar att det är mest dom som redan är troende som tror på dom?

Du tror inte, och vill inte ens försöka, och om du "undersöker" så är det i syfte att hitta fel, inte i syfte att kolla om det möjligtvis kan stämma.

Det är ditt eget val.
Citera
2017-01-28, 19:53
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag tänkte skriva samma sak.

Men det är egentligen det som är meningen. - Var därför vaksamma. Ty ni vet inte vilken dag er Herre kommer. 43 Men det förstår ni att om husets ägare visste när på natten tjuven kom, då skulle han hålla sig vaken och inte tillåta att någon bröt sig in i hans hus. 44 Var därför också ni beredda! Ty i en stund när ni inte väntar det kommer Människosonen. Matt. 24:42-44

Det har gått två tusen år och vi är nu närmare slutet än någonsin tidigare. Mycket talar för det att vi befinner oss i sista tidens period som beskrivs i Bibeln. Ja, som det var i Noas dagar.....

Skratta nu men när den dagen kommer blir det mindre roligt. "The great day of the Lord is near;
It is near and hastens quickly.
The noise of the day of the Lord is bitter;
There the mighty men shall cry out." Zephaniah 1:14
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in