Ja, den delen kan man citera om man vill, eller så läser man hela artikeln och får en mer nyanserad bild. "Ingen rök utan eld" är inte heller alltid sant när det kommer till 1) silly season, 2) journalister.
Isak är 17 år och 4 månader gammal. Götze hade inte ens debuterat då.
Bedöm balansen själv, jag skulle nog säga att den är bättre nu, klart står i alla fall att laget inte är purungt.
Ålder på de 11 spelare (dock exkl. målvakter) med flest spelade matcher 10/11 (åldern är åldern vid årsskiftet 2010/2011): 18, 21, 22, 22, 22, 22, 22, 22, 25, 25, 26
Samma sak fast nu (årsskiftet 2016/2017): 18, 19, 21, 22, 25, 26, 28, 27, 28, 29, 31
Jag har läst ett par artiklar och de ger att tränare vill ha kvar Ramos och ny försvarare men blev av med Ramos och fick Isak.
När det gäller de andra yngre spelarna så har tränaren kommit in i ett senare skede men i fallet Isak så verkar det som han inte fick veta något förrän allt var klart eller nästan klart.
Hoppas inte Isak drabbas av den ev. tuppfäktningen.
Jag har läst ett par artiklar och de ger att tränare vill ha kvar Ramos och ny försvarare men blev av med Ramos och fick Isak.
När det gäller de andra yngre spelarna så har tränaren kommit in i ett senare skede men i fallet Isak så verkar det som han inte fick veta något förrän allt var klart eller nästan klart.
Hoppas inte Isak drabbas av den ev. tuppfäktningen.
Han får väl visa att han förtjänar alla lovord så blir nog tränaren glad också Jag tror inte att Tuchel tjurar ihop och sätter Isak i frysboxen bara för att han är sur på klubbledningen för att (eventuellt) inte ha blivit tillfrågad före affären.
Han får väl visa att han förtjänar alla lovord så blir nog tränaren glad också Jag tror inte att Tuchel tjurar ihop och sätter Isak i frysboxen bara för att han är sur på klubbledningen för att (eventuellt) inte ha blivit tillfrågad före affären.
Tror inte jag heller. Det jag däremot är övertygad om är att Tuchel önskar sig en ny mer väletablerad forward redan i detta fönster. BVB har gått sådär under hösten i Bundesliga och behöver skärpa sig, i CL har de däremot rullat som tåget.
Stämmer det att AIK bara fick 82 miljoner för honom? Vad är det för sopor i AIK:s ledning som inte kunde pressa upp priset lite till så att de åtminstone kunde slå Zlatans rekord?
Han borde aldrig ha släppts för under 100 miljoner.
Stämmer det att AIK bara fick 82 miljoner för honom? Vad är det för sopor i AIK:s ledning som inte kunde pressa upp priset lite till så att de åtminstone kunde slå Zlatans rekord?
Bara å bara? För snart 11 månader sen var han en junis som precis skulle få hoppa in borta mot Tenhult i svenska cupen och hans högsta önskan där och då var att få göra ett inhopp i Allsvenskan 2016, det har gått lite bättre än så och han har växt otroligt mycket. Men att komma upp till Zlatannivå i transfer kunde inte ens den mest naiva gnagaren föreställa sig för några månader sen, stämmer det att övergångssumman ligger på 82 miljoner är det odiskutabelt riktigt jävla bra betalt. Inget att klanka ned på.