Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-23, 20:54
  #433
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag håller med men frågan är då varför uttalar man sig då om man inte är insatt? Nu är det ju bara fotboll jag är intresserad av och det är den största sporten men det är fascinerande hur många som inte är intresserade av fotboll som hela tiden ska uttala sig.

Har många polare och släktingar som inte är intresserade av fotboll som gärna pratar om händelser inom fotbollen typ Isak eller Zlatan, då vill man bara be dem dra åt helvete jag klankar inte ner på det ni är intresserade typ skidor, bilar, hockey etc... Det är ju bara skit som att Zlatan är sämst, fotbollspelare är fjollor och divor osv som de vill prata om.

Att Ödegaard är uträknad trots att de flesta i hans ålder inte ens hunnit debutera i ett a-lag än...
Isak lär ju sig tillräckligt bara genom att träna med Dortmund och att han inte spelar/sitter på bänken i ett stjärnspäckat Dortmund är ju inget konstigt.
Det är ju bara att kolla här på Flashback, tex speciellt när landslaget spelar eller när det är mästerskap vilka tomtar som kommer till forumet som aldrig syns här annars. Då finns det redan i förväg en del med en något skev verklighetsbild, som denna tråden visat ett par exempel på.
Citera
2017-02-23, 20:56
  #434
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Känns som om Alexander Isak lika gärna hade kunnat gå till Real Madrid. Ångrar sig säkert lite nu.
Varför skulle han ångra sig efter en månad? Vad hade varit bättre i Real efter en månad?
Citera
2017-02-23, 20:58
  #435
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Varför skulle han ångra sig efter en månad? Vad hade varit bättre i Real efter en månad?
Han hade fått spela seniorfotboll i Castilla. Nu vet jag inte ens vad han får för slags matchning. Inte är det i Bundesliga i alla fall.
Citera
2017-02-23, 21:03
  #436
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han hade fått spela seniorfotboll i Castilla.
Och Isak kommer få spela seniorfotboll i Bundesliga så småningom. Förmodligen redan i vår. Som 17-åring.
Citat:
Nu vet jag inte ens vad han får för slags matchning. Inte är det i Bundesliga i alla fall.
Han saknar matchträning. Han har varit där en månad - att folk inte fattar att det tar tid att komma in i ett lag som är mitt i säsongen när man själv inte spelat tävlingsmatcher på tre månader...
Citera
2017-02-23, 21:05
  #437
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Och Isak kommer få spela seniorfotboll i Bundesliga så småningom. Förmodligen redan i vår. Som 17-åring.

Han saknar matchträning. Han har varit där en månad - att folk inte fattar att det tar tid att komma in i ett lag som är mitt i säsongen när man själv inte spelat tävlingsmatcher på tre månader...
Vi får se hur det utvecklar sig. Hoppas han får speltid nu i vår.
Citera
2017-02-23, 22:11
  #438
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Han hade fått spela seniorfotboll i Castilla. Nu vet jag inte ens vad han får för slags matchning. Inte är det i Bundesliga i alla fall.
Du har helt fel, och borde lära dig ett och annat. Ett typexempel på vad vi pratade om innan.

Jag kan garantera dig att alla spelare som har ambitioner hellre hör till truppen och därmed chans till A-lagsspel i en toppklubb i en stor liga och som spelar i CL-slutspel, genom att göra sitt bästa på högklassiga träningar med många toppklasspelare som håller högre klass än spel i spanska tredjeligan som det hade blivit i Real Madrid.

Chilla lite för tusan. Vi är bara i februari. Han kom förra månanden från Allsvenskan!!
Citera
2017-02-25, 07:24
  #439
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du har helt fel, och borde lära dig ett och annat. Ett typexempel på vad vi pratade om innan.

Jag kan garantera dig att alla spelare som har ambitioner hellre hör till truppen och därmed chans till A-lagsspel i en toppklubb i en stor liga och som spelar i CL-slutspel, genom att göra sitt bästa på högklassiga träningar med många toppklasspelare som håller högre klass än spel i spanska tredjeligan som det hade blivit i Real Madrid.

Chilla lite för tusan. Vi är bara i februari. Han kom förra månanden från Allsvenskan!!
Om Alexander Isak hade hamtats in for 85 miljoner till Real Madrid hade han nog ocksa fatt trana med a-laget, precis som Martin Odegaard har gjort. Tror inte han hade tranat mindre med a-laget hos Real an han gor i Dortmund.
Citera
2017-02-25, 20:11
  #440
Medlem
trenbiffs avatar
Är det ens bekräftat att Real Madrid bjöd samma summa som Dortmund och han tackade nej?
Citera
2017-02-26, 01:19
  #441
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trenbiff
Är det ens bekräftat att Real Madrid bjöd samma summa som Dortmund och han tackade nej?


Finns inga officiell summa på vad Dortmund gav, så nej.
Citera
2017-02-26, 09:49
  #442
Medlem
trenbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud
Finns inga officiell summa på vad Dortmund gav, så nej.
Då känns de lite onödigt och spekulera i om han hade utvecklats bättre i Real Madrids c-lag.
Citera
2017-02-28, 00:36
  #443
Medlem
BarryHeros avatar
Otur!

Citat:
Drygt en månad har gått sedan Alexander Isak blev helt klar för Borussia Dortmund.
Bundesligaklubben har sedan dess spelat sju matcher i ligan, cupen och Champions League – men någon matchdebut för Alexander Isak har det inte blivit.
Mycket talade för att 17-åringen skulle få chansen i morgondagens kvartsfinal i tyska cupen mot tredjedivisionslaget Sportfreunde Lotte.

I dag låter dock klubben meddela att svensken är otillgänglig på grund av en skada och inte får spela den här gången heller.
”Alexander Isak utgår till i morgon med problem med låret”, skriver Borussia Dortmund på sitt officiella Twitterkonto.

http://www.aftonbladet.se/sportblade...debuten-drojer
Citera
2017-02-28, 14:51
  #444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Otur!



http://www.aftonbladet.se/sportblade...debuten-drojer

Otroligt tungt att läsa
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback