2017-01-27, 16:41
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppilo
Det är ganska uppenbart att flygplan sprutar ut chemtrails, detta är livsfarligt för människor.
på senare år har det dykt upp konstiga långa vita strängar orsakade av flygplan. De ligger kvar timvis i konstiga formationenr. Ibland i rutmönster och ibland parallellt med varandra.Normala" avgaser från flygplan, som är mest vattenånga försvinner efter en stund men detta som kallas chemtrails ligger kvar mycket längre. Sprayas det en hel dag, vilket det tyvärr görs, är himlen framåt kvällen fullständigt disig och molnig. Tittar man då ser man konstiga skyar med skarpa avgränsningar

Berätta om de fysikaliska skillnaderna mellan kondenserat vatten i moln respektive flygavgaser. Jag öppnar en påse popcorn och väntar på underhållningen.
Citera
2017-01-27, 17:19
Medlem
madtops avatar
Citat:
Eftersom molyklerna i chemtrails är osynliga ...

Citat:
på senare år har det dykt upp konstiga långa vita strängar orsakade av flygplan.

Om molekylerna i chemtrails är osynliga så måste de långa vita strecken du ser vara k-strimmor.

Citat:
De ligger kvar timvis i konstiga formationenr. Ibland i rutmönster och ibland parallellt med varandra.

K-strimmor består, precis som moln, av kondenserat eller fruset vatten och de kan ligga kvar lika länge som vanliga moln. Och som du säkert känner till kan moln synas i åtskilliga timmar.
Citera
2017-01-27, 20:58
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Berätta om de fysikaliska skillnaderna mellan kondenserat vatten i moln respektive flygavgaser. Jag öppnar en påse popcorn och väntar på underhållningen.
Först o främst måste jag veta om du är en troende eller en som inte tror på chemtrails?
I flygavgaser är det giftig kondeserat gas som sprutas ut, och falller o i osynliga strimmlor ner på jorden, det är detta vi andas in och bli insjukna
Citera
2017-01-27, 21:07
Medlem
Citat:
Först o främst måste jag veta om du är en troende eller en som inte tror på chemtrails?
I flygavgaser är det giftig kondeserat gas som sprutas ut, och faller o i osynliga strimlor ner på jorden, det är detta vi andas in och bli insjukna
Staten har hittat en bättre metod där den som dör i förtid betalar kostnaderna för giftet och dessutom bidrar till statskassan: cigarettrökning.
Citera
2017-01-27, 21:22
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Staten har hittat en bättre metod där den som dör i förtid betalar kostnaderna för giftet och dessutom bidrar till statskassan: cigarettrökning.
Vad har cigaretttökning med chemtrails att göra?
Citera
2017-01-27, 21:44
Medlem
Citat:
Vad har cigaretttökning med chemtrails att göra?
Cigarettrökning dödar. Chemtrails dödar inte.
Citera
2017-01-27, 23:07
Medlem
madtops avatar
Citat:
I flygavgaser är det giftig kondeserat gas som sprutas ut

Hur kan en gas vara kondenserad? En kondenserad gas borde vara en vätska.
Du måste mena att det är en förångad vätska som sprutas ut?
Citera
2017-01-27, 23:16
Medlem
Citat:
Det är ganska uppenbart att flygplan sprutar ut chemtrails, detta är livsfarligt för människor.
Vad anser du dessa "chemtrails" innehåller, förutom vatten? Och vad är syftet med att sprida detta "livsfarliga" (enligt dig)?

Citat:
på senare år har det dykt upp konstiga långa vita strängar orsakade av flygplan. De ligger kvar timvis i konstiga formationenr.
Lögn, långa vita strängar efter flygplan har funnits i åtminstone femtio år. De har hela tiden sett ut, legat kvar och burit sig åt, på precis samma sätt som idag.
Citera
2017-01-28, 00:26
Medlem
poppilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Hur kan en gas vara kondenserad? En kondenserad gas borde vara en vätska.
Du måste mena att det är en förångad vätska som sprutas ut?
Ja vad spelar det för roll? Kondeserad behöver inte vara en vätska för det ska sprutas ut, finns i gasform också. Och det är den giftiga biten vi snackar om.
Citera
2017-01-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ja vad spelar det för roll? Kondeserad behöver inte vara en vätska för det ska sprutas ut, finns i gasform också. Och det är den giftiga biten vi snackar om.
Jo, det spelar roll. Du begriper inte vad du talar om, du begriper helt enkelt inte vad olika aggregationstillstånd är. Kondenserad gas är en vätska, den är definitionsmässigt ingen gas.
Märkligt att du inte vet detta, du som skryter om en Master-examen från "Pincetion university".
Sådana här fadäser gör att du förlorar i trovärdighet i allt du skriver.

"Den giftiga biten" - javisst är det den som är viktigast. Men varför svarar du då inte på de frågor som jag redan har ställt till dig:
- vad är det som sprids i dessa "chemtrails" (enligt dig)?
- varför sprids detta (fortfarande enligt dig)?
Jag fortsätter vänta på svar....
Citera
2017-01-28, 16:28
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Jo, det spelar roll. Du begriper inte vad du talar om, du begriper helt enkelt inte vad olika aggregationstillstånd är. Kondenserad gas är en vätska, den är definitionsmässigt ingen gas.
Märkligt att du inte vet detta, du som skryter om en Master-examen från "Pincetion university".
Sådana här fadäser gör att du förlorar i trovärdighet i allt du skriver.

"Den giftiga biten" - javisst är det den som är viktigast. Men varför svarar du då inte på de frågor som jag redan har ställt till dig:
- vad är det som sprids i dessa "chemtrails" (enligt dig)?
- varför sprids detta (fortfarande enligt dig)?
Jag fortsätter vänta på svar....

Du får inga svar. Jag väntar på svaret på frågan om hur kondensatet från flygavgaserna skiljer sig från det som dunstat från havet. De första påstås förångas snabbt medan de andra inte gör det. Eller så är det så att moln inte finns. Precis som att hästar inte finns.
Citera
2017-01-28, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julma-O
Har inte sett mycket till registrering överhuvudtaget. Tror du att militära plan som sprayar nödvändigtvis behöver ha en synlig registering?
Men har du nånsin sett ett flygplan i luften utan registrering? Hur tror du ett sånt flygplan skulle komma upp i luften från nåt annat än ett litet gräsfält om det inte var kontaktbart för flygledning och alla andra flygplan?

Foton som ligger på nätet som lagts ut av seriösa människor innehåller alltid registrering som tex:
http://www.airfighters.com/photo/32688/M/USA-Air-Force/McDonnell-Douglas-F-15D-Eagle/86-0181/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in