2017-01-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Hur gör ni med fitness gubbar? Börjar verkligen känna att jag bara vill lira med ett lag. Mitt la liga lag känns så mycket sämre än mitt PL-lag. Sjukt tråkigt o lira med dom vart 3de match typ. Truppträningskort är ju så jävla dyra dock

Jag blandar lite. Fram till förra månaden hade jag två lag som var jämnbra som jag varvade med. Men nu sista när jag verkligen har ett lag som är mitt första-lag så har jag faktiskt kört med squad fitness. Har ett dussin fitness-tränare i klubben som gör att jag får 50% extra när jag tillsätter fitnesskort. Då kör jag på brons squad fitness som ger 10 fitnesspoäng + 5. Så jag spelar två matcher och tillsätter sedan ett sånt kort. Går ju 1k-1,1k per kort men det är ju vad man får in på två spelade matcher, så de känns okej ändå.
Citera
2017-01-27, 08:05
Medlem
Såg precis att det var klart. Kan vara lite efter men M'baye Niang från Milan är klar för Watford. Va beredda på en ny duo som 90% av dabbarna kmr att använda i WL! Ska bli otroligt kul!
Citera
2017-01-27, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Får alla POTM i PL en SBC? Visst fan borde det bli Alli den här gången. Bör man köpa på sig silverspelare, bronsspelare med hög rating från MK Dons eller hur går det till?

:EDIT Frågan var alltså vilken typ av spelare från MK Dons/Tottenham man bör köpa på sig ifall man tror att det blir Alli.

Jag köpte på mig en full dons elva och en full Rare guld Tottenham elva och lite IF Trippier. Lloris och Walker är de enda lite dyra.
Citera
2017-01-27, 08:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Jag köpte på mig en full dons elva och en full Rare guld Tottenham elva och lite IF Trippier. Lloris och Walker är de enda lite dyra.

Ett tips är att köpa lite Nigeria också. Allis pappa är från Nigeria och han kunde spelat för dem, kanske gör EA en grej av det som de gjorde med Costa och Brasilien även om det känns långsökt.
Citera
2017-01-27, 08:46
Medlem
Ty för svaren gubbs!

Är det "enkelt" att snipea btw? Var inne o kikade lite på marknaden, köpte en Eder med hunterkort för 1300, sålde 20 min senare for 4000. Kanske var så lätt för att jag var uppe vid typ 05(inte så många andra inne då).
Citera
2017-01-27, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jo du snackar bara skit. Säg mig annars hur det förekommer att samma spelare kan gå 40/40 i fut champs eller åtminstonde nått i den stilen vecka ut och vecka in om nu scripting, momentum etc skulle finnas? Va inte idiot nu snälla..

De är proffs de vinner sina matcher med 3-0 och folk rage quittar mot dom innan momentum och scripting ens kommer igång. Kalla mig inte för idiot din jävla tönt. Du har ingen aning om varför jag klagar på detta.
Citera
2017-01-27, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Blir fan trött på folk som dig som köper allt utan att ifrågasätta. Fattar du vilka pengar som ligger i detta? Är du någonsin källkritisk? Du måste förstå, att ett företag som EA gör ALLT för att tjäna pengar. Vem tjänar som de på? Inte Boraslegend iallafall.. han tar sitt första lag och går till div1. De tjänar pengarna på Oskar 12 år (och mig... 32 år)....Vi som köper packs för att bli bättre, vi blir ju inte det? Märkligt eller? Så vi köper mer... och mer! Försöker hitta den ultimata kombinationen.. Men nej.. vi måste köpa ännu mer packs, spelare.. = miljardindustri.. Om du förnekar scripting/handicap so be it. Märkte själv inget särskilt i div8-4. Men sen... Att det existerar är jag 100 på... Bara att jag sänkte rate på mitt lag hjälpte. Men de tror väl du inte på. Köper allt rakt av

Edit: alla kan inte vara topp100 i världen. Men helvete ska inte bollen gå igenom fötterna på en försvarare så att matchen avgörs. Säg det, och börja spela schack med mulligan......

Tack!!

Det är så illa när man blir påhoppad av folk som man försöker hjälpa till.
Citera
2017-01-27, 09:34
Medlem
Mitt lag idag!
https://www.futbin.com/17/squad/1352512

Nästa inköp?
Budget: 10k coins
Citera
2017-01-27, 09:39
Medlem
Släpp den jävla diskussionen om script och momentum... så oerhört tråkigt för alla andra som inte bryr sig, ta det i PM om det är intressant för er. Vissa tror på det, andra inte. Det kommer inte leda någonstans. Har själv fört lite åsikter angående det då jag aldrig upplevt handikapp eller script i huvud taget, men diskussionerna har aldrig lett till något.

Lås oss skita i det och diskutera roligare saker angående FUT TACK!
Citera
2017-01-27, 09:54
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Mitt lag idag!
https://www.futbin.com/17/squad/1352512

Nästa inköp?
Budget: 10k coins

Jag är knappast guru på FUT17 gameplay då jag bara har 300 matcher eller så på kontot. Men... jag hade bytt ut Cahill, Moreno och Fonte och istället kört Mustafi, Matip och Rose. Snabbare och bättre allround. Sen är jag inte heller förtjust i Oscar som jag tycker är mellanmjölk, inte bra på något och tar slut sista 10 minuterna av matchen. Hade skramlat till Eriksen eller flyttat ner Firmino och kört typ... Welbeck eller Benteke på topp.
Citera
2017-01-27, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Ett tips är att köpa lite Nigeria också. Allis pappa är från Nigeria och han kunde spelat för dem, kanske gör EA en grej av det som de gjorde med Costa och Brasilien även om det känns långsökt.

Tackar ska göra det för säkerhets skull. Är väl långsökt att man skall behöve en If Alli också?
Citera
2017-01-27, 10:09
Medlem
RolfRolands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krismikk
Blir fan trött på folk som dig som köper allt utan att ifrågasätta. Fattar du vilka pengar som ligger i detta? Är du någonsin källkritisk? Du måste förstå, att ett företag som EA gör ALLT för att tjäna pengar. Vem tjänar som de på? Inte Boraslegend iallafall.. han tar sitt första lag och går till div1. De tjänar pengarna på Oskar 12 år (och mig... 32 år)....Vi som köper packs för att bli bättre, vi blir ju inte det? Märkligt eller? Så vi köper mer... och mer! Försöker hitta den ultimata kombinationen.. Men nej.. vi måste köpa ännu mer packs, spelare.. = miljardindustri.. Om du förnekar scripting/handicap so be it. Märkte själv inget särskilt i div8-4. Men sen... Att det existerar är jag 100 på... Bara att jag sänkte rate på mitt lag hjälpte. Men de tror väl du inte på. Köper allt rakt av

Edit: alla kan inte vara topp100 i världen. Men helvete ska inte bollen gå igenom fötterna på en försvarare så att matchen avgörs. Säg det, och börja spela schack med mulligan......
Tror tvärtom att EA tjänar enorma pengar på Boraslegend m.fl. som är ett ansikte utåt för EA i och med sina youtube-kanaler.

Är hyfsat säker att Boraslegend får X antal fifapoints av EA att köpa packs för när spelet släpps. Inte så konstigt att han i de första veckorna av WL hade CR7, Bale, Pogba m.m, kolla de tidigare videorna han har släppt.

Anledningen att när han och de andra som är "sponsrade" gör sina galna pack openings får det genast genomslag hos oss vanliga som följer deras youtube-konton. Eller när de visar upp sina galna lag får vi andra dödliga ett behov att köpa mer packs för att kunna uppgradera våra lag.

OBS! jag har givetvis inga bevis för detta att de får en massa fifapoints men tror mig minnas att det har nämnts om det när man hängde på FOL's klassiska IRC-chatt för några år sedan. Och ja jag har sett videon när han vinner div 1 med ett silverlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in