Citat:
Ursprungligen postat av
Raxie
Hade inte fixat formationen med ditt Eredevise/NOS-lag, yttrarna faller bort när dom utgår så långt bak i banan tycker jag.
Möjligtvis i ett rakt 4-1-2-1-4(Diamant) där man kunde haft en kreativ spelare som startar upp anfallen på kanterna istället, typ som Foppa gör IRL.
Fitnesslaget i övrigt tyckte jag såg bra ut, hade ocksp haft mina funderingar kring den andra CM-platsen, men å andra sidan är Casemiro så pass bra att det typ räcker med honom.
Jag hade kört Casemiro som, stay back. Isco som stanna offensivt och sen velat ha en Box-to-Boxare på den sista och då hade åtminstone jag föredragit en spelare med M/M eller H/H (med mycket stamina) där. Men där är ju utbudet mer än skralt.
Manu Trigueros TOTS hade jag kört, M/M , 4*/4*, nästan 180cm lång. Med Shadow är han klart med i Gullit gang och med Maestro rankar han 95 som CM.
Spelade bara 433-4 förr men körde fast. Bytte då till 4411. Funkar svinbra, tog ett kliv till o lyckades ta mig till div 1 för första gången. Men kört fast nu igen och återgick till 433-4 med mitt förstalag. Yttrarna har bidragit med mycket mer poäng nu igen, i 4411:an var det med CF och ST som bidrog med poäng. Yttrarna mest i uppspelsfasen.
Manu Trigueros ser ju faktiskt bättre ut, kör nog på honom! Så som du skrev är precis så jag föredrar i en 433:a. En defensiv tank som jag har stay back på, en offensiv som skall va länken mellan mittfält o forward och en som skall va bra på både och. Kör Nainggolan i den rollen i förstalaget och han är perfekt där. Kör stay back på honom med då dem ofta hamnar så högt upp ändå, någon av de två mindre offensiva CM's.
Tack för feedback
Citat:
Ursprungligen postat av
EnLitenFrys
Jag gillar inte alls Carrasco i någon form i denna upplaga. Inte tillräckligt speedig, för klen och utan end product. Hamnade på min shitlist i december, inte prövat sen dess. Casemiro spelar jag med, fungerar bra som CM/CDM.
Jo har för mig de också, testade honom väldigt kort tidigare men bytte sedan till Neymar. Nu har jag inte riktigt pengarna till något annat. Verkar inte finnas så mycket kul för coins upp till 100-200k på vänsterkanten i La Liga. Får ge honom en chans. Kommer ju kännas en aning fattigt när jag kör 94 Hazard i först laget liksom du gör. Han är klass! Casemiro har jag också kört innan och var sjukt nöjd, riktgt stabil. Hade gärna kört hans TOTS men inte coins till det.
Edit. Alternativt om jag byter in en annan LW vis matchstart. Går säkert att hitta något kul alternativ i annan liga för --> 200k.