2017-07-06, 09:30
Medlem
Synpunkter på detta reservlaget? https://www.futbin.com/17/squad/4969959

Har inte mer budget än det, skulle investera resten av mina coins i det isåfall. Bale är untradeable. Väldigt osäker på Saul, han känns väl sådär men finns dåligt med defensiva mittfältare i La Liga, en del som är jävligt sega.. funderar på om jag skall köra Danilo Pereira med 8 kemi istället. Kör med honom nu o han e stabil!

Tänkte byta ut detta Liga NOS/Erdevisie laget: https://www.futbin.com/17/squad/4861294
Ganska roligt lag ändå men inte riktigt den spetsen. Brukar ofta byta in SBC Suarez tidigt i matchen. Jörgensen är OK men inte fungerat så bra för mig.
Citera
2017-07-06, 10:11
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen

Har inte mer budget än det, skulle investera resten av mina coins i det isåfall. Bale är untradeable. Väldigt osäker på Saul, han känns väl sådär men finns dåligt med defensiva mittfältare i La Liga, en del som är jävligt sega.. funderar på om jag skall köra Danilo Pereira med 8 kemi istället. Kör med honom nu o han e stabil!

Tänkte byta ut detta Liga NOS/Erdevisie laget: https://www.futbin.com/17/squad/4861294
Ganska roligt lag ändå men inte riktigt den spetsen. Brukar ofta byta in SBC Suarez tidigt i matchen. Jörgensen är OK men inte fungerat så bra för mig.

Hade inte fixat formationen med ditt Eredevise/NOS-lag, yttrarna faller bort när dom utgår så långt bak i banan tycker jag.

Möjligtvis i ett rakt 4-1-2-1-4(Diamant) där man kunde haft en kreativ spelare som startar upp anfallen på kanterna istället, typ som Foppa gör IRL.

Fitnesslaget i övrigt tyckte jag såg bra ut, hade ocksp haft mina funderingar kring den andra CM-platsen, men å andra sidan är Casemiro så pass bra att det typ räcker med honom.

Jag hade kört Casemiro som, stay back. Isco som stanna offensivt och sen velat ha en Box-to-Boxare på den sista och då hade åtminstone jag föredragit en spelare med M/M eller H/H (med mycket stamina) där. Men där är ju utbudet mer än skralt.

Manu Trigueros TOTS hade jag kört, M/M , 4*/4*, nästan 180cm lång. Med Shadow är han klart med i Gullit gang och med Maestro rankar han 95 som CM.
Senast redigerad av Raxie 2017-07-06 kl. 10:19.
Citera
2017-07-06, 10:13
Medlem
Tack Raxie och Grahnen blir nog att prova Mertens först han är lättare att få in i mitt lag. Pogba har jag inte provat alls däremot är Nif Eriksen hittils den bästa cam jag kört med. Så himla enkelt att slå in långskott med honom speciellt När man är lite sämre som mig och inte har den där extra sekunden att lägga bollen på rätt fot. Synd att jag tyckar Premier league är alldeles för överprisad då alla kör med den.
Citera
2017-07-06, 12:15
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/news/2017/futties?utm_campaign=fut17_hd_ww_ic_soco_twt_futti es-announcement&utm_source=twitter&utm_medium=social& cid=33434&ts=1499188913273

Ändå kul, hade jag inte varit less hade det här varit ett värdigt slut.

Några gissningar på vilka som får SBCer?

Totti
Lahm
Xabi Alonso
Lampard
Gerrard
...?
Ronaldinho?

Kanske Robbie Keane också?

Jag har inte investerat något alls inför dessa SBCer. Funderar lite på att försöka köpa 83/84-kort som alltid kommer till pass i SBC-sammanhang ikväll när Weekly rewards släpps, men tveksamt om priserna hinner sjunka tillräckligt. Har iofs några IF-kort som ligger och skräpar, men det är allt. Just nu mest bitter över att jag köpte mina lag för tidigt, priserna har fortsatt sjunka efter det och har väl torskat en miljon eller så på det. Så jag skippar investeringar och spelar spelet istället..

Försöker vänja mig vid tanken att jag är "klar" vad gäller trading, men svårt att släppa helt...

CR7 ska in i någon form sen är jag helt färdig. Helst hans TIF före hans NIF.
Citera
2017-07-06, 12:16
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:

Jag gillar inte alls Carrasco i någon form i denna upplaga. Inte tillräckligt speedig, för klen och utan end product. Hamnade på min shitlist i december, inte prövat sen dess. Casemiro spelar jag med, fungerar bra som CM/CDM.
Citera
2017-07-06, 12:53
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Kanske Robbie Keane också?

Jag har inte investerat något alls inför dessa SBCer. Funderar lite på att försöka köpa 83/84-kort som alltid kommer till pass i SBC-sammanhang ikväll när Weekly rewards släpps, men tveksamt om priserna hinner sjunka tillräckligt. Har iofs några IF-kort som ligger och skräpar, men det är allt. Just nu mest bitter över att jag köpte mina lag för tidigt, priserna har fortsatt sjunka efter det och har väl torskat en miljon eller så på det. Så jag skippar investeringar och spelar spelet istället..

Försöker vänja mig vid tanken att jag är "klar" vad gäller trading, men svårt att släppa helt...

CR7 ska in i någon form sen är jag helt färdig. Helst hans TIF före hans NIF.

Jag försöker köpa så många 89-TOTS-kort jag kan för 26500 coins, lär väl bli 5 st totalt!

Så får vi se om min älskade Stindl kan uppgraderas till Thiago innan det är slut.
Citera
2017-07-06, 14:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jag försöker köpa så många 89-TOTS-kort jag kan för 26500 coins, lär väl bli 5 st totalt!

Så får vi se om min älskade Stindl kan uppgraderas till Thiago innan det är slut.

Tror du det kommer krävas TOTS/Special-kort attribut för End of era-SBC? Känns det inte mer rimligt med 1-2 TOTW-kort + 8X overall squad rating? Dvs att NIF 86-89 är bästa investeringen?

Edit: Såg nu att NIF-kort med 89 overall redan gått upp. Antar du tänker att TOTS-korten är en säkrare investering, då de troligen kommer öka på sikt medan NIF-korten kommer gå ner till 15-16k?
Citera
2017-07-06, 14:21
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Tror du det kommer krävas TOTS/Special-kort attribut för End of era-SBC? Känns det inte mer rimligt med 1-2 TOTW-kort + 8X overall squad rating? Dvs att NIF 86-89 är bästa investeringen?

Edit: Såg nu att NIF-kort med 89 overall redan gått upp. Antar du tänker att TOTS-korten är en säkrare investering, då de troligen kommer öka på sikt medan NIF-korten kommer gå ner till 15-16k?

Tror det finns risk/chans för både och när det blir en sån SBC-bonanza.

I övrigt tänker jag precis så, försöker dessutom köpa "en av varje" av 89orna. Och gjorde gränsen vid 89 för att det fortfarande är tillräckligt nära discard man kan få dom för. Vet egentligen inte varför ^^ tror stindl passar mig bättre än Thiago, och i övrigt har jag inga rimliga upgrades jag kan göra.
Citera
2017-07-06, 14:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tror det finns risk/chans för både och när det blir en sån SBC-bonanza.

I övrigt tänker jag precis så, försöker dessutom köpa "en av varje" av 89orna. Och gjorde gränsen vid 89 för att det fortfarande är tillräckligt nära discard man kan få dom för. Vet egentligen inte varför ^^ tror stindl passar mig bättre än Thiago, och i övrigt har jag inga rimliga upgrades jag kan göra.

Det känns halvt troligt att EA kommer tillåta alla kategorier specialkort - så folk får användning för värdelösa kort som typ detta: https://www.futbin.com/17/player/18150/Omar%20Al%20Soma

Så 1-2 specialkort (inte nödvändigtvis TOTW) och 8X overall squad rating. Tror jag ska göra som du och fylla på, lär inte bli någon större förlust om det slår fel ut.
Citera
2017-07-06, 15:13
Medlem
Haha, vad är detta för gameplay ibland??

Har precis släppt in 3 RAKA självmål. Och då har jag inte gjort dem själv.

Är inte direkt förvånad heller, för mina gubbar kan inte slå en passning rätt och motståndarens spelare slår inte en passning fel. Men återigen kul spel EA när det är så här....
Citera
2017-07-06, 16:48
Medlem
Citat:
Hade inte fixat formationen med ditt Eredevise/NOS-lag, yttrarna faller bort när dom utgår så långt bak i banan tycker jag.

Möjligtvis i ett rakt 4-1-2-1-4(Diamant) där man kunde haft en kreativ spelare som startar upp anfallen på kanterna istället, typ som Foppa gör IRL.

Fitnesslaget i övrigt tyckte jag såg bra ut, hade ocksp haft mina funderingar kring den andra CM-platsen, men å andra sidan är Casemiro så pass bra att det typ räcker med honom.

Jag hade kört Casemiro som, stay back. Isco som stanna offensivt och sen velat ha en Box-to-Boxare på den sista och då hade åtminstone jag föredragit en spelare med M/M eller H/H (med mycket stamina) där. Men där är ju utbudet mer än skralt.

Manu Trigueros TOTS hade jag kört, M/M , 4*/4*, nästan 180cm lång. Med Shadow är han klart med i Gullit gang och med Maestro rankar han 95 som CM.

Spelade bara 433-4 förr men körde fast. Bytte då till 4411. Funkar svinbra, tog ett kliv till o lyckades ta mig till div 1 för första gången. Men kört fast nu igen och återgick till 433-4 med mitt förstalag. Yttrarna har bidragit med mycket mer poäng nu igen, i 4411:an var det med CF och ST som bidrog med poäng. Yttrarna mest i uppspelsfasen.

Manu Trigueros ser ju faktiskt bättre ut, kör nog på honom! Så som du skrev är precis så jag föredrar i en 433:a. En defensiv tank som jag har stay back på, en offensiv som skall va länken mellan mittfält o forward och en som skall va bra på både och. Kör Nainggolan i den rollen i förstalaget och han är perfekt där. Kör stay back på honom med då dem ofta hamnar så högt upp ändå, någon av de två mindre offensiva CM's.

Tack för feedback

Citat:
Jag gillar inte alls Carrasco i någon form i denna upplaga. Inte tillräckligt speedig, för klen och utan end product. Hamnade på min shitlist i december, inte prövat sen dess. Casemiro spelar jag med, fungerar bra som CM/CDM.

Jo har för mig de också, testade honom väldigt kort tidigare men bytte sedan till Neymar. Nu har jag inte riktigt pengarna till något annat. Verkar inte finnas så mycket kul för coins upp till 100-200k på vänsterkanten i La Liga. Får ge honom en chans. Kommer ju kännas en aning fattigt när jag kör 94 Hazard i först laget liksom du gör. Han är klass! Casemiro har jag också kört innan och var sjukt nöjd, riktgt stabil. Hade gärna kört hans TOTS men inte coins till det.

Edit. Alternativt om jag byter in en annan LW vis matchstart. Går säkert att hitta något kul alternativ i annan liga för --> 200k.
Senast redigerad av grahnen 2017-07-06 kl. 17:04.
Citera
2017-07-06, 23:18
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Jo har för mig de också, testade honom väldigt kort tidigare men bytte sedan till Neymar. Nu har jag inte riktigt pengarna till något annat. Verkar inte finnas så mycket kul för coins upp till 100-200k på vänsterkanten i La Liga. Får ge honom en chans. Kommer ju kännas en aning fattigt när jag kör 94 Hazard i först laget liksom du gör. Han är klass! Casemiro har jag också kört innan och var sjukt nöjd, riktgt stabil. Hade gärna kört hans TOTS men inte coins till det.

Edit. Alternativt om jag byter in en annan LW vis matchstart. Går säkert att hitta något kul alternativ i annan liga för --> 200k.

Ja La Liga är tunn på bra wingers om man inte kör Bale, Messi, Neymar eller CR7. Carrasco ser smaskens ut på papper men på planen platt fall, iaf för mig. Jag har väldigt höga krav på mina wingers då det är dem som ligger bakom i princip alla mål jag gör.

Har köpt några Manu Trigueros, Jonathan Viera och Bruno ifall de kan användas i Sbc imorgon. Tror jag ska byta ut Nif Modric mot ngn av dem, på futbin ser båda POTS-korten vassare ut.

Gött att kunna sälja koreaner köpta för 150 coins för 100k totalt ikväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in