2017-01-23, 13:52
Medlem
xtroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Sandro Wagner är tillsammans med Timo Werner dom två bästa tyska målskyttarna i BL.

Är det dags för Löw att ta med honom i landslaget, han själv tycker att han är självskriven.

Fyfan. Oskönare människa får man ju leta efter. Nä honom unnar jag fan ingen lycka alls.
Citera
2017-01-23, 13:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då är Dortmund klara och ber er reservera era inlägg om Alexander Isak till spelarens egen tråd eller väl valda tillfällen här.

Resten då? Schalke, Wolfsburg, Leverkusen och Gladbach. Går de upp eller går de ner? Är Leipzig Münchens enda hot? Sunk i så fall.

Gladbach ser jävligt uddlösa ut just nu och jag tror knappast att dom tar en Europaplats.

Av dom andra lagen så känns Leverkusen starkast men dom har ju sin tradition.....
Citera
2017-01-23, 13:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Fyfan. Oskönare människa får man ju leta efter. Nä honom unnar jag fan ingen lycka alls.
Hahaha jag tror ingen tycker om honom förutom han själv.
Citera
2017-01-23, 16:20
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Hahaha jag tror ingen tycker om honom förutom han själv.
Riktig hoppetossa är han ju med. Hur många klubbar har han varit i nu?

Minns när han gjorde några inhopp i Bayern som ung.
Citera
2017-01-24, 07:36
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Riktig hoppetossa är han ju med. Hur många klubbar har han varit i nu?

Minns när han gjorde några inhopp i Bayern som ung.
Fast nu är han i storform och borde kanske få spela i landslaget även om jag verkligen ogillar honom.

Götze får inte ens hoppa in för Dortmund, jag som tycker att han varit helt ok i sina matcher som han spelat.
Citera
2017-01-24, 13:57
Medlem
cyberkalles avatar
Michael Reschke som har titeln Teknisk-Direktör hos Bayern säga ha fått ett bud från Tottenham att bli sportdirektör där.
Om så sker så skulle det vara en stor förlust då han varit mannen bakom många nyförvärv sedan han kom från Leverkusen till säsongen 2014/15. Bland annat så ligger han bakom värvningarna av Kinglsey Coman, Douglas Costa, Renato Sanches och Joshua Kimmich samt vinterns värvningar av Niklas Süle och Sebastian Rudy.

Under tiden i Leverkusen så var det han som tog in Arturo Vidal från Colo-Colo i Chile och var den som såg till att han blev klar för Bayern sedan så låg han även bakom värvningarna av Stefan Kießling, Bernd Leno, René Adler och André Schürrle.

Så det är en man som man inte vill tappa.
Citera
2017-01-24, 14:55
Medlem
motvalls avatar
Per Nilsson blir assisterande sportchef i Leipzig. Forsberg får alltså en kompis att käka surströmming med, han är ju också från Sundsvall. Undrar om vi inte kommer få se flera svenskar/nordbor i RBL framöver?

Nilsson spelade flera år under Rangnick i Hoffenheim när den klubben byggdes upp, så de känner varandra sedan länge. Kul i alla fall med en svensk som tysk klubbledare.
Citera
2017-01-24, 19:17
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Per Nilsson blir assisterande sportchef i Leipzig. Forsberg får alltså en kompis att käka surströmming med, han är ju också från Sundsvall. Undrar om vi inte kommer få se flera svenskar/nordbor i RBL framöver?

Nilsson spelade flera år under Rangnick i Hoffenheim när den klubben byggdes upp, så de känner varandra sedan länge. Kul i alla fall med en svensk som tysk klubbledare.
Hmm det var oväntat vad har han för erfarenheter? Har han avslutat sin karriär?
Citera
2017-01-24, 19:33
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Han slutade sin karriär i december, spelade knappt i FCK efter han kom dit. Men är som sagt kompis med Rangnick sen Hoffenheimtiden och, vad jag fattat, en trevlig person. Spelat inte bara i Gifarna utom Tyskland utan också i Norge och så lite i Danmark.
Citera
2017-01-24, 20:24
Medlem
Steff83s avatar
Isak är alltså den första svensken någonsin i Dortmund och i Revierklubbarna överhuvudtaget. ´Ganska få kvar var dom av dom allra största klubbarna i dom främsta fotbollsländerna i Europa som ännu inte haft någon svensk alls nån gång. Tills nu då. Tror ingredienserna överlag i just denna övergången väldigt symboliska och viktiga för medvetandet av tysk fotboll i Sverige överlag. Storlek på affär och sett till vilka klubbar som är inblandade.

Riktigt imponerade av Pelle Nilsson för övrigt...Inte illa..det visar att han var ett stort och respekterat namn i Tyskland. Inte minst för ledaregenskaperna. Annars hade han aldrig fått frågan. Krävs mycket att komma i tanke ska ni veta.
Senast redigerad av Steff83 2017-01-24 kl. 20:28.
Citera
2017-01-24, 20:29
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Han slutade sin karriär i december, spelade knappt i FCK efter han kom dit. Men är som sagt kompis med Rangnick sen Hoffenheimtiden och, vad jag fattat, en trevlig person. Spelat inte bara i Gifarna utom Tyskland utan också i Norge och så lite i Danmark.
Spelade i AIK senast i Sverige för övrigt
Citera
2017-01-25, 00:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Hans ledaregenskaper var uppskattade i Tyskland, han var väl lagkapten både i Hoffenheim och Nürnberg? Även när han hade långvariga skadeproblem fick han behålla bindeln. Ändå måste jag säga att jag är överraskad över att han redan nu får en så hög post i en så pass framgångsrik klubb med så höga ambitioner. Jag antar att de personliga kontakterna har vägt tungt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in