2016-09-15, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Du hade alltför stor tillit till Gladbach som jag tycker även har startat ligan svagt.

Dortmund spelade bra men polackerna bjöd inte på något motstånd bara ett snyggt tifo.

Leverkusen......warum? Jag min idiot som trott så mycket på dom och det såg ju bra ut från början men sen kom Neverkusen-nerverna in. Uselt helt enkelt.

Facit två klara segrar mot svagt motstånd en oavgjord match och en förnedrande förlust.

EL ikväll och hur står sig Mainz ute i Europa, Saint-Etienne hemma borde gå.
Nice mot Schalke kan bli tufft då fransmännen inlett säsongen starkt.

Vilka var det Hertha åkte ut mot i kvalet till EL?

Danskarna bröndby. Spelar schalke som mot Bayern bör det bli seger, även om balotelli finns i motståndarlaget och han ska ju vinna ballondor.
Citera
2016-09-15, 17:37
Medlem
Germanofils avatar
Citat:

EL ikväll och hur står sig Mainz ute i Europa, Saint-Etienne hemma borde gå.
Nice mot Schalke kan bli tufft då fransmännen inlett säsongen starkt.

Vilka var det Hertha åkte ut mot i kvalet till EL?
Bröndby åkte de ut mot.

Svåra möten med bra franska lag idag. Dags för Schalke att hitta formen!
Citera
2016-09-15, 19:22
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bröndby åkte de ut mot.

Nästan fantastiskt att ryka mot Bröndby..
Citera
2016-09-16, 02:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Bröndby åkte de ut mot.

Jo och vilken dominans vi visade på banan mot Nice. Ett under att det bara blev 1-0. Men schalke spelade grym fotboll idag
Citera
2016-09-16, 06:07
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
Jo och vilken dominans vi visade på banan mot Nice. Ett under att det bara blev 1-0. Men schalke spelade grym fotboll idag
Sjukt bra spelat av Schalke som var totalt överlägsna Nice hade en chans på hela matchen.
Riktigt kul att se Schalke när dom spelar så här.

Söndagsmatchen mot Hertha är ett måste i kalendern.

Mainz fick återigen stora skälvan efter bra inledning och likt mot Hoffenheim så tappade dom allt och blev nervösa.
Citera
2016-09-16, 09:38
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
De kör fortfarande hårt på vänsteranarkist spåret?

"Kör hårt på" är en underdrift......
Citera
2016-09-16, 17:01
Bannlyst
Citat:
Sjukt bra spelat av Schalke som var totalt överlägsna Nice hade en chans på hela matchen.
Riktigt kul att se Schalke när dom spelar så här.

Söndagsmatchen mot Hertha är ett måste i kalendern.

Mainz fick återigen stora skälvan efter bra inledning och likt mot Hoffenheim så tappade dom allt och blev nervösa.

3 vinster, 1 oavgjord och 1 förlust ute i Europa är väl ändå okej... Förstår dock inte mig på leverkusen alls... Dom har ju inte börjat bra alls, men det kommer väl får vi hoppas.

Förövrigt igår lämnade stuttgartstränare sitt jobb.. Efter 4 omgångar.. och påtal om bl2 intressant att se om Nürnberg kommer vakna idag
Citera
2016-09-16, 18:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Förövrigt igår lämnade stuttgartstränare sitt jobb.. Efter 4 omgångar.. och påtal om bl2 intressant att se om Nürnberg kommer vakna idag

Som jag skrev i matchtråden nyss, Jos Luhukay har nu fått sparken från fyra klubbar i rad; först Gladbach, så Augsburg samt Hertha och nu VfB. Alla de tre förstnämnda lagen höjde sig dessutom rejält efter hans avgång på ett sätt man sällan ser. Undrar om han inte flyttar hem till Holland. I Tyskland verkar hans fotboll i varje fall inte fungera.

Någon som hört vem som tar över? Assisterande Jansen rattar visst över för stunden. Av mer kända namn är väl Gisold och Slomka lediga, men att leda Stuttgart brukar inte vara någon barnlek. Hur många tränare har de haft de senaste fem åren? Sju åtta stycken?
Citera
2016-09-16, 18:14
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
"Kör hårt på" är en underdrift......
Apropå lite udda tyska supportar; var det inte dina "kompisar" från Rostock som viftade med en Usama Bin Laden flagga för någon omgång sedan? Och varför??? Begriper noll komma noll.

Hansa har väl fortfarande rätt många ultras som står långt till höger och sådana brukar inte direkt gilla muslimer? Att då flagga med den galnaste av de alla, en som t o m min gamla morsa hatar verkar minst sagt udda.

(Matcherna förr mellan just det ovan nämnda St Pauli och Hansa var ju inga stillsamma eller lugna sådana utan mer på nivån; kaos, tomma läktare, sönderslagna tåg och slagsmål kring arenan.)
Citera
2016-09-16, 18:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Apropå lite udda tyska supportar; var det inte dina "kompisar" från Rostock som viftade med en Usama Bin Laden flagga för någon omgång sedan? Och varför??? Begriper noll komma noll.

Hansa har väl fortfarande rätt många ultras som står långt till höger och sådana brukar inte direkt gilla muslimer? Att då flagga med den galnaste av de alla, en som t o m min gamla morsa hatar verkar minst sagt udda.

(Matcherna förr mellan just det ovan nämnda St Pauli och Hansa var ju inga stillsamma eller lugna sådana utan mer på nivån; kaos, tomma läktare, sönderslagna tåg och slagsmål kring arenan.)

En teori är väl att det gjordes runt den 11e september då vi skulle minna de 3000 döda amerikanerna. Men inte tänka på de över 2 miljoner oskyldiga som usa mördade i jakten på bin-laden.

Vet dock inte om det var därför hansa gjorde detta men vissa i mitt flöde på internet hade ute det jag skrev den 11e september.

Förövrigt 1860 munchens indier som äger 49% av klubben har sagt att klubben ska spela BL fotboll inom 2 år..
Senast redigerad av borjeboy 2016-09-16 kl. 19:02.
Citera
2016-09-16, 19:02
Medlem
motvalls avatar
Citat:
En teori är väl att det gjordes runt den 11e september då vi skulle minna de 3000 döda amerikanerna. Men inte tänka på de över 2 miljoner oskyldiga som usa mördade i jakten på bin-laden.

Vet dock inte om det var därför hansa gjorde detta men vissa i mitt flöde på internet hade ute det jag skrev den 11e september.

Då blir det ännu mer obegripligt, det dog inte endast amerikaner då utan även 11 st tyskar också. Skulle alltså (antagligen) högerextrema rostockare gilla att tyskar mördas men ogilla att afghaner och araber dödas??? Fattar nada.
Citera
2016-09-16, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Då blir det ännu mer obegripligt, det dog inte endast amerikaner då utan även 11 st tyskar också. Skulle alltså (antagligen) högerextrema rostockare gilla att tyskar mördas men ogilla att afghaner och araber dödas??? Fattar nada.

aha visste inte att hansa är höger..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in