2017-01-24, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henki420
Nej pappa Jerry var en affärsman och bedragare som blev dömd när familjen bodde i USA. Läs #1715

Martin verkar väldigt störd över sin egen missbildade penis. Han säger att det är för den som han inte kan få någon tjej. Han hade ett förhållande innan bunkerbyggartiden. Undrar om hon tog upp det när hon gjorde slut, eller om det bara är hans egna vanföreställningar?

OK. Jag baserade det på uppgifter om att hans mamma var en väl meriterad läkare och att också hans syster var läkare.

Jag tror det är Martins egen upplevelse. Han förlägger brustna relationer på fysiska betingelser, istället för att det hela handlar hans psykiska instabilitet och bristande empati. Han har en konstaterad psykisk störning. För familjen kan det inte komma som en överraskning, gissar jag.

Nu kan han inte utöva läkaryrket längre. Bra så. Samt får han adekvat stöd hoppas jag.
Citera
2017-01-25, 00:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett brottsoffer skall skyddas. Inte svårare än så. Det är gärningsmannen som begått brott och nu också dömts.

Martin kommer ut om fyra år, förmodligen efter flera permissioner.

Man behöver bara läsa inläggen här för att inse vikten av det skydd som ges brottsoffer.

Du menar att läkaren kan skada henne när han sitter på kåken, eller menar du att skyddet är till för att skydda henne mot Flashbacks användare?
Citera
2017-01-25, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Varför frågar man överhuvudtaget efter hennes vikt och längd?!?

Jag har aldrig sett ett förundersökningsprotokoll som är så omfattande maskerat. Även mediciner som beslagtagits har maskerats som nämnts tidigare.

Gjordes husrannsakan även i hennes bostad? Kan inte hitta det och inte heller förhöret med henne. Intressant att polisen i luckan säger i förhör att hon var "känslokall" när hon kom dit med läkaren, vilket kan tyda på att hon har en psykisk störning som många trott.

Hennes ansikte förbryllar mig mycket. Framifrån ser det hyfsat normalt ut, men från sidan eller snett från sidan ser det definitivt ut som en man.

absolut. dessutom var det ju även det att anmälan om hennes försvinnande var åtkomstskyddad hos polisen, så han i receptionen fick inte fram uppgifterna. hur normalt är det?
vad gäller ansiktet så är nog hennes drag påfallande oregelbundna sett från sidan, det är märkligt. men händerna och längden anmärkningsvärda, däremot tycker jag gångstilen är avslöjande hons transpersoner, skulle vara intressant att se. men säkert därför man inte fick se henne ta plats hos Skavlan.
polisen var två gången i hennes bostad förrän hon dök upp och två gånger efteråt, tror jag. förhöret är någonstans i bilagorna, tycker jag mig minnas
Citera
2017-01-25, 00:09
Medlem
Citat:
OK. Jag baserade det på uppgifter om att hans mamma var en väl meriterad läkare och att också hans syster var läkare.

Jag tror det är Martins egen upplevelse. Han förlägger brustna relationer på fysiska betingelser, istället för att det hela handlar hans psykiska instabilitet och bristande empati. Han har en konstaterad psykisk störning. För familjen kan det inte komma som en överraskning, gissar jag.

Nu kan han inte utöva läkaryrket längre. Bra så. Samt får han adekvat stöd hoppas jag.

Nej mamman var inte läkare och Martin har ingen syster - bara en bror och han inte heller läkare.
Citera
2017-01-25, 00:10
Medlem
Citat:
Du menar att läkaren kan skada henne när han sitter på kåken, eller menar du att skyddet är till för att skydda henne mot Flashbacks användare?

Det är ett skydd som alla brottsoffer enligt lag har rätt till.
Citera
2017-01-25, 00:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det är ett skydd som alla brottsoffer enligt lag har rätt till.

Njä. Inte alla brottsoffer, det ska finnas en hotbild av något slag. Långt ifrån alla brottsoffer är hotade.
Citera
2017-01-25, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Ja mycket är maskerat i denna FU, vill minnas att i början på internets distribuerande av FU så var polisens och domstolarnas maskering väldigt bristfällig och man kunde se vissa bokstäver igenom deras undermåliga svarta censur.

I denna FU verkar det helt hopplöst att se något bakom deras enormt kraftfulla kolsvarta maskeringar.

Finns det någonstans i denna FU som någon polisanställd missat med deras nya proffspennor?

Numera kan man ju bara gissa antalet bokstäver som de maskerar med sina nya enormt effektiva maskeringspennor.

Det finns nog goda skäl att skydda henne. Dels har vi gärningsmannen, dels alla möjliga andra galningar som kan tänkas ge sig på henne. Dessutom blir det svårare att framledes leva ett normalt liv om allt möjligt om henne blir känt. Hon skulle säkert känna sig väldigt utlämnad om alla prylar som fanns i bostaden, hennes bakgrundshistoria mm lämnades ut. Närapå allt av personlig natur är dolt.

I de framträdanden hon gjort verkar hon vara teatersminkad eller maskerad. Bla finns det inte en enda rynka i ansiktet; särskilt påtagligt är att det inte vid ett enda tillfälle bildas minsta lilla rynka i pannan när hon talar. Så jag tror det skulle vara svårt att känna igen henne på stan eller på en bild. Näsan och hakan tex kan ha förändrats.

De har gjort ett bra arbete när de maskat FUPen. Man kan se lite här och där. Ett lite längre avsnitt kan man se delar av. Exempelvis har de täckt över en bild men i den maskade texten under kan man se delar av texten. Bilden tycks föreställa kondomer med röd framsida och vit undersida, dvs sådana kondomer som visas i beslaget hos läkaren.
Citera
2017-01-25, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
absolut. dessutom var det ju även det att anmälan om hennes försvinnande var åtkomstskyddad hos polisen, så han i receptionen fick inte fram uppgifterna. hur normalt är det?
vad gäller ansiktet så är nog hennes drag påfallande oregelbundna sett från sidan, det är märkligt. men händerna och längden anmärkningsvärda, däremot tycker jag gångstilen är avslöjande hons transpersoner, skulle vara intressant att se. men säkert därför man inte fick se henne ta plats hos Skavlan.
polisen var två gången i hennes bostad förrän hon dök upp och två gånger efteråt, tror jag. förhöret är någonstans i bilagorna, tycker jag mig minnas

"Martin såg inte heller oäven ut, kanske han var lite liten och feminin. Lyckades aldrig få till det med kvinnor, månne det bero på att han var bisexuell eller homosexuell? Hans fixering vid sina könsdelar verkar underligt. Kanske operationen från kvinna till man aldrig lyckades fullt ut?"

Baserat på fakta. NOT! Helt Fria Fantasier, som era.
Citera
2017-01-25, 00:22
Medlem
Citat:
]Varför frågar man överhuvudtaget efter hennes vikt och längd?[/b]!?

Jag har aldrig sett ett förundersökningsprotokoll som är så omfattande maskerat. Även mediciner som beslagtagits har maskerats som nämnts tidigare.

Gjordes husrannsakan även i hennes bostad? Kan inte hitta det och inte heller förhöret med henne. Intressant att polisen i luckan säger i förhör att hon var "känslokall" när hon kom dit med läkaren, vilket kan tyda på att hon har en psykisk störning som många trott.

Hennes ansikte förbryllar mig mycket. Framifrån ser det hyfsat normalt ut, men från sidan eller snett från sidan ser det definitivt ut som en man.

Jag tror att man frågar om hennes vikt och längd för att kunna kontrollera ifall mängden medicin läkaren stoppade i henne inte var direkt livshotande. Läkaren redovisade ju att han gav en viss mängd hemma hos henne och sen fortsatte medicineringen i bilen.

Jag anser också att Isabel troligtvis lider själv av någon sorts psykisk störning. Hennes uttryckslöst ansikte när hon berättar om "skräcken" och inlåsningen. Plus hennes berättelse om hur hamnade i prostitutionen och att hon trivdes så bra.

Samtidigt berättar hon ju att hon behövde glidmedel för att få samlaget att fungera överhuvudtaget så uppenbarligen var hon inte upphetsad för fem öre. Inte för att jag skulle tro att andra prostituerade tjejer skulle bli upphetsade av sina kunder, men då kan man väl ändå inte påstå att det är "kul" och att man "trivs" när kroppen inte reagerar på det sättet att det verkligen skulle vara "kul".

Man tvingar ju sin kropp till något mot dess vilja. En sorts "självvåldtäkt" skulle man kanske kunna kalla det för.

Edit: en orsak till varför det saknas lubrikation kan ju vara att hon är en transa..
Senast redigerad av sno 2017-01-25 kl. 00:36.
Citera
2017-01-25, 00:30
Medlem
Citat:
Isabel är inte så intressant i det aktuella brottet, bortsett från att hon var Brottsoffer.

Martin som är gärningsman borde mer naturligt vara den som skulle vara intressant att veta mer om.
Han verkar komma från en läkarfamilj. Verkar därmed uppvuxen under ordnande förhållanden och har genomgått en lång läkarutbildning som lett honom fram till läkarlegitimation.

Han har haft kortare vikariat på vårdcentral och arbetat som hyrläkare på ett antal vårdcentraler men ingen fast anställning. Jag hade uppfattningen att det är en skriand brist på läkare. Det kan vara så att man som hyrläkare tjänar mer. Och att han därför själv valt den formen av tjänst ...?

Att en sådan man ägnar 5 år att själv bygga en säkerhetsbunker efter konstens alla regler dold från allmänheten genom att vara förklädd som en maskinhall är synnerligen anmärkningsvärt. Särskilt när ändamålet var att inhysa en eller flera kvinnor som skulle kidnappats, människorov, och mot sin vilja förvaras där för att agera flickvänner inkl sexuella tjänster mm.

Det låter inte särskilt friskt och han ha konstaterats att lida av en psykisk störning.

Har han alltid haft en störning som av någon anledning ökat drastiskt? Det borde ha avtecknat sig hemma, under skoltiden och framför allt under läkarutbildningen.

Han verkar helt plötsligt (?) fått denna fantasi i sitt huvud som byggde bo där. Att köpa sig en gård som låg enskilt och där han under förevändning av maskinhall skulle kunna bygga sig en bunker för förvar kidnappade kvinnor som han valt efter sina preferenser (?).

Han är i egenskap av förövare/gärningsman en intressant människa att veta mer om. Om fyra år är han dessutom på fri fot. Innan det ett antal permissioner.

Ligger en del i det. Nu var första halvan av den här tråden nästan enbart om honom och efter att ha läst det känns det svårt att lägga till något nytt.

Det är ju uppenbart att han är psykiskt sjuk - den ensamme galningen - och olika diagnoser har föreslagits, tex Aspbergers. Narcissist och ADHD har också nämnts. För mig är det omöjligt att ställa diagnos mer än att han är spritt språngande galen.

Svårdiskuterat. Det är dock underligt hur det hela slutade. Kanske var han så fixerad vid att genomföra enligt plan, plus kanske så säker på att han hade henne mentalt i sitt grepp, att han tog med henne till polisen för att få nycklarna. Sedan hämta prylarna i lägenheten och kidnappa henne igen.
Citera
2017-01-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Det finns nog goda skäl att skydda henne. Dels har vi gärningsmannen, dels alla möjliga andra galningar som kan tänkas ge sig på henne. Dessutom blir det svårare att framledes leva ett normalt liv om allt möjligt om henne blir känt. Hon skulle säkert känna sig väldigt utlämnad om alla prylar som fanns i bostaden, hennes bakgrundshistoria mm lämnades ut. Närapå allt av personlig natur är dolt.

I de framträdanden hon gjort verkar hon vara teatersminkad eller maskerad. Bla finns det inte en enda rynka i ansiktet; särskilt påtagligt är att det inte vid ett enda tillfälle bildas minsta lilla rynka i pannan när hon talar. Så jag tror det skulle vara svårt att känna igen henne på stan eller på en bild. Näsan och hakan tex kan ha förändrats.

De har gjort ett bra arbete när de maskat FUPen. Man kan se lite här och där. Ett lite längre avsnitt kan man se delar av. Exempelvis har de täckt över en bild men i den maskade texten under kan man se delar av texten. Bilden tycks föreställa kondomer med röd framsida och vit undersida, dvs sådana kondomer som visas i beslaget hos läkaren.

Jag förmodar att den (sminkningen) var ett krav för att hon skulle framträda med bild i TV. Jag förstår också varför hon ville göra det samt att producenterna ansåg att hennes motiv var välgrundad och motiverad. Samt inte minst publicistiskt försvarbart.
Citera
2017-01-25, 00:38
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenevaken
...
Ja, hur vanligt är det?
Tyckte också detta var märkligt.
Enligt protokoll är det mamman som gjort anmälan. Därefter har jag läst nånstans (i boken?) att hennes vännina ska ha legat på polisen och närmast tjatat på dem.

Någon av dem, och troligen då väninnan, har fått polisen att dyrka upp låset till lägenheten och gå in samt se till att anmälan blivit åtkomstskyddad. Antingen har anmälaren eller väninnan bett om det eller så har polisen insett något vid lägenhetsbesöket.

Väl inne i lägenhet kan de inte orimligen fått misstanke om hennes "näringsverksamhet".
- Men är det tillräckligt för "åtkomstskydd" normalt? Nån som vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in