2017-01-24, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Absolut, men om hon är onormalt stor för att hon har bytt kön så skulle det kunna förklara varför hon inleder svaret med att hon har ********. En normal vikt och längd hade gått obemärkt förbi, framför allt hade de uppgifterna varit hyfsat anonyma. Hur många kvinnor på 160-175 mellan 55 och 75 kg bor i närheten av dig? Hur många på 190 cm och 85-90 pannor? Det är ju någonting rörande hennes längd och vikt de mörkar. Vad och varför?

Varför frågar man överhuvudtaget efter hennes vikt och längd?!?

Jag har aldrig sett ett förundersökningsprotokoll som är så omfattande maskerat. Även mediciner som beslagtagits har maskerats som nämnts tidigare.

Gjordes husrannsakan även i hennes bostad? Kan inte hitta det och inte heller förhöret med henne. Intressant att polisen i luckan säger i förhör att hon var "känslokall" när hon kom dit med läkaren, vilket kan tyda på att hon har en psykisk störning som många trott.

Hennes ansikte förbryllar mig mycket. Framifrån ser det hyfsat normalt ut, men från sidan eller snett från sidan ser det definitivt ut som en man.
Citera
2017-01-24, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
I det protokoll som finns från själva uppringen där frågan ställs är maskningen MYCKET längre än 8 tecken. Den är hela raden ut och motsvarar minst 8 *ord*.

- Så man kan ju undra vad för källa ni har som påstår 8 *tecken*? Något referat på annan plats i FUP?

Hon kan ha svarat vad som helst som förklaring. T.ex "... har inte varit hemma i U*****a på länge och kollat." Att tro att hon skulle ha svarat med sin könstillhörighet och inget annat ter sig mer än märkligt.

Skulle de maska ett sådant svar? Kanske. Det maskar fler saker som kan röja eller bara avslöja saker om henne, inte bara "näringsverksamheten".

/Det finns däremot en annan mycket märkligt text ("xxx: okänd") i ett protokoll efter husrannsakan i boningshuset där påträffade objekt beskrivs, och i just detta fall maskat objekt. Just xxx har jag angett, men anges i klartext i protokollet. Leta upp det ni.

Menar du det förfalskade identitetskortet föreställande en snubbe från Amsterdam? Vem är han?
Citera
2017-01-24, 22:04
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeless
Menar du det förfalskade identitetskortet föreställande en snubbe från Amsterdam? Vem är han?
Det är ett beslagsprotokoll och vad som beslagtogs är maskat. Däremot syns ju en del kommentarstexter etc och där finns texten "xxx: okänd". Där just xxx mest troligen skulle trigga igång en del här inne.
Citera
2017-01-24, 22:12
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:

Jag har aldrig sett ett förundersökningsprotokoll som är så omfattande maskerat. Även mediciner som beslagtagits har maskerats som nämnts tidigare.

Gjordes husrannsakan även i hennes bostad? Kan inte hitta det och inte heller förhöret med henne. Intressant att polisen i luckan säger i förhör att hon var "känslokall" när hon kom dit med läkaren, vilket kan tyda på att hon har en psykisk störning som många trott.

Hennes ansikte förbryllar mig mycket. Framifrån ser det hyfsat normalt ut, men från sidan eller snett från sidan ser det definitivt ut som en man.
Polisen i luckan säger dessutom i förhör att då hon frågade var hon (BO) varit eftersom hon varit efterlyst som bortrövad, så sa hon "hos en kompis". Polisen säger också att frågan ställdes då BO stod vid luckan och GM att kvar på bänken.

Man kan tycka det märkligt att hon då inte tog tillfälle i akt och försökte berätta/larma.

Antingen var hon mycket rädd för GM och fortfarande inte kände sig säker, eller - så tänkte hon fortfarande (?) mörka historien i nån sorts förhoppning att GM skulle släppa henne och hennes "näringsverksamhet" skulle förbli okänd.

Jag kan undra vilket. Faktiskt.
Citera
2017-01-24, 22:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Jag tycker också det är lite märkligt att man uppehåller sig vid vikt och längd, men kan det vara från ev. läkarundersökning det slunkit sig med (eller från annons? ).

Sedan vet jag inte om 190 lång är onormalt lång heller även om det inte är medellängd.
Citera
2017-01-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonasFB
Om man läser FUP:ar och dom(-arna) beskrivs en man som känner stort misslyckande och brottas med självmordstankar. Dom tar även upp hans svaga empatiska förmåga. Han har klassats ha psykisk störning, men den utredningen/utlåtandet är hemligstämplat.

Han påstås bl.a. ha sågat ner en ek på tomten/gården för att slippa se den och påminnas om möjligheten att hänga sig där varje dag. I beskrivningar verkar han ha tagit väldigt hårt då flickvänner gjort slut. Jag minns inte riktigt men det är två eller tre relationer som omnämns tror jag. Har vidare för mig att han skyller sina egna tillkortakommanden på detta. Utan att direkt kopplas till detta (tror jag) så beskrivs hans till synes komplex för sin omopererade penis. Har för mig han sagt att "tjejerna flyr" eller liknande. Iaf beskrivs det som att han tar det hårt då flickvänner gjort slut vilket fått honom till "drastiska" handlingar som att byta studieinriktning eller flytta. En av få (?) vänner ska ha begått självmord då de skulle flytta till Mora för läkarjobb har jag för mig.

Han upplevde sitt liv så drastiskt att han ska ha bestämt sig för kidnappningen som en sista utväg/möjlighet, annars kan han lika gärna begå självmord. Han själv påstår (rätt eller fel?) att bunkern inledningsvis inte var för kidnappning (men f*n trot) utan att den idén kom ungefär ett år före kidnappningen ägde rum.

Även under kidnapparkvällen lär han ha funderat på att avbryta, eller iaf överväga läget, och då ställt alternativen "självmord" mot "kidnappning" mot varandra. I det läget tedde sig "kidnappning" och ev. konsekvenser som "bättre".

Typ så. Jag kommer inte ihåg allt jag läst exakt men ungefär så här beskrivs hans mentala status.

Jag tolkar det som att han känner sig utanför, misslyckad och desperat. Sista möjligheten är att kidnappa en prostituerad som han tror ingen ska sakna. Han tror att en sådan ska vara i samma utanförskap som han är i och till slut mjukna i nån sorts "Norrmalmstorgsdramasyndrom".
Och funkar inte det, begår han självmord.

Han säger själv att när han såg polisens lapp med text om att anhöriga *saknar* henne (kvinnan, BO) så insåg han det galna. Han har alltså på nått sätt trott att kvinnan skulle vara lika utanför som han var (kände sig).

Återigen, så här tolkar jag det hela. Kan ha fel i enstaka fakta. Men i stort beskrivs GM så här.

Ungefär så, har jag också uppfattat det. Att tidigar flickvänner lämnat honom tror jag inte alls har något att göra med fysiska utseende, utan handlar mest säkerligen med hans bristande förmåga till empati och hans knepiga beteende som härrör från hans psykiska störning.

Jag gissar att många i hans omgivning kanske förstår detta bättre.
Senast redigerad av Remark 2017-01-24 kl. 22:57.
Citera
2017-01-24, 22:29
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Du har väl inte läst några antar jag, och det finns en anledning till maskningen. Hon har skyddat ID.
Det är alltså inte så ovanligt som du vill ha det till med både maskning och borttagning av mycket i en FU. Det är för att slidder sladder f*ttor inte ska sitta och genomlysa vem personen är eller var personen bor. Finns även personlig integritet men det har väl du aldrig hört om.
Citera
2017-01-24, 22:54
Medlem
Swedenhielmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du har väl inte läst några antar jag, och det finns en anledning till maskningen. Hon har skyddat ID.
Det är alltså inte så ovanligt som du vill ha det till med både maskning och borttagning av mycket i en FU. Det är för att slidder sladder f*ttor inte ska sitta och genomlysa vem personen är eller var personen bor. Finns även personlig integritet men det har väl du aldrig hört om.

Ja mycket är maskerat i denna FU, vill minnas att i början på internets distribuerande av FU så var polisens och domstolarnas maskering väldigt bristfällig och man kunde se vissa bokstäver igenom deras undermåliga svarta censur.

I denna FU verkar det helt hopplöst att se något bakom deras enormt kraftfulla kolsvarta maskeringar.

Finns det någonstans i denna FU som någon polisanställd missat med deras nya proffspennor?

Numera kan man ju bara gissa antalet bokstäver som de maskerar med sina nya enormt effektiva maskeringspennor.
Citera
2017-01-24, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swedenhielms
Ja mycket är maskerat i denna FU, vill minnas att i början på internets distribuerande av FU så var polisens och domstolarnas maskering väldigt bristfällig och man kunde se vissa bokstäver igenom deras undermåliga svarta censur.

I denna FU verkar det helt hopplöst att se något bakom deras enormt kraftfulla kolsvarta maskeringar.

Finns det någonstans i denna FU som någon polisanställd missat med deras nya proffspennor?

Numera kan man ju bara gissa antalet bokstäver som de maskerar med sina nya enormt effektiva maskeringspennor.

Det är väl själva andemeningen med maskningen? Att brottsoffret skall skyddas. Det är gärningsmannen som står åtalad, påvisad skyldig till brott och dömd till fängelsestraff.
Citera
2017-01-24, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Det är inte han som sitter i tv-soffor och tidningsintervjuer, blir svårare att göra någotslags djuplodande analys av honom. Det enda vi har är väl egentligen att han är spydig i ett polisförhör och att han har byggt en bunker för att spärra in en "flickvän" i.

Nu när vi i stort sett är säkra på att "Isabel" är trans-kvinna/transvestit är frågan om hon har marknadsfört sig som det? Att "Isabel" frågar efter och får p-piller när han pratar om oskyddat sex ger väl en fingervisning om att hon skall upphålla en fasad som kvinna mot honom, om hon nu inte är schizofren och tror att hon är det på riktigt. Om hon inte är det alltså. Snurrigt värre.

Har inte sett något i FUP om att han skulle ha valt henne pga hennes längd, men det skulle väl kunna vara något om att han känner sig omogen och vill ha en stor modersgestalt. Mommy issues, morsan kanske stack när han var liten eller gav all uppmärksamhet till ett syskon under uppväxtåren.

Som sagt, läkaren är i media en väldigt anonym figur, det är svårt att spekulera i det vi inte får några pusselbitar kring.

I så fall var det tillfälligt eftersom hon fortfarande bor tillsammans med Martins pappa på västkusten.
Citera
2017-01-24, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

Hade hon skyddad identitet redan innan han dömdes? Du som tycks känna henne så väl kanske kan svara på varför känner hon sig rädd och behöver skyddad identitet redan nu när han sitter inburad flertalet år framåt och hon kommer få information när han får permis (om han nu får det)?

Har det med annat att göra än enbart läkaren?
Senast redigerad av Adeless 2017-01-24 kl. 23:35.
Citera
2017-01-24, 23:41
Medlem
Citat:
Hade hon skyddad identitet redan innan han dömdes? Du som tycks känna henne så väl kanske kan svara på varför känner hon sig rädd och behöver skyddad identitet redan nu när han sitter inburad flertaler år framåt och hon kommer få information när han får permis (om han nu får det)?

Har det med annat att göra än enbart läkaren?

Ett brottsoffer skall skyddas. Inte svårare än så. Det är gärningsmannen som begått brott och nu också dömts.

Martin kommer ut om fyra år, förmodligen efter flera permissioner.

Man behöver bara läsa inläggen här för att inse vikten av det skydd som ges brottsoffer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in