2020-09-23, 04:27
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det roligaste som kan hända är väl att någon köper huset och därefter anmäler sig till SVT:s program "Det sitter i väggarna"(https://www.svt.se/det-sitter-i-vaggarna/). Hur lång inkubationstid behöver "ruskigheterna" för att passera i det där programmet? Det hade varit mycket mer underhållande med lite färska exempel...

Huset såldes till tidigare ägaren.
Citera
2020-09-23, 04:56
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
GM blev dömd till 10 år feb-2016. Torde det innebära att han släpps lös bland allmänheten 2022?
Vad gör en fd läkare i 40-årsåldern efter sin frigivning från ett 10-årigt fängelsestraff? Blir han ställningsbyggare han också likt många andra tidigare fängelsekunder? Eller vilka fantstiska möjligheter står till buds?
Citera
2020-09-23, 12:23
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Vad gör en fd läkare i 40-årsåldern efter sin frigivning från ett 10-årigt fängelsestraff? Blir han ställningsbyggare han också likt många andra tidigare fängelsekunder? Eller vilka fantstiska möjligheter står till buds?

Det finns nog många jobb där han kan använda sin utbildning utan att vara läkare. T ex läkemedelsförsäljare eller forskning. Frågan är om någon vill ha honom i Sverige. Lite svårt att gömma sitt förflutna nuförtiden. Förmodligen mycket lättare om han lämnar landet.
Citera
2020-09-23, 20:57
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet

Spännande fråga!
-För att inte göra en alltför vild gissning, så "återfaller" den före detta läkaren inom något jobb inom vårdyrkena. Eller vad tror du och ni övriga här?

-Ett yrke som alltså antagligen inte kräver legitimation, för den har han ju förlorat.
Citera
2021-02-21, 23:51
Medlem
Han skulle ju släppas ut i Jan 2021,är han ute?
Citera
2021-03-01, 13:37
Medlem
Bunkerläkaren är numera frisläppt, han har bytt namn. Så länge han sköter sig, finns ingen anledning att störa honom. Observera, att han kan inte få ny läkarlegitimation i någon annat EU- eller EES-land på ett bra tag. Det är ju faktiskt fullt tänkbart att han hittar något annat sätt att försörja sig och sköter sitt liv som alla vi andra. Om något år kan han förnya sitt körkort. Jag har svårt att tro att han kommer att återkomma i läkaryrket, det finns andra jobb.
Citera
2021-03-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiklasPetterson
Bunkerläkaren är numera frisläppt, han har bytt namn. Så länge han sköter sig, finns ingen anledning att störa honom. Observera, att han kan inte få ny läkarlegitimation i någon annat EU- eller EES-land på ett bra tag. Det är ju faktiskt fullt tänkbart att han hittar något annat sätt att försörja sig och sköter sitt liv som alla vi andra. Om något år kan han förnya sitt körkort. Jag har svårt att tro att han kommer att återkomma i läkaryrket, det finns andra jobb.
Man får hoppas att han inte får tillbak sin läkarlicens, tror inte han är en så dålig person men kan ändå slinta igen och den risken är inte värd att ta enligt mig.
Citera
2021-03-01, 16:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Vet man om han har kvar sin gård (och bunker)?
Citera
2021-03-01, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vet man om han har kvar sin gård (och bunker)?
Jag vill minnas att den var ute och snurrade på annons häromåret men vet inte om den blev såld.
Citera
2021-03-02, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag vill minnas att den var ute och snurrade på annons häromåret men vet inte om den blev såld.

Gården är såld.
https://www.aftonbladet.se/lokala-ny...zL1w2b@ablokal
Citera
2021-05-15, 21:43
Medlem
Blackbladders avatar
Han bor tydligen i Västervik numera
https://mrkoll.se/person/Martin-Pete...mbTAQmcYfrrahA
Citera
2021-05-15, 21:51
Medlem
Citat:

Han kan jobba som läkare på Haiti - väldig läkarbrist - eller afrika - sydamerika

eller jobba som veterinär i afrika eller sydamerika - eller varför inte läkare Sentinel Island
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in