Citat:
Ursprungligen postat av
mrmcman
har ett gäng Mustafi OTW inköpta för 50k. Värt att sälja av dem innan TOTW släpps? Kostar ca 130 nu...
Hur du än gör tar du en risk. Det bygger på ett antal X-faktorer: 1. Om Mustafi kommer med i TOTW. 2. Vad hans OTW Overall blir 3. Vad priset och ny price range blir.
Jag hade själv 8 st OTW Mustafi igår, nu har jag sålt alla utom en. Sprida risken osv.
Jag personligen tror att Mustafi kommer med i TOTW, jag tror hans nya overall blir 85 (kollade snabbt på andra 83-ratade spelare, alla har fått 85 för sin första IF. Vad priset på OTW efter upgrade blir vetefan dock. IF Luiz och IF Alderweireld ligger båda på 86 overall och ligger på +250k, medan IF Reid på 84 ligger på 33k. Jag har spelat en del med Mustafi själv och gillar honom, borde landa nånstans mellan 100-175k? OTW-kortet blir naturligtvis dyrare, säg 150-200k? Skjuter i mörkret här...
Att jag ändå sålde berodde på att jag gjorde enormt fin vinst på nästan halva miljonen och tog den istället för att riskera att han uteblir från TOTW, och jag har ingen aning om vad OTW-kortet landar på efter en upgrade.
Har ett kort kvar inför onsdag så får vi se om jag gjorde rätt eller fel som sålde. Är det något jag lärt mig av erfarenhet är det att inte vara girig. Har du gjort fin profit, ta den och var nöjd. Du gamblar ju med det du redan tjänat, känns ovärt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vurte3N
Vet att svaret finns i tråden men hittar ej.
Har nu byggt ihop de sista 2 sbc;erna worldclass samt legend, skall bara lösa lojaliteten nu. Hur gör man detta på enklast/snabbaste möjligaste sätt?

Spela mot TOTW och avsluta matchen direkt efter den sparkats igång. Repetera 10 gånger, fyll på med kontrakt as needed. Tar en stund, astråkigt, men enklaste sättet.