2017-02-05, 10:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
verkar som bästa tradingsättet är att köpa äldre IF kort under dessa prisdrops... folk paniksäljer etc och de rasar i värde..medan de nya TOTW korten hamnar i överflöd på marknaden.. Tex Bernardo Silva.. var nere runt 34k..gissningsvis värd runt 45k nästa vecka, Calhanoglu runt 19k nu sålde för 27-28k innan SBC släpptes osv.. sjukt hur fel man timat detta senaste gångerna..

Detta har jag också noterat. Sitter på några Calhanoglu, Bernardo Silva, Iborra, Icardi, Thiago, Coleman. Alla har haft en liten men stabil stigning sedan inköpet, jag har inte sålt då jag väntat på att de ska stiga mer. Nu med OTW SBC är alla nere under vad jag köpte dem för. Bara lite under, men ändå. Och som du säger kommer de garanterat gå upp igen, men ändå frustrerande.

Jag har ockå varit i rejäl otakt sista veckan. Har runt 50k coins nu, resten i investeringar. Och visst skulle jag kunna sälja av mina Marcano, Telles och Badelj för en profit på 1-2k per kort men det är för lite. De kort som ligger på 50-200k (OTW Mane, IF Mane) måste börja röra på sig så jag kan få in kapital.

Köpte på mig några st MOTM från Afrika för 10k och hoppas de kommer behövas i framtida SBCs.
Citera
2017-02-05, 11:01
Medlem
Man får hoppas det vänder snart..
Jag köpte på mig massa pjanic 86 OTW kort.

Förövrigt riktigt skön att spela med.
Och några Mane OTW.

Tror priset på spelarna kommer öka så småningom.

Det jag är gladast över är sbc sommar.
Hade köpt på mig 12 lanzini för 11k
Och en massa 84 spelare för små pengar. .
Tänkte sälja och göra lite coins, men det slutade med

En Pogba
Kante
Mane
Morata som jag bytte in
Och fick krychowiak
För att byta in och få en kante till
Så blev ganska glad över detta trotts att det fuckat upp marknaden..

Haft sjuk tur detta år, fick son orange som sålde för 500k
De gea och några andra inform..
Så la tacka ea trotts allt 😉
Citera
2017-02-05, 11:28
Medlem
Jalkapallos avatar
Ni måste köpa en OTW för 60k, gör SBC summer untradeable. Sitt och nöta(byt in den OTW ni får) tills ni får den ni kommer spela med. Fick Kante efter fem försök, funderar att köpa en till och leta efter Pogba eller Higuain...
Citera
2017-02-05, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Detta har jag också noterat. Sitter på några Calhanoglu, Bernardo Silva, Iborra, Icardi, Thiago, Coleman. Alla har haft en liten men stabil stigning sedan inköpet, jag har inte sålt då jag väntat på att de ska stiga mer. Nu med OTW SBC är alla nere under vad jag köpte dem för. Bara lite under, men ändå. Och som du säger kommer de garanterat gå upp igen, men ändå frustrerande.

Jag har ockå varit i rejäl otakt sista veckan. Har runt 50k coins nu, resten i investeringar. Och visst skulle jag kunna sälja av mina Marcano, Telles och Badelj för en profit på 1-2k per kort men det är för lite. De kort som ligger på 50-200k (OTW Mane, IF Mane) måste börja röra på sig så jag kan få in kapital.

Köpte på mig några st MOTM från Afrika för 10k och hoppas de kommer behövas i framtida SBCs.
har 80k efter att ha sålt några Lanzini för 19k och några gamla skit IF för 15k...
Investerat i fler SIF Calhanoglu...lagt 19k för dem räknar med att få 25-28k så småningom..
köpte också några discard MOTM Afrika kort.. ska skaffa några till för ev SBC... så länge de är discard är det ju riskfritt med chans till bra avkastning...

Mina Telles, Marcano Badelj köpte jag för 10-11k och säljer för 15-16k..helt okej med 4-5k profit..
Citera
2017-02-05, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Omöjligt att pricka in exakt när spelarna är som billigast så jag orkade inte vänta längre använda upp alla mina coins på Otw Higuain 409k Hummels 119k Pjanic 129k. Finns ju såklart fler i omlopp nu så de kommer kanske inte gå upp till samma priser som före droppen men känns ändå som kanoninvesteringar.

Får jag fråga varför du köpte de tre korten ovan? Och just nu?
Citera
2017-02-05, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
verkar som bästa tradingsättet är att köpa äldre IF kort under dessa prisdrops... folk paniksäljer etc och de rasar i värde..medan de nya TOTW korten hamnar i överflöd på marknaden.. Tex Bernardo Silva.. var nere runt 34k..gissningsvis värd runt 45k nästa vecka, Calhanoglu runt 19k nu sålde för 27-28k innan SBC släpptes osv.. sjukt hur fel man timat detta senaste gångerna..

Calhanoglu speciellt en super investering just nu med tanke på att han är avstängd 4 månader och därav inte kmr få någon ny
inform

99 free kick 99 curve + 93 / 95 i shooting stats perfekt att kasta in som super sub CAM. 20k är ett rån.
Senast redigerad av LBX 2017-02-05 kl. 13:42.
Citera
2017-02-05, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LBX
Calhanoglu speciellt en super investering just nu med tanke på att han är avstängd 4 månader och därav inte kmr få någon ny
inform

99 free kick 99 curve + 93 / 95 i shooting stats perfekt att kasta in som super sub CAM. 20k är ett rån.

precis.. bara investera..har 10 tal kort ska köpa flera, dåligt med coins och plats nu tyvärr
Citera
2017-02-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Får jag fråga varför du köpte de tre korten ovan? Och just nu?

Tre spelare som är givna i startelvan i sina lag varje vecka, är populära och får de ny Inform kommer de öka kraftigt. Tror dessutom inte de kommer gå ner mera i pris. Men klart jag kan ha fel.
Citera
2017-02-05, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jalkapallo
Ni måste köpa en OTW för 60k, gör SBC summer untradeable. Sitt och nöta(byt in den OTW ni får) tills ni får den ni kommer spela med. Fick Kante efter fem försök, funderar att köpa en till och leta efter Pogba eller Higuain...

Hade lite 83 untradable plus en untradable IF så gjorde en tradeable SBC istället. Lyckades snipa en OTW Morata för 52k och bytte in, fick såklart en OTW Morata av SBC:n... funderar om jag skall göra som du säger. Men knappt några spelare jag kan använda mig av så känns lite onödigt. Använder bara Kante i mitt lag som finns som OTW och chansen att få just honom känns inte stor.
Citera
2017-02-05, 14:50
Medlem
Och där steg Gabriel Jesus OTW mer än 200k... tänker man att han ska kosta 550k är man ju inte den vassaste kniven i lådan
Citera
2017-02-05, 15:22
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Göra SIF Vinter eller SIF Sommar?? vilken är mest värd?
Citera
2017-02-05, 15:29
Medlem
Bara jag som tycker WL är det bästa spelläget? Många spyr över WL men för mig är det mest rättvisa spelläget hittills
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in