2017-01-20, 22:22
  #22213
Medlem
Hur fan ska man klara av uppdraget för tung stridvagn nummer 7 ?

• Participate in a successful capture of a base or reset enemy capture points of your/neutral base.
• Win the battle.
• Cause at least 1,000 HP of damage to enemy vehicles.

Hinner fan bara göra antingen det ena eller det andra men inte båda. Kör på KV-1
Citera
2017-01-20, 22:53
  #22214
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hur fan ska man klara av uppdraget för tung stridvagn nummer 7 ?

... snip...

Hinner fan bara göra antingen det ena eller det andra men inte båda. Kör på KV-1

Det är möjligt i KV-1, det är lättare i högre tiers. Problemet med personliga uppdragen är att många av dem kräver en hel del tur för att klara dem. Fortsätter du spela så kommer rätt match dyka upp förr eller senare. Du behöver gå upp i tiers för senare uppdrag. IS-3 borde fungera bra för alla StuG IV uppdrag som är lättare i högre tier. Vissa är lättare i låg tier så behåll KV-1.
Citera
2017-01-20, 23:13
  #22215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hur fan ska man klara av uppdraget för tung stridvagn nummer 7 ?

• Participate in a successful capture of a base or reset enemy capture points of your/neutral base.
• Win the battle.
• Cause at least 1,000 HP of damage to enemy vehicles.

Hinner fan bara göra antingen det ena eller det andra men inte båda. Kör på KV-1

Ett tips är att bara ligga i, inte tänka på missionet. Till slut kommer du bli chockad att du klarat det utan att tänka på det!
Citera
2017-01-21, 01:07
  #22216
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aufmarsch
Ett tips är att bara ligga i, inte tänka på missionet. Till slut kommer du bli chockad att du klarat det utan att tänka på det!

Generellt tänker jag så fast med en tank som når typ max 20 km/h så är det lättare sagt än gjort
Citera
2017-01-21, 01:17
  #22217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lidden
Det är möjligt i KV-1, det är lättare i högre tiers. Problemet med personliga uppdragen är att många av dem kräver en hel del tur för att klara dem. Fortsätter du spela så kommer rätt match dyka upp förr eller senare. Du behöver gå upp i tiers för senare uppdrag. IS-3 borde fungera bra för alla StuG IV uppdrag som är lättare i högre tier. Vissa är lättare i låg tier så behåll KV-1.

Kan tänka mig att det blir lättare högre upp då 1000 dmg är mycket mer standard, de enda tanksen jag säljer atm är tier 1-4 för de är så pass lätta att skaffa igen.
Citera
2017-01-21, 01:18
  #22218
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hur fan ska man klara av uppdraget för tung stridvagn nummer 7 ?

• Participate in a successful capture of a base or reset enemy capture points of your/neutral base.
• Win the battle.
• Cause at least 1,000 HP of damage to enemy vehicles.

Hinner fan bara göra antingen det ena eller det andra men inte båda. Kör på KV-1

Kolla upp vilka speltyper du har aktiverade. Kommer inte ihåg (tier 6?) när man fick sammanstötning eller vad det heter. Får du den så spelar man mot en flagga och då är det betydligt lättare.
Citera
2017-01-21, 18:15
  #22219
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hur fan ska man klara av uppdraget för tung stridvagn nummer 7 ?

• Participate in a successful capture of a base or reset enemy capture points of your/neutral base.
• Win the battle.
• Cause at least 1,000 HP of damage to enemy vehicles.

Hinner fan bara göra antingen det ena eller det andra men inte båda. Kör på KV-1

Ha! Jac kämpar med samma för t-55 nu, 3000 skada och cappa en bas....tjena.
Citera
2017-01-22, 17:47
  #22220
Medlem
jimmychrists avatar
Vissa av uppdragen är i stort sett omöjliga att klara utan att först ha flax med rätt karta och rätt matchmaking.
Citera
2017-01-22, 22:53
  #22221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Ha! Jac kämpar med samma för t-55 nu, 3000 skada och cappa en bas....tjena.

Du har nästan trippla skadan och 2,5 gånger mer penetration så lär inte vara några problem. Sen kan man börja kolla mobility etc. Tar en halv match för mig med max fart på 34 att nå capture pointen
Citera
2017-01-22, 23:43
  #22222
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Du har nästan trippla skadan och 2,5 gånger mer penetration så lär inte vara några problem. Sen kan man börja kolla mobility etc. Tar en halv match för mig med max fart på 34 att nå capture pointen

Hur menar du nu? Du kan ju använda samma tanks för att klara dina missions..
Citera
2017-01-22, 23:58
  #22223
Medlem
franges avatar
Efter ännu en dag med MM och RNG i röven så fick jag nog och sålde Strv 74 i vredesmod, bara 10k xp kvar till Leo så blåste det sista guldet jag hade sparat till crew training, på att freeXPa upp skiten istället. Hade inte fullt silver heller så fick börja vaska fram stålar genom att sälja någon modul och annat krafs.

Fy fan vad rutten den vagnen är med 80% crew och i övrigt helt orginal, första 7,5cm kanonen med 5 sek omladdning var ju ett skämt, fy fan vad ruttet det gick att försöka ta den mot ST-1, E75 och andra toptiers, haha. Vändcirkel, som ett fraktfartyg för fan!

Har låst upp tracks nu så fick på 7,5cm'en från Strv 74,an och lite moduler, så då började det gå lite bättre iallafall när inte vagnen var precis hjälplös. Men är det 10,5cm eller stora 7,5an som är bäst på Leo'n, vad säger ni?
Citera
2017-01-23, 00:05
  #22224
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Efter ännu en dag med MM och RNG i röven så fick jag nog och sålde Strv 74 i vredesmod, bara 10k xp kvar till Leo så blåste det sista guldet jag hade sparat till crew training, på att freeXPa upp skiten istället. Hade inte fullt silver heller så fick börja vaska fram stålar genom att sälja någon modul och annat krafs.

Fy fan vad rutten den vagnen är med 80% crew och i övrigt helt orginal, första 7,5cm kanonen med 5 sek omladdning var ju ett skämt, fy fan vad ruttet det gick att försöka ta den mot ST-1, E75 och andra toptiers, haha. Vändcirkel, som ett fraktfartyg för fan!

Har låst upp tracks nu så fick på 7,5cm'en från Strv 74,an och lite moduler, så då började det gå lite bättre iallafall när inte vagnen var precis hjälplös. Men är det 10,5cm eller stora 7,5an som är bäst på Leo'n, vad säger ni?

Har du spelat mycket under julen och pyntat granen?

Jag lirade en del och hittade helt plötsligt fyra kvinnliga besättningsmedlemmar i baracken. Med 2 fria skills, helt sjukt har ingen aning hur dem kom dit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in