2017-01-18, 08:34
Medlem
mishimas avatar
Skönt att slippa makabra och spektakulära mord och konstiga seriemördare.

Lite befriande bland Bron, Midnattssol, Modus osv. med MC-gäng och juggemaffia.
Citera
2017-01-22, 21:27
Medlem
Men skämtar SVT??

Måste dom ha bögar överallt???
Citera
2017-01-23, 09:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
Men skämtar SVT??

Måste dom ha bögar överallt???

Eller så räknar man hur många procent i serien som är det av vad vi sett och inser att det inte direkt är en uppseendeväckande siffra...

Gårdagens avsnitt var intressant för serien men inte så speciellt i sig blir väl min korta sammanfattning.
Citera
2017-01-23, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Håller med om att biljakten kunde slutat på ett annat sätt som att följa efter och stoppa bilen längre fram med förstärkning. Men samtidigt hade serien lika bra kunnat tagit slut där eftersom han (Sven) hade blivit fritagen av kollegorna och allt hade kommit fram om att sonen är inblandad m.m. Då hade det ju inte kunnat bli någon fortsättning. Så det var liksom en mening med att dom skulle åka av vägen.

De kunde ju t.ex. ha fått punktering - det hade varit mer trovärdigt än de prejningsförsök som nu gjordes...
Citera
2017-01-23, 13:59
Medlem
"Inez" skrev "Dnpr" och Hanna googlade genast på "dnepr". Så fåniga continuity-fel...
Citera
2017-01-23, 14:57
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
"Inez" skrev "Dnpr" och Hanna googlade genast på "dnepr". Så fåniga continuity-fel...

Likaså första scenen. Sven och hennes son sitter i en bar, när de kommer ut så kommer de ut från en kiosk.. Tycker att de gör rätt många fel även om de är små så stör jag mig på sånt. Men serien i helhet verkar vara bra så jag kommer fortsätta att titta.
Citera
2017-01-23, 16:26
Medlem
Ger ett jäkligt schizofrent intryck denna serie. Å ena sidan slarviga irriterande fel som de beskrivna i inläggen ovan. Å andra sidan ett ganska spännande och väl uttänkt nystan av intriger och händelser. En del dialog känns fortfarande jäkligt kackig, samtidigt som flera av skådespelarna gör rätt så bra ifrån sig. Känns som någon blandning av Snabba cash, Johan Falck och en genomsnittlig Beck-film. Man upplever på något sätt att man har sett alla scener förut, någon annanstans. Allt från middag hos Balkan-gangsterfamiljen till besöket hos den obligatoriska nedgångna "målvakten" i någon husvagn. Gillar den sammantaget ändå mer efter andra avsnittet än efter första avsnittet.
Citera
2017-01-23, 18:09
Medlem
Det är ju inte sant! Bögar i sängkammarscen, i del två. I Midnattssol så var det väl i tredje delen. Jag vet inte men det känns som det lägger en viss sordin över det hela. Dramaserier måste tydligen innehålla det nya korrekta, anspelning på bögsex.
Citera
2017-01-23, 21:47
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mackz
Likaså första scenen. Sven och hennes son sitter i en bar, när de kommer ut så kommer de ut från en kiosk.. Tycker att de gör rätt många fel även om de är små så stör jag mig på sånt. Men serien i helhet verkar vara bra så jag kommer fortsätta att titta.
Jo. De verkar ha haft bråttom och slarvat en hel del. Men jag tyckte andra avsnitten blev lite bättre så kommer också fortsätta kolla.
Citera
2017-01-24, 13:04
Medlem
Centipedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
Ja "biljakten" var pinsamt dålig, som flera andra skriver varför bara inte ligga efter och vänta på förstärkning. Eller om dom nu var tvungen att göra nåt, så lär dom haft en pistol iaf. Och då hade dom kunnat skjuta sönder däcken kanske? Nä fan, vi försöker preja en pickup istället som mest troligt har vår kollega i bilen.

Nä manuset där var bedrövligt
Det var ju väldigt roligt då att dom andra poliserna sade just det i andra avsnittet.
Så författarinnan har allt tänkt på det själv.
Citera
2017-01-24, 13:06
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centipede
Det var ju väldigt roligt då att dom andra poliserna sade just det i andra avsnittet.
Så författarinnan har allt tänkt på det själv.

Det är väl rätt uppenbart att hon inte skulle agera rationellt på grund av sina känsloband till Sven.
Citera
2017-01-24, 14:26
Medlem
autostoperkas avatar
Jag blir irriterad på skådespelarval,
Han som spelar Stefan (Peshang Rad), har ett typisk kurdisk utseende, men ska föreställa en kroat
Alexej Manvelov (ryss) spelar Davor
Mamman i familjen kan inte uttala 2 ord på kroatiska.

Kuriosa
Ivica Zubak, regisören bakom "Måste Gitt" spelar "Majmun" (Apan)
Senast redigerad av autostoperka 2017-01-24 kl. 14:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in