2017-01-16, 16:17
Medlem
Jag blev grymt besviken på serien. Jag hatar när manusförfattarna inte kan ta reda på vissa grundläggande fakta innan de totar ihop storyn, eller skriva trovärdigt om hur rutinerna på en arbetsplats ser ut.

Citera
2017-01-16, 16:23
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag såg inte första avsnittet men undrar en sak. Vem är Johan Hedborg?

Hoppsan, mitt fel. Han heter Johan Hedenberg och inget annat. Det är han som spelar Sven.
Citera
2017-01-16, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jag tittade på första avsnittet i går och förvånas å det grövsta över det positiva mottagandet som serien har fått. Jag utgår från att det tar sig rejält i kommande avsnitt.

Seriens karaktärer är nämligen en enda lång schablonbingo med samma skådespelare som alltid är med i svenska tv-serier. Enormt tråkigt foto/bildberättande, stapplande dialoger på en slags svenska som ingen människa pratar.
Sedan känns serien ganska otidsenlig. Alltså "mc-krig" och "juggemaffia". 1994 ringde. Med andra ord än så länge svensk genomsnittsstandard. Vilket är kasst.

Håller i stort sett med men tycker ändå att den var lite bättre en allt annat svenskt skit man får se.
Däremot var biljakten på slutet så djävla dåligt. Varför åker man upp bredvid och knuffar med risk för att det som hände just hände.
Ligg 100 meter efter och bevaka och låt kollegor hjälpa till längre fram.
Biljaktsekvensen förstörde hela avsnittet.
Citera
2017-01-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Jag såg inte första avsnittet men undrar en sak. Vem är Johan Hedenberg?

Han brukar ofta få biroller i svenskt kriminaldrama men sällan eller aldrig huvudroller.

Har synts i Bron och i Johan Falk så spelade han en svensk byggföretagare som hade haft samröre med den baltiska maffian.
Citera
2017-01-16, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Han brukar ofta få biroller i svenskt kriminaldrama men sällan eller aldrig huvudroller.

Har synts i Bron och i Johan Falk så spelade han en svensk byggföretagare som hade haft samröre med den baltiska maffian.

Och han är gnagare, det är bra!
Citera
2017-01-16, 22:01
Medlem
Ja "biljakten" var pinsamt dålig, som flera andra skriver varför bara inte ligga efter och vänta på förstärkning. Eller om dom nu var tvungen att göra nåt, så lär dom haft en pistol iaf. Och då hade dom kunnat skjuta sönder däcken kanske? Nä fan, vi försöker preja en pickup istället som mest troligt har vår kollega i bilen.

Nä manuset där var bedrövligt
Citera
2017-01-17, 02:12
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Varför ändrade du mitt citat? Jag skrev inte Johan Hedenberg.
Citera
2017-01-17, 18:51
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoBerra
Ja "biljakten" var pinsamt dålig, som flera andra skriver varför bara inte ligga efter och vänta på förstärkning. Eller om dom nu var tvungen att göra nåt, så lär dom haft en pistol iaf. Och då hade dom kunnat skjuta sönder däcken kanske? Nä fan, vi försöker preja en pickup istället som mest troligt har vår kollega i bilen.

Nä manuset där var bedrövligt
Håller med om att biljakten kunde slutat på ett annat sätt som att följa efter och stoppa bilen längre fram med förstärkning. Men samtidigt hade serien lika bra kunnat tagit slut där eftersom han (Sven) hade blivit fritagen av kollegorna och allt hade kommit fram om att sonen är inblandad m.m. Då hade det ju inte kunnat bli någon fortsättning. Så det var liksom en mening med att dom skulle åka av vägen.
Citera
2017-01-17, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Håller med om att biljakten kunde slutat på ett annat sätt som att följa efter och stoppa bilen längre fram med förstärkning. Men samtidigt hade serien lika bra kunnat tagit slut där eftersom han (Sven) hade blivit fritagen av kollegorna och allt hade kommit fram om att sonen är inblandad m.m. Då hade det ju inte kunnat bli någon fortsättning. Så det var liksom en mening med att dom skulle åka av vägen.

Absolut, och det är ju trots allt "film".
Men tyckte ändå det var lite väl uppenbart dåligt gjort.
Citera
2017-01-17, 21:05
Medlem
sunrays avatar
Bra skådisar men vilket jävla kalkonmanus.
Citera
2017-01-17, 23:49
Medlem
Yaroshenkos avatar
Måste hålla med om manuset. Riktigt kasst och ogenomtänkt.

Men det får bli ett avsnitt till. Fast jag tror tyvärr inte på någon förbättring.
Citera
2017-01-18, 04:02
Avslutad
Såg första avsnittet nu. Verkar sevärd och helt okej.
+ för skådespelare jag känner igen
- för mc-gäng
I övrigt kommer jag nog inte bänka mig framför tv:n varje söndag eller när det nu gick och kolla, men ska absolut kika vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in