2017-01-24, 16:19
Medlem
max02s avatar
Det märkliga med Sows orangea kort är att jag inte kan se någon prishistorik på futbin. Frågan är om han har listats öht?
Citera
2017-01-25, 20:03
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autostoperka
Jag blir irriterad på skådespelarval,
Han som spelar Stefan (Peshang Rad), har ett typisk kurdisk utseende, men ska föreställa en kroat
Alexej Manvelov (ryss) spelar Davor
Mamman i familjen kan inte uttala 2 ord på kroatiska.

Kuriosa
Ivica Zubak, regisören bakom "Måste Gitt" spelar "Majmun" (Apan)

Kollade på imdb. Hon som spelar mamman är polska faktiskt. För övrigt riktigt snygg och attraktiv äldre kvinna.
Tycker serien är riktigt lovande hittills.
Krepper är ju faktiskt en riktigt bra skådis.
Citera
2017-01-28, 01:25
Medlem
MrSokratess avatar
Lite udda att thailändskan(?) frågade efter pengar nästan direkt på sjukhuset.
Ska tittarna tro att hon utnyttjar honom eller spelar produktionen på fördomar?

Vem tror ni är golaren?
Citera
2017-01-28, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Vem tror ni är golaren?

golaren är ju hon blonda snutbruden eller hannas assistent
Citera
2017-01-29, 17:39
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Tycker nog det är mer störande att flashback alltid måste kommentera homosexuella i TV-serier än att de faktiskt syns i två minuter i ett avsnitt. Och "korrekt" är det tydligen ändå. Att bögen är invandrare och kriminell och sätter en pistol i munnen på folk... det spelar ingen roll..
Citera
2017-01-29, 17:49
Medlem
Jaha, vad tror ni. Det känns som att det är ikväll det avgörs om den här serien kommer att hamna över det inte särskilt höga genomsnittet av svenska serier.

Är det inte liiite anmärkningsvärt att Kjell Häglund tycks kissa på sig av upphetsning över denna serie? Denna rutinerade tv/populärkulturskribent tycker alltså att denna serie är bättre än exempelvis franska "Falsk identitet"..

http://tvdags.se/artikel/bast-i-tv-varlden-just-nu-innan-vi-dor-kan-vara-basta-svt-deckaren-nagonsin

Är personligen mer inne på Cronemans spår:

http://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-de-svenska-polisserierna-ar-pa-fel-spar-och-trampar-vatten/
Citera
2017-01-29, 18:09
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates

Vem tror ni är golaren?
Kan ju vara för att få tittaren att misstänka att han är golaren för att hon skulle vara dyr i drift. Eller också är pengarna bara ett villospår och de får sin förklaring längre fram i serien. Förhoppningsvis har de med handlingen att göra. Men man vet aldrig när det kommer till sämre B-serier. Bra serier brukar däremot vara befriade från vilseledande onödigheter.
Citera
2017-01-29, 18:21
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Jaha, vad tror ni. Det känns som att det är ikväll det avgörs om den här serien kommer att hamna över det inte särskilt höga genomsnittet av svenska serier.

Är det inte liiite anmärkningsvärt att Kjell Häglund tycks kissa på sig av upphetsning över denna serie? Denna rutinerade tv/populärkulturskribent tycker alltså att denna serie är bättre än exempelvis franska "Falsk identitet"..

http://tvdags.se/artikel/bast-i-tv-varlden-just-nu-innan-vi-dor-kan-vara-basta-svt-deckaren-nagonsin

Är personligen mer inne på Cronemans spår:

http://www.dn.se/kultur-noje/johan-croneman-de-svenska-polisserierna-ar-pa-fel-spar-och-trampar-vatten/
Bra artikel i DN. Men jag vet inte riktigt om jag håller med om det här:
"(Om Woody Allen hade varit svensk hade han förresten rollsatt Jakob Eklund i sin nya film.)"

Men det här gillar jag desto mer:
"På en presskonferens på 80-talet frågade jag Bo Widerberg hur han lärde sig göra film. Han sade att han (bland annat) hade tagit de filmer han älskade mest, och så hade han sett dem ungefär 100 gånger, plockat isär varenda scen, slaktat all dialog, brutit ner dramaturgin in i dess minsta beståndsdelar – tills han förstod hur regissören hade tänkt och gjort, ”och så försökte jag göra på samma sätt”."

Ja, det känns som om det kommer till ett avgörande i kväll: om det blir tumme upp eller tumme ner för Innan vi dör.
Citera
2017-01-30, 04:09
Medlem
Schnyggves avatar
Jag tycker det håller! kommer absolut fortsätta titta! mår lite dåligt när jag kollar, det är ett bra tecken!
Citera
2017-01-30, 04:34
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag tycker det håller! kommer absolut fortsätta titta! mår lite dåligt när jag kollar, det är ett bra tecken!

Håller med. Det är inte dansk klass men den håller mitt intresse vid liv.
Citera
2017-01-30, 09:56
Medlem
kostymnisses avatar
Jag tycker det är en serie som i varje avsnitt kan kännas lite seg men när jag sedan snabbt tittar upp på klockan har det gått 45 minuter och avsnittet är slut strax. Det får ses som ett gott betyg.

Jag var förövrigt helt övertygad om att "Inez" skulle avslöjas när det smsades efter att dom sammanstrålat när han varit ute med hunden och modern satt i bilen...
Citera
2017-01-30, 11:35
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Jag blev grymt besviken på serien. Jag hatar när manusförfattarna inte kan ta reda på vissa grundläggande fakta innan de totar ihop storyn, eller skriva trovärdigt om hur rutinerna på en arbetsplats ser ut.

Ja det är en orgie i dumheter. Om Hanna inte jobbar på org brott längre, varför är hon ändå inblandad i deras verksamhet? Sedan om den här kroatiska familjen är så driven, varför kollar de inte upp Christian innan de släpper in honom? Förväntas vi tro på att de låter sig luras, när han ljuger om vad hans mor jobbar med? Deras ställe ser inte ut som något dräggställe, och ändå kan den där slitna polisen äta där för 89 kronor? Inte ens en lunch är så billig i dag. Iofs seriens minsta problem.

Skådespeleriet och replikerna är lika pinsamma som alltid i svenska produktioner. De enda skådisarna jag kände igen var iofs Marie Richardson och Johan Hedenberg, och det är väl de som klarar sig bäst. Han Krepper som spelar Björn är ju alla klyschor som finns, kombinerat i en roll. Iofs lite modigt att de vågar ge honom en thaitjej, där det också uppenbart framgår att hon inte är gratis.

De få gånger jag gör nedslag i svensk film eller TV så ångrar jag mig alltid efteråt. Det är aldrig värt tiden. Så också denna gång.

Kan väl i ärlighetens namn ändå försvara serien mot ett påstående som gjordes ovan. Sven och Christian går först till en bar, sedan till kiosken, så det är inget misstag att de kommer ut från kiosken. Vi besparas bara trippen mellan baren och kiosken.
Senast redigerad av Oliveira 2017-01-30 kl. 11:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in