2019-11-04, 10:20
Medlem
Det senaste avsinttet överträffade verkligen allting. Det är liksom något grundläggande dramaturgiskt som helt saknas! Saker som ändå hade kunnat bli spännande blir inte det på grund av slarv/okunskap i hantverket.

Alltså om de här snutarna har lyckats bygga upp den här "kretsen" så är det helt jävla otänkbart att man släpper in Christian så pass lätt. Alltså VARFÖR?!
Om man nu tjänar så mycket pengar mer eller mindre av sig självt på någonting som är olagligt, och att allting hittills har gått smort utan några läckor eller infiltratörer är det ju bara dumt att ta in fler som kan riskera att upplägget spricker.
Att Christian och Lena skulle inleda ett sexuellt förhållande var dock högst oväntat. För att få in den där riktigt samtida SVT Drama-känslan hade man väntat sig ett homoerotiskt förhållande. Alltså Jan och Christian. Men om nu de senare ska bli far och son kanske det blir lite väl äckligt.
Citera
2019-11-04, 13:22
Medlem
Jag tycker till skillnad från alla som lägger massa tid på att skriva hur dålig serien är, att den är helt OK.

Överdriven men bra story, det är liksom en tv-serie!
Citera
2019-11-05, 15:42
Medlem
Grittys avatar
Vad är det för dialekt Lasse Wiking har egentligen?

Och hur ung är kroatiska tjejen som ackompanjerar Pavel hela tiden? Ser ut att vara 17 typ. Med en lönnmördarkniv.

Gillar säsongen hittills.
Citera
2019-11-05, 15:58
Medlem
Yaroshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gritty
Och hur ung är kroatiska tjejen som ackompanjerar Pavel hela tiden? Ser ut att vara 17 typ. Med en lönnmördarkniv.

Skådespelerskan är 24 år. Men visst ser hon ut som 17.

Gillar inte denna säsong. Ingen kan ha granskat/läst manuset innan de började filma.
Citera
2019-11-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yaroshenko
Skådespelerskan är 24 år. Men visst ser hon ut som 17.

Gillar inte denna säsong. Ingen kan ha granskat/läst manuset innan de började filma.

Och visst är det "rimligt" att hon DIREKT blir polare med Blanka(som inte verkar tryggare med henne än att hon var tvungen att rota i hennes väska när hon besökte toaletten på det där fiket). Liksom "jag har blivit ombedd av polis att ligga lågt, då kanske jag ska akta mig för människor som verkar söka upp mig".
Jag undrar när säsongens första helt rimliga agerande från någon karaktär kommer. Blir det i avsnitt fyra?
Citera
2019-11-05, 18:08
Medlem
fernebos avatar
Ja, andra säsongens manus kan nog vara med det sämsta och mest ologiska som någonsin filmats i Sverige (Hallå filmkritiker? Var är sågningarna? Fyra plus i AB?, Tre getingar i Expressen?, vafan liksom?), men allvarligt talat? Tyckte ni verkligen att första säsongens manus var så mycket bättre? Något bättre javisst, men man ska komma ihåg att första säsongens manus också var för jävla dumt!
Senast redigerad av fernebo 2019-11-05 kl. 18:12.
Citera
2019-11-05, 19:02
Medlem
Grittys avatar
Alltså, man får ju ta det för vad det är... sitter ni och jämför med Tusenbröder?
Citera
2019-11-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, andra säsongens manus kan nog vara med det sämsta och mest ologiska som någonsin filmats i Sverige (Hallå filmkritiker? Var är sågningarna? Fyra plus i AB?, Tre getingar i Expressen?, vafan liksom?), men allvarligt talat? Tyckte ni verkligen att första säsongens manus var så mycket bättre? Något bättre javisst, men man ska komma ihåg att första säsongens manus också var för jävla dumt!

Jag tror att det hade blivit bra som musikal med Galenskaparna och Aftershave. Det var precis sådana här laviner av stereotyper, klyschor, stapplande dialog, logikluckor och helt ologiska vändningar som de brukade använda sig av i sina parodier. Kerstin Granlund som både "Hanna" och "Lena" och Jan Rippe som sin namne i stället för Stefan Sauk.

Citat:
Alltså, man får ju ta det för vad det är... sitter ni och jämför med Tusenbröder?

Varför skulle man inte kunna jämföra med Tusenbröder? Det är två "storsatsningar" på drama i SVT som riktar sig till vuxna.
Citera
2019-11-06, 16:12
Medlem
Citat:
Vad är det för dialekt Lasse Wiking har egentligen?

Ingen dialekt. Antti Reini som spelar Lasse Wiking är finländare (ej finlandssvensk) så detta är några års skolsvenska från Finland.

För övrigt har han filmat i Sverige sedan 1991 då han spelade Juha Valjakalla i filmen om Åmselemorden.
Citera
2019-11-10, 04:17
Avslutad
Jan känns sneaky, mycket aggressivitet under ytan som byggts upp under tid, och han hatar nog sin gudsfru en aning.

Ett väntat slut i senaste avsnittet.
Citera
2019-11-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanningensProfet
Säsong 2 är ju ändå lite som ett ADHD-barn med koncentrationsproblematik, vilket gör att den blir rolig att se på trots sina enorma brister. Man vet liksom inte vad som kommer hända. Säsongen kommer förmodligen sluta med att Davor bara låtsades dö och faktiskt överlevde, utan logisk förklaring, och att han ligger bakom allt som Dubravka gör i säsongen.

Sååå länge "tror" jag inte att du behöver vänta.

VARFÖR skulle "Mimicas" attackera poliserna för? Finns det någon logisk förklaring till det? VARFÖR är ens "Mimicas" kvar i det här svagbegåvade manuset?

VAD hände i Costa Rica? Vet ens manusförfattarna själva det?

VARFÖR "gömmer" sig Blanka? "Mimicas" har ju redan hittat henne men konstaterat att de inte tänker störa henne för att hon är gravid. Är det någon annan som letar efter Blanka? Är det i själva verket bara så att hon behöver en lägenhet? Säg det i så fall! "Du det är lugnt, mamma har varit här och sagt att det är lugnt, men jag fortsätter gärna att hyra lägenheten om det är ok med dig".

VARFÖR måste de ens "infiltrera" den här "kretsen"? De borde ju ha tillräckligt med bevis redan för att lagföra "toppnamnen" Om Lasse Wiking, Jan och Lena plockas bort borde ju rimligtvis "Kretsen" sluta att fungera. Mobiltelefonerna beslagtas och i dessa finns övriga namn. Har de tänkt att de ska fotografera av en kontaktlista när Jan ligger och sover? Optimistiskt!

Det är även intressant att "Mimicas" var så jävla stort, mäktigt och välorganiserat i säsong ett men nu plötsligt enligt Magnus Kreppers karaktär verkar spela i någon blåbärsliga. Avrättningen av "Läckan" skulle tydligen vara klart över "Mimicas" kapacitet.

Och under tiden som serien går framstår även "Kretsen" allt mer som Humle & Dumle. Nu är det här nya gänget som företräds av "Cindy" som är så stort att det är svårt att riktigt förstå. De har möjlighet att preja ner en personbil i vattnet med en stort lastbil. Alltså det är stort.
Senast redigerad av heavenorlasvegas 2019-11-10 kl. 15:29.
Citera
2019-11-10, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det är även intressant att "Mimicas" var så jävla stort, mäktigt och välorganiserat i säsong ett men nu plötsligt enligt Magnus Kreppers karaktär verkar spela i någon blåbärsliga. Avrättningen av "Läckan" skulle tydligen vara klart över "Mimicas" kapacitet.

Och under tiden som serien går framstår även "Kretsen" allt mer som Humle & Dumle. Nu är det här nya gänget som företräds av "Cindy" som är så stort att det är svårt att riktigt förstå. De har möjlighet att preja ner en personbil i vattnet med en stort lastbil. Alltså det är stort.

Haha, jag tänkte också på det. Det verkar inte finnas någon ände på vem som egentligen är helt värdelös eller mäktigast. Utan att kandidaterna får säga något om det. Men jag tror att det kommer visa sig att den nya organisationen spåras tillbaka till något vi redan vet om. En utbrytare, en förrädare, en nygammal aktör med en ny affärsplan, en invecklad hämndhistoria, en opportunist med skev moral.

Allt den nya aktören behöver göra är att uppfattas som överjävlig och stor men har man tagit reda på all bakgrundsinfo om "Kretsen" och bevisligen är redo att döda (som en vanlig gangster), så vågar inte kretsens bossar testa det en gång till eller riskera att dem själva är måltavlan nästa gång. Övertaget kommer från att Aktör 3 är hemlig, för alla.
Senast redigerad av Kukduken 2019-11-10 kl. 18:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in