2017-01-22, 15:13
Medlem
Gäller denna no loss-glitch även seasons utanför FUT?
Citera
2017-01-22, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massari-
Gäller denna no loss-glitch även seasons utanför FUT?

Vad är det för glitch? Vad har jag missat?
Citera
2017-01-22, 16:35
Medlem
Sitter på en OTW Mustafi. Gick från 53k till typ 130k nu när han satte 1-0. Hans pristak ligger på 140k. Frågan e om man skall sälja nu eller vänta?? Håller dem nollan och vinner 1-0 kommer det garanterat en IF på honom.

Vad tänker ni andra som eventuellt har en OTW Mustafi?

edit. Kanske lika bra att sälja. Kommer man kunna få mer än 130k om en IF kommer? Om han nu får en IF. Känns som bra avkastning. Köpt för 50k typ.

Nu har ju Arsenal 30 minuter med 1 man mindre också

edit. 2. Sålde för 130k. Kanske var dumt men gör bra vinst iaf. Hans IF lär nog bli rated 84-85 och kosta en del. Då kanske hans pricerange ökar på otw-kortet. Får hoppas på ett Burnley-mål nu då så att det inte blir någon totw
Senast redigerad av grahnen 2017-01-22 kl. 16:43.
Citera
2017-01-22, 16:52
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Sitter på en OTW Mustafi. Gick från 53k till typ 130k nu när han satte 1-0. Hans pristak ligger på 140k. Frågan e om man skall sälja nu eller vänta?? Håller dem nollan och vinner 1-0 kommer det garanterat en IF på honom.

Vad tänker ni andra som eventuellt har en OTW Mustafi?

edit. Kanske lika bra att sälja. Kommer man kunna få mer än 130k om en IF kommer? Om han nu får en IF. Känns som bra avkastning. Köpt för 50k typ.

Nu har ju Arsenal 30 minuter med 1 man mindre också

edit. 2. Sålde för 130k. Kanske var dumt men gör bra vinst iaf. Hans IF lär nog bli rated 84-85 och kosta en del. Då kanske hans pricerange ökar på otw-kortet. Får hoppas på ett Burnley-mål nu då så att det inte blir någon totw

Sitter på 7st. Sålde 5st när han gjorde mål för 125k. Hans pristak är på 130 på Xbox. La mig lite lägre för att inte gå miste om försäljningen. Alla köpta för 40-45k... mumma.

Om Arsenal håller ut och han får en IF är frågan vad overall landar på och vad det nya priset blir. Jag tror det kan bli lägre än 125k även om han får IF, men jag spekulerar bara...
Citera
2017-01-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sitter på 7st. Sålde 5st när han gjorde mål för 125k. Hans pristak är på 130 på Xbox. La mig lite lägre för att inte gå miste om försäljningen. Alla köpta för 40-45k... mumma.

Om Arsenal håller ut och han får en IF är frågan vad overall landar på och vad det nya priset blir. Jag tror det kan bli lägre än 125k även om han får IF, men jag spekulerar bara...

Den är inte dum du! bra profit där!

Precis. Tror att hans IF kanske kan hamna max 80-100k? Ren chansning... Frågan är vad priset på hans OTW-kort hamnar på isåfall. Hans kort lär väl blir 84 el 85. Tror inte på 86. Känns inte som om jag får ut så mycket mer av kortet iaf, tar hellre den garanterade vinster på kortet som jag fick nu.

Satt faktiskt och fundera på att sälja för 55-60 där i andra. Sen gick jag o bytte blöja o så kom jag tillbaka o han gjort mål.

STRAFF BURNLEY! Ojojoj 93:e. Mål och 1-1. Undrar vad som händer nu. Inte lika solklart att få en IF vid oavgjort. Men kanske räcker? Beror la på hur andra backar presterar.

Edit. Shit va fan händer. Straff Arsenal i 96:e. 2-1. Då blir det nog en IF trots allt var nära köpa en för runt 100k som kom upp vid straffblåsningen men våga inte chansa
Senast redigerad av grahnen 2017-01-22 kl. 17:11.
Citera
2017-01-22, 17:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Den är inte dum du! bra profit där!

Precis. Tror att hans IF kanske kan hamna max 80-100k? Ren chansning... Frågan är vad priset på hans OTW-kort hamnar på isåfall. Hans kort lär väl blir 84 el 85. Tror inte på 86. Känns inte som om jag får ut så mycket mer av kortet iaf, tar hellre den garanterade vinster på kortet som jag fick nu.

Satt faktiskt och fundera på att sälja för 55-60 där i andra. Sen gick jag o bytte blöja o så kom jag tillbaka o han gjort mål.

STRAFF BURNLEY! Ojojoj 93:e. Mål och 1-1. Undrar vad som händer nu. Inte lika solklart att få en IF vid oavgjort. Men kanske räcker? Beror la på hur andra backar presterar.

Edit. Shit va fan händer. Straff Arsenal i 96:e. 2-1. Då blir det nog en IF trots allt var nära köpa en för runt 100k som kom upp vid straffblåsningen men våga inte chansa

Sålde faktiskt alla utom en. Sålde en före matchen började för 57k också, köpt för 40k. En dålig affär i retrospekt men ändå en kanondag totalt sett. Nu har jag en kvar ifall han får IF och jag spekulerar trots allt i att OTW efter IF kommer vara billigare än 125k. Så får vi se om det blir så. Garanterad profit på sista kortet också, frågan är bara när och hur mycket.
Citera
2017-01-22, 17:52
Medlem
Någon som provat SIF Nzonzi?
Citera
2017-01-22, 18:01
Medlem
popparens avatar
vad tror ni om balotellis chanser till upgrade?
har precis börjar tradea så har inte så mycket coins och kan inte investera i så mycket, ligger väl på 130k om jag säljer av balotelli. men funderar på han och timo werner (som är 75 nu, lär väl gå upp en del efter uppdateringen kanske)
Citera
2017-01-22, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
vad tror ni om balotellis chanser till upgrade?
har precis börjar tradea så har inte så mycket coins och kan inte investera i så mycket, ligger väl på 130k om jag säljer av balotelli. men funderar på han och timo werner (som är 75 nu, lär väl gå upp en del efter uppdateringen kanske)

Balos SIF har gått från ca 40k till 65k av just den anledningen..förmodligen lite sent att investera nu

EDIT: hade nog investerat i ett IF Sadio Mane.. går för maxbin visserligen dvs 100k..men får han upgrade lär han kosta minst det dubbla.,..kanske 3x så mycket under värsta hypen

EDIT2: Med den mängden coins du har skulle jag nog kört säkrare investeringar.. lite discard IF och göra 2-3k per kort..sakta men säkert bygga upp totalen coins...
Senast redigerad av m4staSWE 2017-01-22 kl. 18:08.
Citera
2017-01-22, 18:10
Medlem
popparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4staSWE
Balos SIF har gått från ca 40k till 65k av just den anledningen..förmodligen lite sent att investera nu

jaha, hehe. är första säsongen på UT så har rätt dålig koll tbh.
men bara så att jag har förstått det rätt, om man tar balotelli tex så är hans vanliga kort 79 nu och hans IF-kort 84, han måste då alltså uppdateras till minst 84 (vilket ju inte kommer hända) om hans IF-kort ska gå upp? då kanske det är bättre att hålla på kortet lite och sälja det precis innan uppdatering eftersom värdet lär sjunka efter det?

EDIT: ja, det är väl det jag tänkte göra. bygga upp sakta men säkert. just nu köper jag billiga spelare och går kanske 300-400 med vinst per kort bara men det funkar så länge. ska kolla runt efter billiga IF
Senast redigerad av popparen 2017-01-22 kl. 18:15.
Citera
2017-01-22, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popparen
jaha, hehe. är första säsongen på UT så har rätt dålig koll tbh.
men bara så att jag har förstått det rätt, om man tar balotelli tex så är hans vanliga kort 79 nu och hans IF-kort 84, han måste då alltså uppdateras till minst 84 (vilket ju inte kommer hända) om hans IF-kort ska gå upp? då kanske det är bättre att hålla på kortet lite och sälja det precis innan uppdatering eftersom värdet lär sjunka efter det?

krävs att hans vanliga går upp till 83.. vilket gör att första IF kortet blir 84, och hans SIF blir 85 isåfall..

Frågan är om hans Halloween kort påverkas? Isf borde det räckas att hans vanliga blir 82, så hans Halloweenkort blir 83, första IF 84 och andra 85..känns föga troligt att han får mer än 82 faktiskt och då påverkas inte hans SIF, OM inte Halloween kortet påverkas...svårt det där..jag har Balo men använder honom så spelar ingen roll faktiskt :P
Citera
2017-01-22, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad är det för glitch? Vad har jag missat?

Finns väl två glitchar ute just nu. Den ena kan motståndarna lämna på något sätt som gör att det blir du själv som blir disconnectad och förlorar matchen, dem vinner tror jag. Den andra vet jag inte men tror bara att den gör så att man förlorar. Kom inte ihåg om dem vinner eller förlorar. Har för mig att den ena glitchen gör att båda förlorar och den andra får bara dem vinsten. Inte orkat sätta in mig mer i det utan vet bara att jag håller mig undan säsongsspel tills vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Sålde faktiskt alla utom en. Sålde en före matchen började för 57k också, köpt för 40k. En dålig affär i retrospekt men ändå en kanondag totalt sett. Nu har jag en kvar ifall han får IF och jag spekulerar trots allt i att OTW efter IF kommer vara billigare än 125k. Så får vi se om det blir så. Garanterad profit på sista kortet också, frågan är bara när och hur mycket.

Gött att du ändå höll på resten och bara sålde en innan. Tycker du gjort de bästa möjliga egentligen, sälja en innan för garanterad vinst. Sälja nästan alla vid toppen och spara på en. Man vet ju inte vad en eventuell IF kan hamna på. Well played!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in