2017-01-22, 17:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Presskonferens.

Citat:
Ursprungligen postat av Audiman100
Polisen kallar till presskonferens om en dryg timme. Sökinsatsen har pausats, skall reorganiseras pga nya tips. Hoppas det innebär att hon hittas inom kort.
http://ruv.is/frett/logreglan-bodar-til-bladamannafundar-0

Detta låter verkligen intressant!

Tänk om hon har hittats eller att hon hittas inom kort?
Senast redigerad av Skaraborg2 2017-01-22 kl. 17:14.
Citera
2017-01-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Detta låter verkligen intressant!

Tänk om hon har hittats eller att hon hittas inom kort?
"skall reorganiseras pga nya tips." låter som de har fått en indikation på var hon kan vara. Kanske någon av GM har erkänt?
Citera
2017-01-22, 17:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
För en ung människa är ett par Dr M skor åtråvärda, kostar nya över 1000kr. Därav teorin. Inte rationellt men din jämförelse med en fiskmås är onödig.

Om du hade hittat kängorna och därefter läser i media att den försvunne hade just sådana kängor på sig vid försvinnandet, skulle du tipsa polisen eller dumpa dem i hamnen, och av en slump så görs det trehundra meter ifrån ett fartyg som kan sättas i samband med försvinnandet.

Tänk efter innan du svarar.

Citera
2017-01-22, 17:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
"skall reorganiseras pga nya tips." låter som de har fått en indikation på var hon kan vara. Kanske någon av GM har erkänt?

Ja, eller så har polisen fått tips om KIA:n, kan ha synts på ett antal platser.
Citera
2017-01-22, 17:19
Medlem
Skaraborg2s avatar
Reorganiseras p. g. a. nya tips.

Citat:

Ja, vi får hoppas att så är fallet.
Citera
2017-01-22, 17:20
Medlem
walklikeacats avatar
Citat:
Ja utan kropp blir det svårt att få en fällande dom. Har det framkommit något om de misstänkta GM har åkt fast för brott tidigare?

Detta skrevs av en användare på websleuths under gårdagen:

"This is a rumour although it has been confirmed by a reporter at http://stundin.is/ but it has not been reported in MSM as he will be discussing with police tomorrow, since he's working with them trying to solve this and does not want to report anything that will impede the investigation.

This can be reported though. One of the Greenlandic men has a history. Not only has he been charged with a drug offence in the past but also with rape in his native country."
Citera
2017-01-22, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, eller så har polisen fått tips om KIA:n, kan ha synts på ett antal platser.
Jepp, vi får se vad de har att säga snart.
Citera
2017-01-22, 17:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jepp, vi får se vad de har att säga snart.

Jag har sökt efter en bra livestream, finns det ens någon kanal som kör, någon som vet?
Citera
2017-01-22, 17:30
Medlem
Citat:
Jag har sökt efter en bra livestream, finns det ens någon kanal som kör, någon som vet?
Vet inte var man ska söka riktigt, en liveblogg skulle i alla fall sitta fint.
Citera
2017-01-22, 17:33
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Jag skulle uppskatta någon sida med löpande text så att man kan översätta under tiden. Presskonferensen kommer troligtvis vara på isländska.

Hoppas verkligen att de är nära ett genombrott.
Citera
2017-01-22, 17:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Jag skulle uppskatta någon sida med löpande text så att man kan översätta under tiden. Presskonferensen kommer troligtvis vara på isländska.

Hoppas verkligen att de är nära ett genombrott.

Jag har länkat tidigare, här kommer den igen, en person som uppdatarar hyfsat frekvent, översätter till engelska och förklarar. http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?327333-Iceland-Birna-Brj%E1nsd%F3ttir-20-Reykjav%EDk-14-Jan-2017-*Arrests*/page11
Citera
2017-01-22, 17:47
Medlem
MrsLibras avatar
Att spår från Birna funnits i bilen togs nyss upp i tråden, men nu är det bekräftat att det var blod från henne man funnit.

http://ruv.is/frett/blod-ur-birnu-fannst-i-rauda-kia-rio-bilnum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in