2017-01-22, 16:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suup
Ja utan kropp blir det svårt att få en fällande dom. Har det framkommit något om de misstänkta GM har åkt fast för brott tidigare?

Tidigare var de ju tre anhållna, två för försvinnandet och en för de 20 kg hasch de hittade ombord. Nu har de släppt den de tog in för haschet och tror att detta istället tillhör en av de som är anhållna för försvinnandet. Kanske det var därför de hyrde en bil i första hand?

Är du insatt i det isländska rättssystemet? Vet du vad som krävs för en fällande dom i Island?
Citera
2017-01-22, 16:38
Medlem
Skaraborg2s avatar
Grönländare.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Att någon av GM skulle haft på sig BBs kängor är högst otänkbart. Vad kan hennes skostorlek vara, max 39? Det är fullvuxna män. Jag tror någon av dem satt skorna där de stod för att förvirra, sen kan det ju ha fastnat snö under dem på grund av att det helt enkelt var snö där de ställde dem. Är också rätt övertygad om att de kastat henne i havet. Känns verkligen hemskt det här.

Jag känner inga grönländare men de jag träffade på hotellet i Reykjavik var inte kraftigt byggda.
Citera
2017-01-22, 16:39
Medlem
Pandalina4s avatar
Någon annan kan ha hittat skorna, slängda ute. Sedan använt dem.
När bilder på kom ut i pressen insåg vederbörande att de kan vara BBs skor och dumpade dem.
Ser inte nånstans att de gjort något klargörande om huruvida skorna ej funnit på platsen de upphittades på söndag eller måndag förmiddag osv.
Citera
2017-01-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag känner inga grönländare men de jag träffade på hotellet i Reykjavik var inte kraftigt byggda.

Ja, som du säger... men vad hade kunnat vara anledningen till att någon av dem isåfall skulle ha tagit på sig skorna? Mycket underligt!
Citera
2017-01-22, 16:43
Medlem
Citat:
Att någon av GM skulle haft på sig BBs kängor är högst otänkbart. Vad kan hennes skostorlek vara, max 39? Det är fullvuxna män. Jag tror någon av dem satt skorna där de stod för att förvirra, sen kan det ju ha fastnat snö under dem på grund av att det helt enkelt var snö där de ställde dem. Är också rätt övertygad om att de kastat henne i havet. Känns verkligen hemskt det här.

De mistenkte reiste ut med båten på lørdag, da regnet det. Skorne ble funnet mandag ettermiddag med pakket snø under sålene, da snødde det også i Reykjavik. De mistenkte var da på havet. De kan ikke ha vært snø der om de satte dit skoene lørdag. Om det på det det tidspunktet fantes snø på skoene ville den smelte? I så fall må noen andre ha plassert dem der mandag. Eller noen barn har funnet dem og prøvd dem, kanskje . Uvitende om at skoene tilhørte BB.
Citera
2017-01-22, 16:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Någon annan kan ha hittat skorna, slängda ute. Sedan använt dem.
När bilder på kom ut i pressen insåg vederbörande att de kan vara BBs skor och dumpade dem.
Ser inte nånstans att de gjort något klargörande om huruvida skorna ej funnit på platsen de upphittades på söndag eller måndag förmiddag osv.

Då kunde användaren tipsa polisen istället för att gömma kängorna.

Var får du dina konstiga teorier ifrån?

En vältränad fiskmås kan ha hittat kängorna men blev skrämd just över Polar Nanoq, tappade kängorna strax intill fartyget, sedan kom en stark vind och förde dem trehundra meter till den plats där de sedan hittas.
Citera
2017-01-22, 16:44
Medlem
Skaraborg2s avatar
Mycket underligt med hennes skor/kängor.

Citat:
Ja, som du säger... men vad hade kunnat vara anledningen till att någon av dem isåfall skulle ha tagit på sig skorna? Mycket underligt!

Ja, mycket underligt!

Om någon använde hennes skor/kängor vet jag förstås inte. Någon (läs GM) kan ha gjort detta likaväl som de blev slängda i hamnen som ett villospår?
Citera
2017-01-22, 16:45
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag har presenterat ett par teorier kring det, kanske långsökta, dock inte orimliga. Sök i tråden så hittar du.

EDIT;

Det är verkligen inte en lätt terrräng att söka i. https://www.facebook.com/SigoSigLjosmyndari/photos/pcb.1612382652110947/1612381038777775/?type=3&theater Skrevor och skrymslen finns det gott om.

Vet någon hur mycket likhundar det finns i Island?

Kanske borde Island fråga sina nordiska grannar om de kan hjälpa till med kriminalsökhundar, det skulle underlätta och också öka chansen för att hitta Birna.
Senast redigerad av OY 2017-01-22 kl. 16:55.
Citera
2017-01-22, 16:54
Medlem
Polisen kallar till presskonferens om en dryg timme. Sökinsatsen har pausats, skall reorganiseras pga nya tips. Hoppas det innebär att hon hittas inom kort.
http://ruv.is/frett/logreglan-bodar-til-bladamannafundar-0
Citera
2017-01-22, 16:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman100
Polisen kallar till presskonferens om en dryg timme. Sökinsatsen har pausats, skall reorganiseras pga nya tips. Hoppas det innebär att hon hittas inom kort.
http://ruv.is/frett/logreglan-bodar-til-bladamannafundar-0

Kan vara hittad!
Citera
2017-01-22, 17:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då kunde användaren tipsa polisen istället för att gömma kängorna.

Var får du dina konstiga teorier ifrån?

En vältränad fiskmås kan ha hittat kängorna men blev skrämd just över Polar Nanoq, tappade kängorna strax intill fartyget, sedan kom en stark vind och förde dem trehundra meter till den plats där de sedan hittas.

För en ung människa är ett par Dr M skor åtråvärda, kostar nya över 1000kr. Därav teorin. Inte rationellt men din jämförelse med en fiskmås är onödig.
Citera
2017-01-22, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Är du insatt i det isländska rättssystemet? Vet du vad som krävs för en fällande dom i Island?
Nope, bara något som jag antog. Har försökt hitta något liknande fall men inte hittat något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in