Citat:
Ursprungligen postat av
Beng14beng
Hur värt är det att ha "staff" i klubben? Alltså dom där som ger 15% pace 5% fitness osv. Får man dubbel bonus av fler eller bara en av varje? (T.ex. har en pace 15% och en 10%, har jag då 25% eller enbart från den högsta?
Citat:
Ursprungligen postat av
Niva94
Inlägget innan alltså den jag svarade på handlade om staff i klubben. Om du har 10 tränare i klubben så får man 30 % extra på kontrakt, säg att du har ett kontraktkort på 9 matcher då får du 30% extra per kort. Vet inte riktigt om det går att förstå, försökte svara på frågan. Samma sak gäller kondition o alla träningskort man kan köpa, med hjälp av staffpersonal så kan man få x antal % extra vid användning av dessa kort!
Precis så som Niva94 skriver. Dem enda tränarna jag tycker är användbara i klubben är tränarkort som ger kontraktbonus. Alla tränare man har i klubben räknas ihop men man kan max få upp till 50%. Så när jag ger min spelare ett kontraktskort med 28 kontrakt så får han istället 42. Det är en av de första grejerna jag gör direkt när FUT släpps.
Det andra jag använder är fitnesstränare, så jag får extra procent när jag använder mig av squadfitness-kort. Kör bronskort som ger 10 fitness till hela truppen, jag har fitnesstränare så jag får 50% extra så dem kortet ger nu alla i truppen 15 fitness istället för 10.
Angående resterande tränare så är det väl egentligen helt meningslöst så länge man inte använder sig av träningskort, dem som ger extra pace,pass,skott,styrka osv för en match. På dem korten kommer jag inte ihåg om gränsen går vid max 30% eller om det är 50 som gäller även där.