Spelar säsong online med ett engelskt lag, och har precis fallit rakt igenom flera divisioner, skulle behöva lite hjälp. Jag spelar för tillfället 4-1-2-1-2 med laget här
http://www.futhead.com/17/squads/1365525/ men på det senaste har ingenting fungerat för mig.
Jag anser mig vara helt ok på FIFA, har haft spelet drygt två veckor och har spelat mycket av de tidigare versionerna, men jag har sen jag kom ur division 8 åkt på storstryk i princip varje match. Oavsett om jag spelar med totaloffensiv taktik eller parkerar bussen, så springer 76-ratade wingers rakt från avspark igenom min backlinje utan att jag lyckas röra bollen och lobbar den över min två meter långa målis. Min backlinje är helt försvarslös mot varenda kontring. När jag (försöker) försvara under deras anfall så använder jag O för att försöka bryta passningar och kroppstackla motståndaren med bollen.
När jag å andra sidan har bollen, så försöker jag passa runt den och skapa utrymme (jag tänker att fotboll trots allt är ett lagspel), men det går sällan mer än tre-fyra touch från mitt lag innan en pinnsmal motståndare bryter bollen och river ner 95 kilo tunga Lukaku i samma rörelse. Någon försvarsteknik som jag inte har snappat upp? Kommer jag i kontringsläge så är det inte alltför sällan som den normalt vindsnabbe Sturridge framstår som en funktionshindrad när han springer jämsides med Per Mertesacker.
Jag har insett att det inte är spelet det är fel på utan att det är jag som gör en eller flera saker brutalt fel, då mitt 83-ratade lag var och varannan match åker på smörj med 5-0 av lag som lika gärna skulle kunna vara tagna från korpfotbollen, och nu söker jag därför råd hos mer erfarna FIFA-spelare, om någon har ett par konkreta tips som skulle kunna hjälpa mig upp ur askan, för just nu är det inte speciellt roligt att spela.
Mvh