2017-05-14, 08:57
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hersby
Någon som har tips på hur man ska FÖRSVARA sig på offensiva hörnor? Nästan varje gång som motståndarna vinner bollen på mina hörnor blir det till en farlig kontring. Har därför börjat slå korta hörnor och försöka hålla i bollen tills mina mittbackar kommit tillbaka till backlinjen.

Välj parkera bussen eller extrem defensiv , sen ändra tillbaka till balanserat eller hur du nu har det.
Då har du spelare där bak å ej så många i boxen vid hörna.
Citera
2017-05-14, 08:58
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av franki
jag kör han i den här:
https://www.futbin.com/17/squad/3855226

Tycker du caputo e bra då ?

Får inhandla han å prova
Citera
2017-05-14, 09:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hersby
Någon som har tips på hur man ska FÖRSVARA sig på offensiva hörnor? Nästan varje gång som motståndarna vinner bollen på mina hörnor blir det till en farlig kontring. Har därför börjat slå korta hörnor och försöka hålla i bollen tills mina mittbackar kommit tillbaka till backlinjen.

Jag slår oftast en lyra mot första stolpen, där min huvudstarkaste spelare försöker skarva snett inåt för avslut. Funkar sällan, men bollen går oftast ut för inspark eller ny hörna. Sällan kontring.
Citera
2017-05-14, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
TOTS Carvajal skulle möjligen kunna peta min SBC Juanfran... och Gelson, Bruma och Jonathan Viera ser väl OK ut för en hyfsat billig peng... men det är ju inget som lockar när man vet att the good stuff kommer snart. Nej, ett antiklimax indeed. Den där liraren du länkade känns inte så het heller, men ett "gratis" 87-ratat kort är ju trevligt. Kommer nog försöka vinna.

------

Jävlar vilken bra affär det var att investera i SIF Benteke när han uteblev från POTM. Låg på ca 70k före släpp, nere på 26-30k när han uteblev - nu uppe på 53k igen. Synd att jag bara köpte 4 st, profit på ca 25k per kort. Tyvärr hade jag ju två köpta för 65k sen förr, men profit till sist.

------

Hur tänker ni andra kring POTM Son? Jag är ambivalent. Känslomässigt är jag sugen, logiskt sett är det en dum affär. Det är ett stabilt, sexigt kort, hyggligt billigt.. jag har hans första POTM som supersub och det funkar bra. Plus, i pack value går jag ju nästan plus minus noll, trevligt med packs under TOTS.

Det som talar emot: jag har redan FIF Hazard på den positionen. Det kommer troligen ett bättre SON-kort i TOTS, som inte borde vara så hemskt mycket dyrare. Jag kommer inte kunna använda POTM-Son till något alls om jag löser det, utan det är 200k som jag låser fast i ett kort jag knappt kommer använda. 200k för en supersub är väldigt mycket stålar. Utöver det så ligger de NIF-kort som krävs alldeles för högt pga repeatable SBC, vilket alltid retar mig. Gillar inte att köpa under hype, även om det inte är så mycket pengar egentligen.

Också oerhört kluven kring Son.. nr 1: jag hade hans ST kort som var horribelt dåligt..inte det bästa kortet ska tilläggas.. H/H är fan inget kul..
Grymt kort dock för under 200k och har säkert en del spelare som krävs.
Men jag använder sällan wingers och det lutar mer åt att jag lägger stålarna på lite roliga TOTS.. Sanson, Bruma mfl..sen mer när de andra kmr..ska köpa Ronaldo med har jag tänkt..lär väl köpa massa sen inte spela en minut
Citera
2017-05-14, 11:17
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Sjukt tråkigt att spelet kan få sån AP Aids ibland , börjat WL bättre en någonsin är inne i världens flow vinner match efter match målsättningarna höjs. Leder 1-0 mot en kille med ett monsterlag ´5-6 röda superkort i elvan och han spelar riktigt bra men det är jämt, så klart att i 90e minuten när han drar ett skott som är 10 meter utanför så hoppar min målvakt dit från ingenstans och fläker in bollen centralt o ger han öppet mål. Hänt tidigare också ,det måste ju va någon script bajs skit som händer för jag styr ju inte ens målvakten.

När sådan här fittskit sker varför kan inte människan bara visa lite sportsmanship och göra ett självmål? är det för mycket begärt?
Citera
2017-05-14, 11:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Sjukt tråkigt att spelet kan få sån AP Aids ibland , börjat WL bättre en någonsin är inne i världens flow vinner match efter match målsättningarna höjs. Leder 1-0 mot en kille med ett monsterlag ´5-6 röda superkort i elvan och han spelar riktigt bra men det är jämt, så klart att i 90e minuten när han drar ett skott som är 10 meter utanför så hoppar min målvakt dit från ingenstans och fläker in bollen centralt o ger han öppet mål. Hänt tidigare också ,det måste ju va någon script bajs skit som händer för jag styr ju inte ens målvakten.

När sådan här fittskit sker varför kan inte människan bara visa lite sportsmanship och göra ett självmål? är det för mycket begärt?

Menar du allvar Glenn? Skulle aldrig gjort självmål hur bugg det än blir och förväntar mig inte att någon annan gör det heller. Visst det är sportsmanship när man möter en verklig person eller någon man känner, men random folk på nätet förväntar jag mig inget av.

Spelet och dess buggar är lika för alla. Det jämnar ut sig på sikt.
Citera
2017-05-14, 11:59
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Menar du allvar Glenn? Skulle aldrig gjort självmål hur bugg det än blir och förväntar mig inte att någon annan gör det heller. Visst det är sportsmanship när man möter en verklig person eller någon man känner, men random folk på nätet förväntar jag mig inget av.

Spelet och dess buggar är lika för alla. Det jämnar ut sig på sikt.

Nej jag vet frys, men det borde finnas en Gentleman agreement inom Fut Communityt där sådana typ av gärningar sker oftare.
Citera
2017-05-14, 13:17
Medlem
Raxies avatar
Citat:
Nej jag vet frys, men det borde finnas en Gentleman agreement inom Fut Communityt där sådana typ av gärningar sker oftare.

Måste ju ändå flika in att det händer Ibland ändå! Har själv gjort det typ en handfull gånger, och mött folk som gjort det mot mig lika många gånger.

Men är ju under speciella förhållanden.. Dvs inga psykningar (kolla repriser hit & dit osv), att matchen ska vara jämn och att gameplay flyter för Båda. När det är ett riktigt bra spel helt enkelt.

Har t.o.m varit med om båda två i samma match. Jag gjorde först ett helt horribelt mål, helt vansinning pingpongande som helt gick emot fysikens lagar, gjorde självmål. Sen får min motståndare en sån här rysligt trött straff på hörna från en spelare jag helt uppenbart inte kontrollerade. Han sätter den och gör sen självmål direkt efter.

Var riktigt fint gjort! Kommer inte ihåg om jag vann matchen tillslut, men var nog på gott humör ändå isf.
Citera
2017-05-14, 14:55
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Måste ju ändå flika in att det händer Ibland ändå! Har själv gjort det typ en handfull gånger, och mött folk som gjort det mot mig lika många gånger.

Men är ju under speciella förhållanden.. Dvs inga psykningar (kolla repriser hit & dit osv), att matchen ska vara jämn och att gameplay flyter för Båda. När det är ett riktigt bra spel helt enkelt.

Har t.o.m varit med om båda två i samma match. Jag gjorde först ett helt horribelt mål, helt vansinning pingpongande som helt gick emot fysikens lagar, gjorde självmål. Sen får min motståndare en sån här rysligt trött straff på hörna från en spelare jag helt uppenbart inte kontrollerade. Han sätter den och gör sen självmål direkt efter.

Var riktigt fint gjort! Kommer inte ihåg om jag vann matchen tillslut, men var nog på gott humör ändå isf.

Gjorde så igår.. Vet inte om jag ångrar mig..
Riktigt spännande match, båda har stolp och ribbskott.. 0-0 och i minut 50' så gör hans målvakt ett riktigt sjukt självmål.. Så jag tar bollen och gör 1-1..
Slutar med att hela mitt lag fuckar upp och matchen slutar 4-1 till honom

Detta Fifat..... Skulle göra SBC Son tänkte jag, är helt ny inom SBC, men sålde halva mitt lag och började.. När jag gjort halva SBC och är på "Jorden runt' så kan jag inte använda mina kort jag fått från WL spel? Det är ju veckans lag kort??
Slutade med att jag köpte ett orange kort... Ne det funka ju inte heller.. Jävla kukspel.
Citera
2017-05-14, 15:28
Medlem
Weird.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Gjorde så igår.. Vet inte om jag ångrar mig..
Riktigt spännande match, båda har stolp och ribbskott.. 0-0 och i minut 50' så gör hans målvakt ett riktigt sjukt självmål.. Så jag tar bollen och gör 1-1..
Slutar med att hela mitt lag fuckar upp och matchen slutar 4-1 till honom

Detta Fifat..... Skulle göra SBC Son tänkte jag, är helt ny inom SBC, men sålde halva mitt lag och började.. När jag gjort halva SBC och är på "Jorden runt' så kan jag inte använda mina kort jag fått från WL spel? Det är ju veckans lag kort??
Slutade med att jag köpte ett orange kort... Ne det funka ju inte heller.. Jävla kukspel.

Orange kort är ju dock inte veckans lag. Utan Man of the match (MOTM).
Citera
2017-05-14, 15:31
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weird.
Orange kort är ju dock inte veckans lag. Utan Man of the match (MOTM).

Jotack....
Citera
2017-05-14, 17:13
Medlem
EnLitenFryss avatar
TIF Coutinho som CM/CAM incoming, 89 overall. 2+1 i dagens match och MOTM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in