Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Ett tips i all välmening, ta inte investeringstips från försäljare, alltså svenska banknissar och traders som ju lever på dina ränteinbetalningar och avgifter.
Gå till källan och fundera själv på vad som kommer att hända.
http://www.ecb.europa.eu/ecb/news/html/latest.en.html
Vad tror du kommer hända när/om räntorna vänder uppåt, vilka ligger risigast till och kommer njuta av absolut lägst förtroende?
De som är kraftigt skudlsatta (svenska BLT) eller de som är i andra änden av skalan?
Men du ber mig om investeringstips?
Vad har nu hänt?
(Varför skulle du inte vilja ha investeringstips från de som ska överleva i konkurrensen på att vara bäst på att leverera avkastning. Är inte det som att inte gå till tandläkaren när du har tandproblem utan istället gå till snickaren och be denne fixa tänderna, för snickaren lever inte på det. Tja, ditt beslut men du valde att dra upp frågan).
Men jag har väl pekat på problemet med hyrorna.
Villa/BR ser jag inte som något nämnvärt bekymmer. Man ska ha i minnet att de priserna steg även när vi hade en flerårig period med stigande ränta.
BNP-fall, recession, är dock ett problem då folk får mindre inkomst att betala med. Det lär dra upp arbetslöshet bland byggjobbare och de som jobbar i byggbranschen.
Citat:
Ursprungligen postat av
biljon
Trumps svammel påverkar dock svenska räntor, oavsett vad som händer på andra marknader.
Visst är det så. Global risk stiger. Och det lär vara BNP sänkande globalt.