Citat:
Ursprungligen postat av
DRD4
Ja du tjatar om gärningsmannens ursäkter men man kan inte råka ha ihjäl någon utan att utsätta denna för extremt våld, sen om du sitter på din fritid och gråtrunkar med dina vänner på SSU om att brottslingar är offer så är det ditt problem.
Testa att ha ihjäl en fisk bara, är det något man skulle kunna göra av misstag?
Trots att du uppenbarligen inte vill kännas vid det, så finns det grader i helvetet. Vilket även rättssystemet är anpassat för. När någon orsakar en annans död kan det juridiskt bli vållande till annans död, dråo, eller mord. Även inom dessa finns det grader i form av straffskala.
När du börjar prata om fiskar så misstänker jag faktiskt att du är ett troll. Självklart kan man ta livet av en fisk utav misstag (ex: giftigt utsläpp) Jag lämnar denna debatt nu, då det spårat ur och hamnat långt från trådens ämne.
När det gäller detta fall rör det sig nog om ett sexualbrott, som utmynnat i att de tog livet av offret, varpå hennes kropp sedan dumpats i vattnet. Jag hoppas verkligen att de finner kroppen. Annars får åklagaren en tuff uppgift att väcka åtal för mord.