Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Kanske hade de inte en tanke på spår just då, kanske resonerades som så att det viktiga var dolt - kroppen, skorna spelade mindre roll? Och så skulle de ju lämna landet Island inom kort, att då lämna skorna där de hittades kanske inte ansågs som en risk?
Vart ligger skidbacken?
Citat:
Ursprungligen postat av
OvissFramtid
Känns som ett inuit-dåd. Och jag försöker inte vara rolig eller "rasistisk".
På Grönland hittar man dem mest deprimerade människorna i världen. Landet har en väldigt hög självmordsstatistik. Men det kan också vara helylledanske pågar som begått dådet...Rätta mig om jag har fel men grönländska medborgare är väl också medborgare i Danmark? (Läste nyss att de gripit 3 danska medborgare). Men det kan väl vara grönlänningar?
Grönlänningar på Island har generellt sett en låg status, lite grovt att jämföra med gemene mans inställning till romska tiggare om ni ursäktar jämförelsen. Grönlänningar, på Island, är inte särskilt populära, anses gärna vara en lägre sort och är ofta iblandade i fyllebråk och misshandel på stan.
Enligt rapporter är dom misstänkta grönlänningar, vilket förvisso gör dom danska medborgare men alltså inuiter.