2017-01-21, 00:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hoppas dom hinner fram innan sportlovet så inte alla tekniker är i sälen och åker pulka

Efter Sälen så har vi ett antal inhemska morfall som sannolikt belastar NFC.

Det kan gå fort om fallet får prioritet, men hoppas inte på för mycket. De anhållna sitter där de sitter, ingen brådska.
Citera
2017-01-21, 00:17
Medlem
OvissFramtids avatar
Känns som ett inuit-dåd. Och jag försöker inte vara rolig eller "rasistisk".

På Grönland hittar man dem mest deprimerade människorna i världen. Landet har en väldigt hög självmordsstatistik. Men det kan också vara helylledanske pågar som begått dådet...Rätta mig om jag har fel men grönländska medborgare är väl också medborgare i Danmark? (Läste nyss att de gripit 3 danska medborgare). Men det kan väl vara grönlänningar?
Citera
2017-01-21, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

På Grönland hittar man dem mest deprimerade människorna i världen. Landet har en väldigt hög självmordsstatistik. Men det kan också vara helylledanske pågar som begått dådet...Rätta mig om jag har fel men grönländska medborgare är väl också medborgare i Danmark? (Läste nyss att de gripit 3 danska medborgare). Men det kan väl vara grönlänningar?

Ja, de är danska medborgare.
Citera
2017-01-21, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, de är danska medborgare.
Och de har även några reserverade platser i den danska riksdagen.
Citera
2017-01-21, 00:43
Medlem
stardust74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Kanske hade de inte en tanke på spår just då, kanske resonerades som så att det viktiga var dolt - kroppen, skorna spelade mindre roll? Och så skulle de ju lämna landet Island inom kort, att då lämna skorna där de hittades kanske inte ansågs som en risk?

Vart ligger skidbacken?

Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid

Grönlänningar på Island har generellt sett en låg status, lite grovt att jämföra med gemene mans inställning till romska tiggare om ni ursäktar jämförelsen. Grönlänningar, på Island, är inte särskilt populära, anses gärna vara en lägre sort och är ofta iblandade i fyllebråk och misshandel på stan.

Enligt rapporter är dom misstänkta grönlänningar, vilket förvisso gör dom danska medborgare men alltså inuiter.
Citera
2017-01-21, 00:46
Medlem
Deadwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Birna är en feminin version av namnet Björn?

Ja, precis. Björn och Birna. Björnar = birnir.

Edit: Birna är inte bara ett namn, man använder det också för att specificera kön på björn. Som typ älgko/älgtjur.
Citera
2017-01-21, 00:49
Medlem
Deadwoods avatar
Har just talat med vän på Island. Tinder-ryktet är helt falskt. De har kollat hennes Tinder och det finns ingen anknytning där till ngn av grönlänningarna.
Citera
2017-01-21, 01:21
Medlem
japanskbruds avatar
eskimåer i sexuellt nödläge? såg nånstans att gärningsmännen va från grönland
Citera
2017-01-21, 01:24
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Du kan omöjligt veta vad en gärningsman har för syfte eller hur denne tänker. Det är absolut inte ovanligt att en våldtäkt exempelvis eskalerar och att offret avlider, trots att det inte var GM:s tanke. Det har även skett i agiterat tillstånd i vanliga bråk. Likväl så behöver man inte avlida av att någon tar strypgrepp på en.

Allt detta är fakta hämtat från en verklighet och inte någon ursäkt. Att du inte kan förstå detta är märkligt kan jag tycka. Om du är intresserad i ämnet, finns det mycket litteratur att läsa.

Ja du tjatar om gärningsmannens ursäkter men man kan inte råka ha ihjäl någon utan att utsätta denna för extremt våld, sen om du sitter på din fritid och gråtrunkar med dina vänner på SSU om att brottslingar är offer så är det ditt problem.

Testa att ha ihjäl en fisk bara, är det något man skulle kunna göra av misstag?
Citera
2017-01-21, 07:43
Medlem
Jag måste få säga om ISLAND och jag hyllar exempel på ISLAND för att det
finns övervakningskamera överallt på ISLAND, underlättar polis på att hitta
stygga män!
Sverige borde få öka på övervakningskamera hela Sverige!
"jag är så less på ungdomar som klottar på väggar ute på stan och bostadsområdet"

Hon som dog hoppas jag på att det gick väldigt snabb på dödsögonblick!
Inga långsam smärta eller långdragen med smärta och dödsskräck...
Citera
2017-01-21, 07:51
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
eskimåer i sexuellt nödläge? såg nånstans att gärningsmännen va från grönland

Ja du kanske råkade läsa något av de tiotals inlägg här i tråden där det tas upp?
Misstänkta gärningsmän.
Citera
2017-01-21, 08:56
Medlem
"Nå bekrefter politiet at de har funnet blod i bilen til en av de to politiet mener står bak forsvinningen."

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/island/birna-20-fortsatt-savnet-paa-island-har-funnet-blod-i-bil/a/23903955/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in