2017-01-19, 14:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Som jag skrev, man tänker sig in att om vem som helst hade fått uppleva samma sak, hade denna person blivit lika rädd?

Med "objektiv rädsla" menar jag då sådant som är normalt att bli rädd för. T.ex. pistoler, knivar, men också mer udda föremål såsom hundar, spindlar, ormar och sådant.
Det är inte att se på det objektiva - utan att se på en normalgrad av upplevd rädsla, och det gör man inte, det är inte ens något som går att mäta.
Citera
2017-01-19, 14:36
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Det är väl så solklart som det kan bli... Play stupid games, win stupid prices!
Om man åker hem till någon, försöker bryta sig in hos denne, med tillhyggen, medans man skriker att man ska döda vederbörande, -så förtjänar man 32gram hagel i bukfläsket.
Inget annat än ren och skär självsanering av idioter här...
Citera
2017-01-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdiAminsKusin
Det är väl så solklart som det kan bli... Play stupid games, win stupid prices!
Om man åker hem till någon, försöker bryta sig in hos denne, med tillhyggen, medans man skriker att man ska döda vederbörande, -så förtjänar man 32gram hagel i bukfläsket.
Inget annat än ren och skär självsanering av idioter här...
Hur vet du det (fetade)?
Citera
2017-01-19, 15:10
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hur vet du det (fetade)?

Det är väl ingen som vet vad som sades, men som jag sa så retade dom fel gubbe... inte svårare än så. Tänk på Gran Torino, med Clint Eastwood.... Sometimes once in a while, you come across somebody you shouldn´t have fucked with.... that´s me.

Inte fan hade gubben bjudit in pojkarna på tranbärssaft och pepparkakor inte... Dom kom dit i avsikt att göra karln illa, och det betalade sig dyrt.
Citera
2017-01-19, 15:20
Medlem
Citat:
Det är väl ingen som vet vad som sades, men som jag sa så retade dom fel gubbe... inte svårare än så. Tänk på Gran Torino, med Clint Eastwood.... Sometimes once in a while, you come across somebody you shouldn´t have fucked with.... that´s me.

Inte fan hade gubben bjudit in pojkarna på tranbärssaft och pepparkakor inte... Dom kom dit i avsikt att göra karln illa, och det betalade sig dyrt.
Okej! Då vet vi inte om vad som sades mellan gubben och killarna innan de blev ihjälskjutna.
Citera
2017-01-19, 15:29
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Okej! Då vet vi inte om vad som sades mellan gubben och killarna innan de blev ihjälskjutna.

Nä, det är ju bara gubbens utsaga. Men det spelar ingen roll om dom så citerade fredscitat från Buddhas samlade skrifter, -om dom försökte bryta sig in hos en ensam gubbe med hagelgevär så har dom enhälligt skrivit på uppsägningen av abonnemanget på andningsluft.
Citera
2017-01-19, 15:44
Medlem
Citat:
Nä, det är ju bara gubbens utsaga. Men det spelar ingen roll om dom så citerade fredscitat från Buddhas samlade skrifter, -om dom försökte bryta sig in hos en ensam gubbe med hagelgevär så har dom enhälligt skrivit på uppsägningen av abonnemanget på andningsluft.
Okej, nu hänger jag med! Det är gubbens utsaga! Men om han är trovärdig? inte en skit för mig när han blånekar att han haft sexuell umgänge med killarnas mamma eller han bjudit henne att hon skulle flytta till honom. Gubben är en lögnare.
Citera
2017-01-19, 15:50
Medlem
IdiAminsKusins avatar
Citat:
Okej, nu hänger jag med! Det är gubbens utsaga! Men om han är trovärdig? inte en skit för mig när han blånekar att han haft sexuell umgänge med killarnas mamma eller han bjudit henne att hon skulle flytta till honom. Gubben är en lögnare.

Det spelar ingen roll att gubben ljuger sig blå om sånt... om man gör det som grabbarna gjorde (det vi deduktivt kan sluta oss till på objektiv grund) så har han all rätt i världen att producera ett nytt andningshål i vardera gosse.
Citera
2017-01-19, 15:55
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Det har du ingen aning om. Därom kan man bara spekulera. Däremot stöder den faktiska bevisningen i övrigt mannens utsaga.

Killarna har en mycket våldsam historia, vilket flera fått uppleva, t.o.m. poliser har vittnat om att de känt rädsla för åtminstone en av bröderna. De var bevisligen på mannens farstukvist beväpnade med tillhygge och kniv. Dessa omständigheter ger betydligt mer trovärdighet åt hans utsaga än ditt tyckande ger trovärdighet åt det motsatta.
Citera
2017-01-19, 16:05
Medlem
dreggells avatar
Citat:

Haha, Yes. Dom kan inget annat än att skylla sig själv . Håper innerligt att denna man ej blir dömd. SJÄLVFÖRSVAR?
Citera
2017-01-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Det har du ingen aning om. Därom kan man bara spekulera. Däremot stöder den faktiska bevisningen i övrigt mannens utsaga.

Killarna har en mycket våldsam historia, vilket flera fått uppleva, t.o.m. poliser har vittnat om att de känt rädsla för åtminstone en av bröderna. De var bevisligen på mannens farstukvist beväpnade med tillhygge och kniv. Dessa omständigheter ger betydligt mer trovärdighet åt hans utsaga än ditt tyckande ger trovärdighet åt det motsatta.
Tänk lite! Vi har två killar som en av dem är diagnoserad och den andra är traumatiserad för att han blivit sexuell utnyttjad när han var barn utan att förövaren blev straffad!
Citera
2017-01-19, 16:29
Medlem
Citat:
Tänk lite! Vi har två killar som en av dem är diagnoserad och den andra är traumatiserad för att han blivit sexuell utnyttjad när han var barn utan att förövaren blev straffad!

Skall dessa två killar få göra som de vill med andra människors liv bara för de haft en taskig uppväxt?
Hur skulle vårat samhälle se ut då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in