2017-01-17, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Kvinnor har bara knullat runt sedan 1960 talet då de första p-pillren kom. När det inte fanns p-piller och preventivmedel kunde inte kvinnor knulla runt eftersom det kunde leda till graviditet. En graviditet utan att ha en man som kan försörja henne när det inte fanns några socialförsäkringar var mer eller mindre att bli dömd till svält och fattigdom. Därför var kvinnor tvungna att vara oerhört selektiv med vilka de knullar med. I princip hade kvinnor bara en sexpartner, dvs hennes man som hon var gift med.

Att kvinnor förr i tiden inte kunde knulla runt gjorde att hennes genuppsättning och barn fick en högre kvalite.

Människan har levt på detta klot i ca 200 000 år där har vi hunnit med lite av varje i form av samhällstyper och hur vi strukterat våra liv, sett på sex och reproduktion och ex. familjeliv.
De senaste ca 3000 åren kan vi säga, så har människan börjat bre ut sig rejält, sprida sina kulturer och religioner och erövrat varandra till höger och vänster. Där någonstans så började vissa religioner och samhällsformer ta över allt mer och mer över andra.
Kärnfamiljen som enhet är inte något som vi alltid har levt i. Den mest vanliga "familje"formen är nog snarare en mindre grupp på 30-50 där alla tar hand om alla och där alla jobbar och bidrar med det de kan och där alla delar vad gruppen jobbat ihop...detta är nämligen den allra mest vanliga
formen hos jägar-samlare. En grupp indianer ex. där jagar inte den "äkta mannen" ensam till sin lilla fruga med barn, och får han inget så svälter frugan och ungen ihjäl, utan du har ett gäng som ger sig ut och jagar sen delar man rubb och stubb. Detta system har vi troligen levt mest under till ungefär 10 000 år sen då vi blev jordbrukare. DÅ först började det hända konstiga saker som har med hiearkier, makt, patriarkat, slavsystem, ägande, expoatering av andra och naturen, några som har och andra som itne har. Några som tvingas till arbeten som andra slipper etc etc.

Sen ahr du genom alla tider haft preventivmetoder och tekniker...ex. under medeltiden körde kivnnro med svampar dränkta i vinäger, citroner som pessarer...dessa tekniker fungerar faktiskt seprmadödande medel. Du har haft avbrutna samlag, och sex som itne handlar om kuk i fittan tills han kommer, utan andra varianter. T.o.m apor klarar ha icke reproduktivt sex, tom de har fattat hur detta fungerar. Men inte du tydligen.

Sen för tusende gången...det händer INGET med kvinnors DNA när de har sex.
Och en kivnna har snarare större chans få ett riktigt god mix av gener OM hon får lov ha sex och skaffa barn med den/ de hennes gener väljer åt henne, dvs de hon blir kåt på. Är nämligen hennes gener som styr vem/ vilka som hon finner attraktiva inte hennes farsa eller samhällets patriarkat.
Och är en evolution som har utveckalt ATT kvinnors gener styr hennes sexuella val lika mycket som mäns gener styr deras.
Ger du kivnnor frihet att bestämma själva...så vad får du? jepp du får kvinnor som glatt sexar på. Använd den lilla uns av logik du har nu och räkna ut varför.

Det finns flera högkvalitativa män per kvinna än endast en enda. Det finns flera sätt som samhällen kan ge omsorg om sina barn än att endast 1 farsa och 1 morsa ska göra detta, du lever i en sådan form.
Det finns fler anledningar att ha sex än att reproducera sig.
Senast redigerad av Merapi 2017-01-17 kl. 19:48.
Citera
2017-01-17, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Kalla mig efterbliven, men vad i helvete innebär detta kortfattat?

Att framtida barn får DNA från mammans alla ligg? Eller vadå?

Det innebär att du blir summan av alla kukar.
Citera
2017-01-17, 22:19
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleHelge
Ok, så det du säger är att artikeln inte stämmer? Som jag förstod så lagrade sig genetiska uppsättningar av män som kvinnor haft sex med. Utveckla gärna om det inte är så!

Om det nu är så att jag bara gått ut grundskolan (och dessutom super varje morgon), och du har lärt dig en massa efteråt så kanske du kan hjälpa mig!
Spermier lagras i ca tre dagar, sen spolas de ut och nej, du får inte mixad DNA av sex.
Gemensamma barn kan däremot få anlag av båda, men inte från tidigare partners.
Citera
2017-01-17, 22:55
Medlem
Duramaters avatar
The most likely source of male Mc in female brain is acquisition of fetal Mc from pregnancy with a male fetus. In women without sons, male DNA can also be acquired from an abortion or a miscarriage [22], [23], [38]–[40]. The pregnancy history was unknown for all but a few subjects in the current studies, thus male Mc in female brain could not be evaluated according to specific prior pregnancy history. In addition to prior pregnancies, male Mc could be acquired by a female from a recognized or vanished male twin [41]–[43], an older male sibling, or through non-irradiated blood transfusion [44].

http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0045592
Senast redigerad av Duramater 2017-01-17 kl. 22:58.
Citera
2017-01-17, 23:20
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Det förklara varför dagens promiskuösa kvinnor är så schizoida

Schizoid betyder att vara sig själv nog, att ha avsaknad av relationer och sex. Att inte leva ute i det sociala livet. Ensamvarg.
Citera
2017-01-18, 01:57
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Det förklara varför dagens promiskuösa kvinnor är så schizoida
Det är troligen mer beroende på att de tror att vi kan få reda på vad de tänker.
Citera
2017-01-18, 10:17
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
Människor och djur fungerar på samma sätt:

Det var det dummaste jag hört!

Kläcktes du ur ett ägg?
Är din mamma växelvarm?
Om du tappar ett ben, växer det ut igen då?
Citera
2017-01-18, 11:08
Medlem
Telegony är sökordet för en fördjupning.
I fall det fungerar, och om jag förstår det rätt, så kan man eventuellt ärva egenskaper även utan DNA-ändring.
Finns även undersökningar som visar att människor kan ärva egenskaper skapade av trauman från t ex koncentrationsläger.
Det också utan DNA-ändring antar jag, så lite öppen för möjligheten borda man nog vara.

Skulle det visa sig stämma för människor, så håller jag med Micro. Har den moderna kvinnan (alltså om) optimerats i miljontals år till att ha den här egenskapen, så är det givetvis en väldigt bra egenskap.

Att en kvinna aldrig skulle ha sex på grund av det här verkar absurt, men selektiv bör hon fortsätta att vara.
Nästan alla män har någon egenskap som de skulle vilja ha förbättrad. Som exempel kan vi anta att en kille är väldigt nöjd med sig själv, men lite för kort kanske. Skaffar han nu barn med en selektiv kvinna som haft sex med ett fåtal prakatexemplar av män, finns ju en stor chans att deras gemensamma barn blir väldigt lika pappan, fast kompletterat med lite mer längd. Alltså inte alls helt fel.

Skulle kvinnan istället INTE vara selektiv, utan ha sex med kreti, pleti, troll och södermals-tomtar från både vänster och ännu mer vänster, ja då har ju killen ingen aning om vilka egenskaper deras gemensamma barn blir smittade av.
Horn i pannan?
Senast redigerad av ManManne 2017-01-18 kl. 11:33.
Citera
2017-01-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Telegony är sökordet för en fördjupning.
I fall det fungerar, och om jag förstår det rätt, så kan man eventuellt ärva egenskaper även utan DNA-ändring.
Finns även undersökningar som visar att människor kan ärva egenskaper skapade av trauman från t ex koncentrationsläger.
Det också utan DNA-ändring antar jag, så lite öppen för möjligheten borda man nog vara.

Skulle det visa sig stämma för människor, så håller jag med Micro. Har den moderna kvinnan (alltså om) optimerats i miljontals år till att ha den här egenskapen, så är det givetvis en väldigt bra egenskap.

Att en kvinna aldrig skulle ha sex på grund av det här verkar absurt, men selektiv bör hon fortsätta att vara.
Nästan alla män har någon egenskap som de skulle vilja ha förbättrad. Som exempel kan vi anta att en kille är väldigt nöjd med sig själv, men lite för kort kanske. Skaffar han nu barn med en selektiv kvinna som haft sex med ett fåtal prakatexemplar av män, finns ju en stor chans att deras gemensamma barn blir väldigt lika pappan, fast kompletterat med lite mer längd. Alltså inte alls helt fel.

Skulle kvinnan istället INTE var selektiv, utan ha sex med kreti, pleti, troll och södermals-tomtar från både vänster och ännu mer vänster, ja då har ju killen ingen aning om vilka egenskaper deras gemensamma barn blir smittade av.
Horn i pannan?

Snälla manne mannen:

Telegony is a theory!!!!!!!!!! in heredity, holding that offspring can inherit the characteristics of a previous mate of the female parent; thus the child of a widowed or remarried woman might partake of traits of a previous husband. Experiments on several species failed !!!!!!!!!!!to provide any evidence that offspring would inherit any character from their mother's previous mates.[1][medical citation needed] A similar phenomenon, whereby environmental (non-genetic) traits were passed, was later discovered in a species of fly.

wiki...

detta börjar bli tröttsamt dumt.

NEJ! får du barn med en kvinna så är det hennes DNA enbart och ingen annans som mixas med ditt DNA. Vill du att dina ungar ska bli långa så skaffa en lång kivnna osm partner är mitt tips...börja inte kolla vilka hon har legat med innan...allright?
Citera
2017-01-18, 11:27
Medlem
Ja Merapi. Bara en teori.
Varför hetsar du upp dig så?
Citera
2017-01-18, 11:37
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne

Epigenetik.

T.ex. om du svälter som kvinna och har det svårt kan dina barn bli få en lägre födelsevikt men längre livslängd. De blir dock mer sjukliga av sig, får oftare cancer (kanske kan bero på ökad livslängd?) och får oftare infektioner. En sådan händelse påverkar i generationer, om din mormor svalt kan du fortfarande få något minskad kroppsstorlek osv

Du har alla gener samtidigt för allt.
Men vissa är "aktiverade" och andra inte. Även med blå ögon har du de för bruna också. Osv

Vilket gör hela diskussionen meningslös, dessutom undrar jag om mannen samlar på sig dna från kvinnor också? Vilken soppa i så fall. Om man ska tro på denna studie, jag tycker den saknar betydelse.
Citera
2017-01-18, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Epigenetik.
Tackar.
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Vilken soppa i så fall. Om man ska tro på denna studie, jag tycker den saknar betydelse.
Att ignorera något som saknar etablerat stöd och som man dessutom stör sig på, är nog väldigt sunt.
Det mer underhållande alternativet (enligt mig då), är ju att spekulera vilt samt att komplettera med lite rena fanatasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in