2017-06-30, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hahaha, härligt med dumma brudar som inte tror på forskning.

Låter ganska sjukt och det är nog dags att kasta honan om hon varit en slampa.

Vilken forskning?
Citera
2017-06-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitklockan
https://www.newscientist.com/article/mg22730313-500-semen-has-controlling-power-over-female-genes-and-behaviour/

Eftersom sperma kan ha en antidepressiv effekt på kvinnor så är det ett bevis på att något i kvinnans hjärna ändras av spermier.

Kvinnans genuttryck ändras av spermier. Genuttryck handlar om vilka gener som ska vara på eller avslagen. Och eftersom sperma bevisligen har en påverkan på kvinnans hjärna kan det handla om att de gener som påverkar hennes signalsubstanser förändras. Troligen även barnets.

Undrar om de gener som påverkar intelligensen också förändras av sperman?

Jag bara ÄLSKAR hur män verkligen tror att deras sekret är livsavgörande för en kvinnas välmående.

Sanningen är att om alla vore lesbiska (nej tyvärr är jag inte det) och om vi höll ett lämpligt antal förnämliga män (för att se till att det inte blev för mkt inavel) som donatorer så skulle världen vara rena paradiset.
Citera
2017-06-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kom att tänka på en sak som flera kvinnor jag känner berättat, och även kvinnor som jag inte känt men som jag läst om o.s.v.. Att deras äldsta barn har blivit konstigt lik deras ex... trots att det hade gått för lång tid (i vissa fall flera/många år) för att exet skulle kunna vara den biologiske fadern. Vem vet..?

ja och maria magdalena är helig
Citera
2017-06-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLAMHNSUSJJ
Det skulle vara mycket intressant ifall denna forskning drevs vidare på människor. Den lär ju dock inte få några anslag eftersom dess slutsatser skulle kunna hota det rådande samhällsdogmat om att det är bra att kvinnor horar runt och förstör sig själva i sin ungdom. Förövrigt finns det redan massa olika data på att detta är skadligt på flera olika sätt, michrochimerism skulle bara vara lök på laxen.

Om forskningen skulle visa sig vara sann så skulle det ju faktiskt endast visa att män är ännu mer oviktiga än vad vi trodde. Ni behövs egentligen inte. Inte mer än i några få fertila år.
Citera
2017-06-30, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kom att tänka på en sak som flera kvinnor jag känner berättat, och även kvinnor som jag inte känt men som jag läst om o.s.v.. Att deras äldsta barn har blivit konstigt lik deras ex... trots att det hade gått för lång tid (i vissa fall flera/många år) för att exet skulle kunna vara den biologiske fadern. Vem vet..?

lilla snuttan, du tänker helt rätt. Kram
Citera
2017-06-30, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Vilka gener är det, menar du? Det finns gener som kan påverka intelligensen negativt(handikapp), men man har aldrig hittat någon "geni"-gen.

Förändrat genuttryck är inte samma sak som påvisats med bananflugorna. Jag skulle även tro att om man kollade män så lär de som kommer i sin partner utan kondom också ha lägre depressionsnivåer precis som deras partner.

Det är precis såna här inlägg som gör att jag älskar FB
Citera
2017-06-30, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Det är mer logiskt att män är promiskuösa. Hos typ alla däggdjur är honor mer sexuellt selektiva än hanar. Tänk logiskt. Hanar tjänar på att sprida sina gener så mycket som möjligt. Medan honor ska bli gravida och ta hand om ungar och vill därför ha så bra gener som möjligt och inte slösa bort all möda på dåliga gener.

Lätt att tro det, snarare är det så att kvinnor tjänar på att ligga hit och dit så att fler av männen känner sig manade att hjälpa till.
Citera
2017-07-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Persienne
Fråga - blir de manligare eller kvinnligare?

Äh, spelar det någon roll?
Jag anar något mellan raderna. En väldig offensiv du lägger in här i tråden. Är allt ok?
Citera
2017-07-01, 01:44
Medlem
fermions avatar
Citat:
Jag bara ÄLSKAR hur män verkligen tror att deras sekret är livsavgörande för en kvinnas välmående.
Vad jag har märkt tycker man(?) i kulturvärlden att till och med pjäser och texter om mens motiverar en plats på de största scenerna, och ÄLSKAR att ge dem rejält med kulturstödspengar. Så lite sperma här och där skulle säkert skapa balans och lycka för dem som förstår att uppskatta det goda i livet.
Citat:
Sanningen är att om alla vore lesbiska (nej tyvärr är jag inte det) och om vi höll ett lämpligt antal förnämliga män (för att se till att det inte blev för mkt inavel) som donatorer så skulle världen vara rena paradiset.

Jo, och grälen då de skulle väljas ut skulle nog inte gå av för hackor. Det brukar ju fungera bra det där då en elit väljer ut de mest livsdugliga för avel. Är inte detta själva sinnebilden av feminazism?
Citera
2017-07-01, 17:56
Medlem
OlleHelges avatar
[quote=Persienne|... Menar, det räcker ju med att jag har haft sex med 2 män så är jag ju mer man än kvinna.....[/QUOTE]

Hur tänkte du där? Vad jag sett i artikeln eller i diskussionen så är det ingen som kvantifierat vad som är sagt. Eller har jag missat något? Alltså du säger att påverkan är lika mycket som för ett barn som föds av två föräldrar.

Likväl så är det ju en ganska intressant teori, dvs hur man ändrar sig. Bra att mänskligheten inte vet så mycket som den ibland verkar tro
Citera
2017-07-02, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Eller om det är kort och gott, kvinnor som får mycket kuk är mindre deprimerade än andra?

ja men tanken här är att den ena gruppen hade sex med penetration och fick satsen i vaginan den andra gruppen hade också sex men fick inte satsen i vaginan.

jag vet inte om de finns sexistiska konnotationer som nån kan läsa in men de har forskats en del på detta.

hur välgjord denna specifika studie är kan jag inte svara på.
Senast redigerad av Ki 2017-07-02 kl. 11:34.
Citera
2017-07-02, 11:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ki
ja men tanken här är att den ena gruppen hade sex med penetration och fick satsen i vaginan den andra gruppen hade också sex men fick inte satsen i vaginan.

jag vet inte om de finns sexistiska konnotationer som nån kan läsa in men de har forskats en del på detta.

hur välgjord denna specifika studie är kan jag inte svara på.
Du behöver inte läsa nån studie om du har tillräckliga kunskaper om biologi och människans anatomi. För det första är hela tråden helt skruvad och oerhört okunnig om biologi, för det andra så är välmåendet efter samlag i stort sett helt styrt från hypofysen och våra endokrina organ. Tchiisez, lär ni er inget i skolan nu för tiden?

Vet man inte vad skillnaden är kan man först googla på ord som DNA (deoxiribonukleinsyra), endorfiner, dopamin, androgener, serotonin osv.
Senast redigerad av Pansarvecket 2017-07-02 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in