2017-01-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Handen hade han gömd, blodiga kläder har hittats i väskan. Kvinnan ringde och mannen tog sedan över samtalet. ett "bråk" hördes under samtalet. Vilken tråd säger nånting om en vän som skjutsat? Han åkte ju buss till bromsvallen, går mot råbo, taxichauffören är schysst och erbjöd SP skjuts, då han gick efter en kolsvart väg.
Det nämndes i samband med att han åkte in till sjukhuset för att bli omskött. Då sägs det i en tråd att han fick skjuts en bit på vägen av en kompis (en N*kl*s L*ndb*rg). Vilket inte tyder på att han irrat omkring i skogen hela natten.
Citera
2017-01-17, 21:50
Medlem
5549s avatar
Znoopet och Torppet, ni kommer båda med flera nya uppgifter, vissa som går stick i stäv med andra i tråden. Bor ni i Hudiksvall med omnejd? Har ni insyn i utredningen?
Citera
2017-01-17, 21:54
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Det nämndes i samband med att han åkte in till sjukhuset för att bli omskött. Då sägs det i en tråd att han fick skjuts en bit på vägen av en kompis (en N*kl*s L*ndb*rg). Vilket inte tyder på att han irrat omkring i skogen hela natten.

Nja det var väl en skribent i DENNA TRÅDEN som har angivit en kompis vid namn NL som arbetar som taxichaufför och hade uppgifter om taxiresan.
Det kom väl inte fram så mycket fakta överhuvudtaget vill jag minnas....

Tillägg:

Det skulle dessutom vara på kvällen före mordet och har således ingenting att göra med vad som senare hände på natten och definitivt ingenting med resan till sjukhuset dagen efter.......
Senast redigerad av KomissarieBeck 2017-01-17 kl. 22:00.
Citera
2017-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Aha såklart att han hade snap

Har också för mej att det ringde en från en närbelägen stuga. Det var därför Taxispåret dök upp. Att ham ska ha bevittnat något och flytt 😆

Hur har du fått för dig det? Den enda närbelägna stuga som finns är K.L's, han blev mördad och frun jobbade.
Sen där inbrottet var, som upptäcktes dagarna efter är bara en sommarstuga och den var tom.
Taxispåret "dök upp" för att taxichauffören själv kontaktade polisen. Han fattade misstankar då mordet uppdagades i media. För det första är det nog rätt ovanligt att någon promenerar efter Bergsjövägen i mörkret, då den inte är speciellt "promenadvänlig", och att någon dessutom vill kliva av vid infarten till just Råbo är nog ännu ovanligare. Chansen att det var just GM han skjutsade är med andra ord rätt stor.
Sen pratade ju åklagare Sammens om taxichauffören också, som så mycket annat.
Citera
2017-01-17, 21:58
Medlem
Citat:

Men om du följt utredningen så kan du ju avvisa dessa uppgifter. Namnet på Taxichauffören som skjutsade Simon Persson på kvällen innan har också nämts. Ingen taxichaufför har skjutsat Simon under natten.
Citera
2017-01-17, 22:26
Medlem
Citat:
Men om du följt utredningen så kan du ju avvisa dessa uppgifter. Namnet på Taxichauffören som skjutsade Simon Persson på kvällen innan har också nämts. Ingen taxichaufför har skjutsat Simon under natten.
Jag har läst om hela tråden och länkat mig fram till tidningarnas reportage. Jag har ett häfte här bredvid mig, där jag skriver ner de fakta som sägs i trådarna. Självklart kan sanningshalten vara väldigt varierande. Det här gäller för både trådar och tidningar. Vissa fakta har redan förvandlats. I början sades inget om E4, nu nämns det ofta.
nummer 294 har jag skrivit på inlägget om att Simon får hjälp och skjutsas till busshållplatsen.
Citera
2017-01-17, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet

Har också för mej att det ringde en från en närbelägen stuga. Det var därför Taxispåret dök upp. Att ham ska ha bevittnat något och flytt 😆

Citat:
Ursprungligen postat av Blompan
Hur har du fått för dig det? Den enda närbelägna stuga som finns är K.L's

Det är nog KLs stuga och hans frus samtal som åsyftas, men det kan ha uppstått missförstånd på vilket sätt hon bevittnade förloppet på distans.

Citat:
Polisen blev larmade av en person i en byggnad i närheten som berättade att det var bråkigt i bostaden där den dödade mannen och kvinnan hittades.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/dubbelmordet-i-hudiksvall-detta-har-hant
Citera
2017-01-17, 22:31
Medlem
Citat:
Jag har läst om hela tråden och länkat mig fram till tidningarnas reportage. Jag har ett häfte här bredvid mig, där jag skriver ner de fakta som sägs i trådarna. Självklart kan sanningshalten vara väldigt varierande. Det här gäller för både trådar och tidningar. Vissa fakta har redan förvandlats. I början sades inget om E4, nu nämns det ofta.
nummer 294 har jag skrivit på inlägget om att Simon får hjälp och skjutsas till busshållplatsen.

Inte så konstigt eftersom ingen visste nånting i början och nu har en massa fakta framkommit. Från vittnen, bekanta och folk på orten.
Citera
2017-01-17, 22:33
Medlem
Inlägg 294

Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Nya uppgifter: Polisens presstalesperson säger till Aftonbladet att gärningsmannen kan ha fått hjälp

Är det detta du menar då eller?
Citera
2017-01-17, 22:50
Medlem
Citat:
Handen hade han gömd, blodiga kläder har hittats i väskan. Kvinnan ringde och mannen tog sedan över samtalet. ett "bråk" hördes under samtalet. Vilken tråd säger nånting om en vän som skjutsat? Han åkte ju buss till bromsvallen, går mot råbo, taxichauffören är schysst och erbjöd SP skjuts, då han gick efter en kolsvart väg.

Ja det är schysst 😉
Citera
2017-01-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blompan
Inlägg 294

Är det detta du menar då eller?
Ja,tyvärr.
På mitt häfte står de båda raderna under varann.
Den första raden har ett nummer och text: fått hjälp.
Den andra raden har ett namn och text om att han på morgonen fått skjuts till busshållplats av denne NL, men var i tråden det kommer fram vet jag inte.
Min tanke var att denne NL är en kompis, kanske samma som han åkte för att träffa i Hudiksvall och som senare tog samma buss som Simon.
Men som sagt - fakta är på glid.
Någon påstår att kompisen bor i Hudiksvall, fast jag trodde att han bara jobbade där på bion...?
Citera
2017-01-17, 23:11
Medlem
Fakta kvarstår. SP försvann i tomma intet efter morden. Är som uppslukad av jorden hela natten och dyker upp fullt synlig på morgonen då han får lift till sjukhuset. Frågan är självklar - var fanns han hela natten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in