2017-01-11, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Fast det verkar som om snutarna var rädda för GM eftersom dom varnar grannarna på detta vis.
Tror oxå på vapenteorin..

Men det är väl ändå inte så märkligt att polisen varnar boende i nejden för att en dubbelmördare är på fri fot, och detta alldeles oavsett vilket vapen/tillhygge/pryttel som nyttjats; hagelbrakare, svärd, kniv, sax etc etc?
Vänd på det: borde polisen inte varna boende i närområdet för en mördare som stryker runt knutarna 'bara' för att tex en hammare nyttjats som mordvapen?
Citera
2017-01-11, 22:06
Medlem
Kls fru jobbade natt på ett boende för handikappade barn, vet dock inte när hon började på kvällen.
Citera
2017-01-11, 22:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
RPU är inte aktuellt.

Lag (1991:1137) om rättspsykiatrisk undersökning

Jaja det är din gissning.
För övrigt har du lika ofta fel som du har rätt....

Jag refererar bara till Sammens uttalande.

"Men det kommer med all säkerhet att bli tal om en större rättspsykiatrisk undersökning, säger han."
Citera
2017-01-11, 22:15
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Men nog är väl ändå 'prognosen' att det kommer att bli aktuellt, tror du inte?

Q är varken judiskt expertis eller synsk, och har lika ofta fel som rätt. Bara att se till dennes statistik.

Edit: juridisk skulle det ju vara ;-)
Senast redigerad av T34Panzer 2017-01-11 kl. 23:11.
Citera
2017-01-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Fast det verkar som om snutarna var rädda för GM eftersom dom varnar grannarna på detta vis.
Tror oxå på vapenteorin..

Två personer hittas mördade och polisen utrycker sig med; vi har en gärningsman här ute i skogen som är tokig.

Krävdes inget skjutvapen för att varna grannarna.
Citera
2017-01-11, 22:30
Medlem
Crustaceas avatar
Kanske missminner mig men för mig jag har sett/hört ngt om skottlinje. Vet ej om jag läst det i ngn tidning/tråden

Eller så kanske jag har tänkt det själv (är ju som sagt bipolär) och är lite väl uppåt för tillfället.
Här har ni min diagnos angående debatten om gm lider av bipolaritet

Mod får gärna ta bort men tycker det är relevant om nu gm lider av detta

😁

Rapid cycling: När man under 1970-talet undersökte patienter vars bipolära sjukdom inte svarat på behandling med litium, fann man att anmärkningsvärt många pendlade ovanligt snabbt mellan manier och depressioner. Man definierade snabbpendling som förekomsten av minst fyra sjukdomsperioder per år. En del patienter hade mycket snabba pendlingar, ibland mer än hundra perioder per år, och man talar då om "ultra rapid cycling".

Man har därefter undersökt om det finns andra kännetecken som skiljer snabbpendlare från patienter som har glesare sjukdomsperioder. Medan den klassiska bipolära sjukdomen är lika vanlig bland män som bland kvinnor, är 70-90% av snabbpendlarna kvinnor, och de har oftare en störd sköldkörtelfunktion. Många antar att störningar i sömn-vakenhets-rytmen är en särskilt viktig orsak till snabbpendling och att de som drabbas ofta har en ökad känslighet för låga nivåer av sköldkörtelhormon.
Citera
2017-01-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crustacea
Kanske missminner mig men för mig jag har sett/hört ngt om skottlinje. Vet ej om jag läst det i ngn tidning/tråden

Eller så kanske jag har tänkt det själv (är ju som sagt bipolär) och är lite väl uppåt för tillfället.
Här har ni min diagnos angående debatten om gm lider av bipolaritet

Mod får gärna ta bort men tycker det är relevant om nu gm lider av detta

😁

Rapid cycling: När man under 1970-talet undersökte patienter vars bipolära sjukdom inte svarat på behandling med litium, fann man att anmärkningsvärt många pendlade ovanligt snabbt mellan manier och depressioner. Man definierade snabbpendling som förekomsten av minst fyra sjukdomsperioder per år. En del patienter hade mycket snabba pendlingar, ibland mer än hundra perioder per år, och man talar då om "ultra rapid cycling".

Man har därefter undersökt om det finns andra kännetecken som skiljer snabbpendlare från patienter som har glesare sjukdomsperioder. Medan den klassiska bipolära sjukdomen är lika vanlig bland män som bland kvinnor, är 70-90% av snabbpendlarna kvinnor, och de har oftare en störd sköldkörtelfunktion. Många antar att störningar i sömn-vakenhets-rytmen är en särskilt viktig orsak till snabbpendling och att de som drabbas ofta har en ökad känslighet för låga nivåer av sköldkörtelhormon.

Du kanske tänker på att det stod i media att gärningsmannen uppgavs vara beväpnad? Sedan spekulerades det i tråden om att det var ett skjutvapen. Ibland kan man blanda ihop det.
Citera
2017-01-11, 22:47
Medlem
FuckBlashs avatar
Herrejävlar. Vilket dravel. De båda offren avled av sina skärskador. Hade han bajonett på hagelgeväret? Låt oss slippa dessa hittepohistorier. Det är bara den lobotomerade trusten i tråden som går på detta.
Citera
2017-01-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Herrejävlar. Vilket dravel. De båda offren avled av sina skärskador. Hade han bajonett på hagelgeväret? Låt oss slippa dessa hittepohistorier. Det är bara den lobotomerade trusten i tråden som går på detta.

Nu gav du den lobotomerade trusten något att gå på.
Citera
2017-01-11, 23:10
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan

Nu gav du den lobotomerade trusten något att gå på.

Ja, du har kanske rätt. Nu är det risk för att det blir 30-40 sidor med diagnoser och mediciner som inte har ett dugg med tråden att göra. Precis som detta inlägg.

Så långt. Varifrån kommer uppgiften om att GM har använt ett skjutvapen för att mörda BO? Det var en nyhet för mig. Har du någon susning?
Citera
2017-01-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Han kanske sprang o gömde sig i stugan just efter dådet och när han hör sirener och ser blåljus springer han rakt ut i skogen under tiden polisen evakuera boende? Men de förklarar inte vart han befann sig resten av tiden? Satt han på en stubbe i 6 timmar tills de skulle bli morgon igen?

Tror också att han efter dådet tog sig till inbrotts-huset, slog sönder rutan men hörde och ev såg utryckningsfordon som kan varit både ambulans, brandkår och polisen. Borde ligga rätt i tiden. Yxan tog han med sig om det nu var mordvapnet. Kan ha kastats i sjö eller i skogen. Skadorna på offren kan ha framgått av t ex yxhugg, därav polisen information till de boende på kvällen/natten.

När KL från sin bostad hör höga ljud/bråk från granngården och förstår att något inte är rätt hos grannen VN, ringer han polis och springer över. Fick han med sig en yxa så kan den ha varit mordvapnet som dödade VN och KL som sedan MGM tar med sig och har sönder fönsterrutan med.

Frågan är om det är klarlagt att offret VN och KL blev dödade vid samma tillfälle. Kan KL kommit in efteråt när VN blivit dödad? Kan VN ringt SOS ensam och nämnt om GM och minnesförlust. SOS har då begärt få tala med den person det gäller och då har GM dödat VN.
Kommer KL in just då, därav kan hans röst höras på det inspelade samtalet om nu hans röst finns med.

Om man ser på tiden bör KL finnas i sitt eget hem, mest troligt om man ser till klockslaget på kvällen när han hör oroligheter i granngården. Ringer han då till polisen och springer sen över så hinner tid gå då VN och GM är ensamma.
Tycker mig läst i tidning eller svt:s sidor de första rapporter direkt efter dådet skett att grannen ringt polis och sedan sprungit över.

Detta med GM och medicinering, kan det finnas möjlighet att GM haft medicin sedan han varit inlagd men slutat på eget bevåg nyligen för att han ska resa bort eller för han känner sig må bra.
Citera
2017-01-11, 23:12
Medlem
Crustaceas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash

Ok
Tell us the thuth then.

TEORI fattar du vad det är, jag skriver att det är mina TEORIER.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in