2017-01-17, 19:46
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartlila
Just därför korrigerade jag med fakta.

Har Du källa på den uppgiften?? Eller är det något Du tror?
Citera
2017-01-17, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
jo så kan det vara
Har ingen erfarenhet av knivar men tycker ändå det låter konstigt

Ja, jag har väl inte heller någon större knivvana och har ej egen erfarenhet av knivvåld men har dock snappat upp att kniv inte direkt är något ovanligt föremål där/när folk tagits av daga (kniv är väl det vanligaste 'vapnet' när någon dödas, eller var det iaf; innan den nysvenska folksporten 'automateld på öppen gata' slog rot i samhällskroppen).
Alltså; oavsett hur stor o stark du är (som ena BO) så är det nog goodbye om någon hugger till flera ggr o träffar vitala organ, speciellt när du är oförberedd/kanske har ryggen till.

Edit: tryck gärna på 'citera' nere t höger på inlägget du svarar på (så blir sammanhanget tydligare).
Citera
2017-01-17, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Har Du källa på den uppgiften?? Eller är det något Du tror?

Det kommer att framkomma när åtal väcks.
Citera
2017-01-17, 20:33
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartlila
Det kommer att framkomma när åtal väcks.

I väntan på FUP i samband med åtalet så kan jag passa på att upplysa dig om jag vet till 100% att din uppgift är helt felaktig.
Citera
2017-01-17, 20:55
Medlem
Tänkbart scenario:
någon har stalkat V.
Denne någon blir påkommen av K. och V.
Gm låtsas vara förrvirrad
Citera
2017-01-17, 21:02
Medlem
S.P heter RoffeP på steam
Citera
2017-01-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Konstigt att inte polisen plockade honom där ute på E4. Han var blodig, lämnade spår efter sig och måste ha gått där i timmar utan att polisen haffade honom. Långtradare går där natten igenom och dom borde ha sett något tycker jag.

Han har inte gått på E4 i timmar, han har hållit sig osynlig i timmar. Sen har han stoppat blodflödet med t.ex kläderna som sen hittades fulla med blod i väskan (därför tog blodspåren slut i Silja också) och därefter liftat, morgonen efter mordet skedde.
Enligt uppgifter ska han ha stått vid busshållplatsen efter E4, vilket innebär att han gått max 200 meter på just E4, eller så har han gått genom skogen och över en åker, då kommer man rakt på hållplatsen utan att ens gå ut på E4.
En vän känner kvinnan som S.P liftade med och i hennes bil hade han sin hand i en väska, därför såg hon inte att han var skadad.
Citera
2017-01-17, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Varför sökte han vård i hudik dagen efter, varför fick han skjuts från Silja av en för han okänd kvinna. Om det fanns en bil, varför åkte han inte till någon annan ort. Makes no sense, varför for han tillbaka till silja lagomt till morgon? För att sedan åka till hudik. Varför hade inte dom gjort något åt handen innan dom uppsökte sjukhuset?

Vi vet ju inte om handen var ombunden. Troligen var har inte blodig, åtminstone inte i ansiktet. Enligt en tråd fick han skjuts av en kompis (NL) till busshållplatsen.
Jag tror att han satte hammaren och annat tillhygge i väskan, för att göra sitt alibi trovärdigt dvs att han brukar göra inbrott.
Men...
Hur många larm ringdes in? Tidningarna har sagt att det ringdes från en närbelägen stuga? Av vem? Och sedan säger SOS larm att det var de två BO som ringde. Ringdes två samtal? Vem var så nära att man kunde höra bråket?
Citera
2017-01-17, 21:19
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-bobber
Han misstänks vara allvarligt psykiskt sjuk.

http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/misstankte-dubbelmordaren-kan-vara-allvarligt-psykiskt-sjuk-inte-overraskande

"Huvudfrågan just nu rör fortfarande eventuell motivbild, berättar han vidare. Polisen kan vara en orsak till dådet på spåret.

– Den biten fyller en hel del tid. Men mer än så vill jag inte kommentera just nu, säger Christer Sammens".

Det verkar som det finns motiv/orsak till varför GM valt att slå till just där. Det finns som sagt fler stugområden i närheten som borde dra till sig en människa med inställd på stuginbrott.
Citera
2017-01-17, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
S.P heter RoffeP på steam

Även på Snapchat
Citera
2017-01-17, 21:26
Medlem
Aha såklart att han hade snap

Har också för mej att det ringde en från en närbelägen stuga. Det var därför Taxispåret dök upp. Att ham ska ha bevittnat något och flytt 😆
Citera
2017-01-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torppet
Vi vet ju inte om handen var ombunden. Troligen var har inte blodig, åtminstone inte i ansiktet. Enligt en tråd fick han skjuts av en kompis (NL) till busshållplatsen.
Jag tror att han satte hammaren och annat tillhygge i väskan, för att göra sitt alibi trovärdigt dvs att han brukar göra inbrott.
Men...
Hur många larm ringdes in? Tidningarna har sagt att det ringdes från en närbelägen stuga? Av vem? Och sedan säger SOS larm att det var de två BO som ringde. Ringdes två samtal? Vem var så nära att man kunde höra bråket?

Handen hade han gömd, blodiga kläder har hittats i väskan. Kvinnan ringde och mannen tog sedan över samtalet. ett "bråk" hördes under samtalet. Vilken tråd säger nånting om en vän som skjutsat? Han åkte ju buss till bromsvallen, går mot råbo, taxichauffören är schysst och erbjöd SP skjuts, då han gick efter en kolsvart väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in