2016-12-23, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marknadswarrant
Hörde ett rykte på stan att den misstänkte ska ha ett efternamn F*ling*r. Som sagt bara ett rykte, min polare hade hört det av en annan polare.
Vanjas barnbarn heter Fa*inger i efternamn. Stämmer ej om uppgifterna om att GM inte har någon relation med BO stämmer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
En ensamkommande som ville säkerställa att få stanna kvar i landet?

Men sluta fiska
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sniss
Jaså? Finns ju ingen relation mellan anhållne och offer.

Känns lika sannolikt som inhemskt psykfall enligt mig.

Jag tror på ensamkommande.. kanske har dom varit god man? Eller bor för nära ett sådant hem bara?

Eller svenskt psykfall såklart.

Det finns väldigt mycket fler våldsbenägna och/eller psykfall som inte är ensamkommande som ska utvisas, än ensamkommande som ska utvisas.
Citera
2016-12-23, 18:08
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
20-åringen greps vid 10-tiden på förmiddagen, berättar Johan Solberg, befäl vid polisens länskommunikationscentral. Det ska ha varit på en plats i Hudiksvalls kommun, berättar han.

Märkligt att pådraget pågått så länge om han greps så tidigt.

Sicka rackare poliser som "spanar i skogen", men i själva verket redan har gripit killen?
Citera
2016-12-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns väldigt mycket fler våldsbenägna och/eller psykfall som inte är ensamkommande som ska utvisas, än ensamkommande som ska utvisas.

We shall see.
Citera
2016-12-23, 18:10
Medlem
withnonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
20-åringen greps vid 10-tiden på förmiddagen, berättar Johan Solberg, befäl vid polisens länskommunikationscentral. Det ska ha varit på en plats i Hudiksvalls kommun, berättar han.

Märkligt att pådraget pågått så länge om han greps så tidigt.

Nya uppgifter: Polisens presstalesperson säger till Aftonbladet att gärningsmannen kan ha fått hjälp
Citera
2016-12-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag kan inte för mitt liv drömma om att misstänkte GM inte skulle ha någon anknytning till området. Ingen hamnar väl där av sig självt en Torsdag i december kl 22 utan anledning.

Hade det varit något skillnad om det varit torsdag kl 22 i oktober, april eller januari menar du?
Oavsett årstid är morden sannolikt utfört av någon som har koppling till de mördade. Det talar statistiken för. Inte årstiderna eller månaden.
Men självklart finns det en sannolikhet för att det är en slump, misslyckat rån, eller liknade också. Någon procent av alla mord som sker har den sannolikheten. Också oberoende av månad.
Senast redigerad av M.J.A 2016-12-23 kl. 18:15.
Citera
2016-12-23, 18:14
Medlem
PalleAnkas avatar
20-åringen anhållen på sannolika skäl, den högre misstanke graden. "Jag har fått bra underlag av polisen" säger åklagaren. BO och GM har sannorlikt ingen koppling. Mannes hemmahörighet eller anknytning till orten vill inte polis och åklagare berätta än.
Allt enligt livesändningen på hela Hälsingland
Citera
2016-12-23, 18:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Hade det varit något skillnad om det varit torsdag kl 22 i oktober, april eller januari menar du?
Oavsett årstid är morden sannolikt utfört av någon som har koppling till de mördade. Det talar statistiken för. Inte årstiderna eller månaden.
Men självklart finns det en sannolikhet för att det är en slump, misslyckat rån, eller liknade också. Någon procent av alla mord som sker har den sannolikheten.

Fast nu ska tydligen polisen sagt att någon koppling mellan MGM och BO inte är känd. Då talar statistiken för att koppling saknas.
Citera
2016-12-23, 18:18
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Men självklart finns det en sannolikhet för att det är en slump, misslyckat rån, eller liknade också. Någon procent av alla mord som sker har den sannolikheten. Också oberoende av månad.

December, kallt,mörkt som i en kolsäck, mitt ute i skogen i ett vad jag förstår sommarstugeområde....
Tycker Du inte att de ter sig något märkligt med exempelvis i juli kl 14...........
Citera
2016-12-23, 18:19
Medlem
Om han haft medhjälpare rör det sig sannolikt om något mer komplicerat än en familjejul med urspårad fylla och bråk.
Citera
2016-12-23, 18:20
Medlem
Wajis avatar
Även om det brukar vara 98% risk för att det är en person som är enligt svensken invandrare i sådana här fall så ska vi inte låsa fast oss.

Övriga % är att 1% att det är ett barnbarn alt fosterbarn... 0,5% att det är en psyksjuk svensk ung man som saknar familj och julen är en sorgens högtid.
Övriga 0,5% är utspridda på övriga förklaringar.

Så vi hoppas vi kan få lite mer info innan vi inom kort kan kartlägga GM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in