2017-01-15, 13:42
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
......JG är ju ot i denna tråd men jag har för mig att han faktiskt på något vis försvarat sekten i publicistklubben för länge sedan.
Heder åt Guillou min favorit! Tillsammans med GWP har han kunnat genomskåda hela den förfalskade rättsstaten ända sedan dess avrättning av Palme. Metoderna med media och Säpo inblandade i Knutbydramat går igen i ett tydligt mönster för att inte tala om förtalskampanjen och den avledande mörkläggningen i detta forum som sedan talar för sig självt.
Citera
2017-01-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Heder åt Guillou min favorit! Tillsammans med GWP har han kunnat genomskåda hela den förfalskade rättsstaten ända sedan dess avrättning av Palme. Metoderna med media och Säpo inblandade i Knutbydramat går igen i ett tydligt mönster för att inte tala om förtalskampanjen och den avledande mörkläggningen i detta forum som sedan talar för sig självt.
Hej!
Kan du utveckla (förtalskampanjen o mörkläggningen) kort o tydligt utan att dra in hela Svea rikes lag!
Med vänlig hälsning Nedslepp.
Citera
2017-01-16, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
It takes one to know one

Antar att du som jag känner till att ÅW söker sig tillbaka mot Knutby. Med samtal och sms kontaktar hon medlemmar som är sårbara för påverkan. Hon ber om förlåtelse, ömkar sig, skyller allt ont på UF, lovar ändra sig.
Liksom signaturen scuiridae vet jag att ÅW:s personlighetsproblematik är konstitutionell. Redan i Frövi för 40 år sedan var det ett problem bland grannar att ÅJ duperade yngre barn för att sen bete sig elakt mot dem. Hos 50-åriga ÅW är de emotionella och sociala egenheterna inpräglade. Hennes religiösa maktmissbruk började redan i Uppsala. Missbruket är beroendeframkallande som narkomani. Kontakt med drogen (= knutbymedlemmar) betyder återfall för ÅW.
Efter församlingens krasch i höstas tog familjen G. konsekvenserna, sa farväl och flyttade. Det var klokt. För oavsett vad medlemmarna själva tror och säger så har de inte återhämtat sig från långvarigt medberoende i ÅW:s missbruk. Den medberoende har ett ofrivilligt sug, en hemlig längtan, efter sin förövare. Trots tankemässig insikt gör signalsubstanser i hjärnan att den medberoende känslomässigt kan sakna spänningen, rädslan, fascinationen, medlidandet och sin invanda lydnad.

Du har rätt wesdom. Din oro är befogad. Frågan är, klarar PeGe, KiWi, Östby, Leijel, anlitade psykologer och själavårdare att hålla emot när ÅW söker sig tillbaka till Knutby?
Man hoppas men jag tvivlar på det.

Wesdom är en insider som vill bjuda på bullar i Knutby. Nabo blåser i visslan för att bryta medberoende hos medlemmar som vågar läsa här. Anhöriga, journalister, grannar och andra behöver tillgång till information om församlingens dolda misär för att kunna hjälpa de drabbade. Ur olika vinklar vill wesdom och nabo medlemmarnas bästa. Låt oss bistå varandra

Intressant val av tidpunkt att räcka ut spiran när hennes egen syster just blivit mördad. Helt klart misstänksamt!

Absolut, jag vet att även du har gränser för vad som bör sägas av hänsyn till de drabbade, men våra gränser är olika snäva och jag står för att jag tycker du går för långt. Men visst förstår jag också ditt syfte. Det är förmodligen från dig media får nys om nyheterna. Varje intelligent person kan läsa dina inlägg och se att du skrivit saker daterade innan de stått någon annanstans. Alltså är du en insider

Jag tycker detta med att stanna kvar i församlingen låter som en alkoholist skulle fortsätta gå på en krog som slutat servera alkohol, för att där umgås med sina nyktra alkoholistpolare. Det bäddar för stora problem! Självklart behöver alla byta miljö och bryta upp, börja om någon annanstans för att finna sig själva igen. Men de har å andra sidan sina nära vänner där i församlingen. Jag vet inte hur de ska göra.
Senast redigerad av wesdom 2017-01-16 kl. 13:47. Anledning: text försvann
Citera
2017-01-17, 17:12
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
..... Självklart behöver alla byta miljö och bryta upp, börja om någon annanstans för att finna sig själva igen. Men de har å andra sidan sina nära vänner där i församlingen. Jag vet inte hur de ska göra.
Det måste vara mycket svårt att lämna den fantastiska musikgemenskap man fått som kompensation efter allt vad församlingen fått utstå av psykosocial forskning och mediala hetskampanjer.
Här är en glimt av den alltigenom sunda kreativitet helt i Åsas anda som statliga övergreppen aldrig kunnat stoppa. https://www.youtube.com/watch?v=THvtou0yDbs&t=241s
Citera
2017-01-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Intressant val av tidpunkt att räcka ut spiran när hennes egen syster just blivit mördad. Helt klart misstänksamt!

Absolut, jag vet att även du har gränser för vad som bör sägas av hänsyn till de drabbade, men våra gränser är olika snäva och jag står för att jag tycker du går för långt. Men visst förstår jag också ditt syfte. Det är förmodligen från dig media får nys om nyheterna. Varje intelligent person kan läsa dina inlägg och se att du skrivit saker daterade innan de stått någon annanstans. Alltså är du en insider

Jag tycker detta med att stanna kvar i församlingen låter som en alkoholist skulle fortsätta gå på en krog som slutat servera alkohol, för att där umgås med sina nyktra alkoholistpolare. Det bäddar för stora problem! Självklart behöver alla byta miljö och bryta upp, börja om någon annanstans för att finna sig själva igen. Men de har å andra sidan sina nära vänner där i församlingen. Jag vet inte hur de ska göra.
Hej!
Det har uppstått relation/kontaktsvårigheter i medberoendes aktiva o mycket känsliga uppbyggnadsväg med troligen gravt indoktrinerade fd. sektmedlemmar i Knutby!
Enligt uppgifter som nedslepp har fått från medberoende o som godkänner detta som skrivs: Har medberoende öppnat sig helt o fullt till hjälp för fd. sektmedlemmarna, men absolut inget gensvar fås tillbaka, utan dom fd.sektmedlemmarna sätter en stålmur runt allt som har hänt genom åren i Knutby!
Detta gör att dom medberoende inte kan stödja eller hjälpa i viktiga frågor!
Liknelsen gör så här: En grav narkoman går(Indoktrinerad fd sektmedlemmar) inte att hjälpa, om ständig tillförsel av narkotika(Gudstro) sker!!!!!
All skuld läggs på dom medberoende o inget fel har genom åren kommit från ÅW med enturage!
Citera
2017-01-18, 18:19
Medlem
ovemolss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Det har uppstått relation/kontaktsvårigheter i medberoendes aktiva o mycket känsliga uppbyggnadsväg med troligen gravt indoktrinerade fd. sektmedlemmar i Knutby!......
Här ser man hur sektmedlemmar indoktrineras och vilka skador samhällsansvariga tvingas ta itu med https://www.youtube.com/watch?v=1ywikmss7GA
Citera
2017-01-19, 12:49
Medlem
Hej!
Helt kallt anser nedslepp: Många på den här tråden vet egentligen ingenting om Knutbysekten o vad som har hänt eller inte hänt!
Istället skriver ni av er nyfikenhet o gottar er i människors olycka, men det är ju åsiktsfrihet som gäller här!
Men eftersom en del skriver väldigt proffsigt, så har man ju faktiskt rättighet att få proffsiga svar!!!!!
Citera
2017-01-19, 16:51
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ovemols
Det måste vara mycket svårt att lämna den fantastiska musikgemenskap man fått som kompensation efter allt vad församlingen fått utstå av psykosocial forskning och mediala hetskampanjer.
Här är en glimt av den alltigenom sunda kreativitet helt i Åsas anda som statliga övergreppen aldrig kunnat stoppa. https://www.youtube.com/watch?v=THvtou0yDbs&t=241s

Hahahaha!!! Ursäkta att jag flabbar, hela sekten är ju tragisk men det här var nog ditt roligaste inlägg. De framstår ju som ett gäng försöksutsläppta från ett kommunalt gruppboende. Vad ÄR detta?!
Citera
2017-01-19, 16:55
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Helt kallt anser nedslepp: Många på den här tråden vet egentligen ingenting om Knutbysekten o vad som har hänt eller inte hänt!
Istället skriver ni av er nyfikenhet o gottar er i människors olycka, men det är ju åsiktsfrihet som gäller här!
Men eftersom en del skriver väldigt proffsigt, så har man ju faktiskt rättighet att få proffsiga svar!!!!!
Hej! Ja, till de relativt okunniga räknar jag mig själv. Och jag följer tråden just för att jag är intresserad av hur det kunde så fel. Intressant att uppenbart närstående ventilerar sina kunskaper här.
Citera
2017-01-19, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hahahaha!!! Ursäkta att jag flabbar, hela sekten är ju tragisk men det här var nog ditt roligaste inlägg. De framstår ju som ett gäng försöksutsläppta från ett kommunalt gruppboende. Vad ÄR detta?!
Nu ska vi inte förminska och håna människor...
Dom har säkert jättetrevligt i sin gemenskap med lite verklighetsflykt!

Problemen i Knutbyseketen måste man ta på allvar.
Tirsa har styrt allt.
Medlemmarnas gåvor, tiondet (som räknas före skatt eftersom Gurd står över Skatteverket), olika utfrysningar (stå i tukt) osv. Hon har också predikat om fasansfulla saker, t.ex. hennes rullstolspredikan

...men håna inte!
Citera
2017-01-19, 19:22
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA2.0
Nu ska vi inte förminska och håna människor...
Dom har säkert jättetrevligt i sin gemenskap med lite verklighetsflykt!

Problemen i Knutbyseketen måste man ta på allvar.
Tirsa har styrt allt.
Medlemmarnas gåvor, tiondet (som räknas före skatt eftersom Gurd står över Skatteverket), olika utfrysningar (stå i tukt) osv. Hon har också predikat om fasansfulla saker, t.ex. hennes rullstolspredikan

...men håna inte!
Hela den här historien är så tragisk, märkligt och totalt vriden så att ett rejält gapflabb bara känns befriande. Särskilt som den användaren som länkade inte är direkt roligast i byn.

Den här typen av sjuk verksamhet borde verkligen förbjudas. Någon myndighet borde utöva tillsyn på dessa förbannade frimiklarsamfund så att avarter i stil med Knutby kan upptäckas i tid.
Citera
2017-01-19, 20:09
Medlem
Jag tror att när ÅW fyllde 50 år firades hon med en film inspelad av medlemmar. Som avslutning hade ett (jag förmodar regisserat) barn som befann sig på Arlanda ungefär repliken: "Jag vill också resa. Inte bara Åsa ska få det" med en surmulen min. Var det medlemmarnas sätt att låta barnet säga: "kejsaren har inga kläder"? Jag vet inte?

Jag tycker det är förfärligt hur många liv som på ett eller annat sätt påverkats av den här sektsoppan. Släktingarna till dem som dött, medlemmar som dragits med och gjort sånt de nu ångrar och så vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in