Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-19, 20:22
  #4981
Medlem
Nils Tomtes avatar
Hur tror ni att Kristusbruden, i sin krafts dagar, hade behandlat en medlem som hade betett sig lika genuint vidrigt som hon själv har gjort?
Citera
2017-01-20, 10:50
  #4982
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nils Tomte
Hur tror ni att Kristusbruden, i sin krafts dagar, hade behandlat en medlem som hade betett sig lika genuint vidrigt som hon själv har gjort?
Hej Nils Tomte!
Som ett för mig rimligt svar på din fråga är följande:
ÅW har som vi alla förstår styrt samtliga medlemmar i Knutbyförsamlingen, hon har aldrig blivit från medlemmar utsatt på samma sätt som hon har låtit bilan falla!
Det hon har styrt är :Mord-Misshandel-Våldtäkt-Grov Vuxenmobbning-Tukt-Stöld-Lögner i Guds namn-Grov Mened-Kontaktförbud med anhöriga mm mm!
Medlemmarna har inte haft möjlighet att sätta emot någonting, för då har ÅW gett order till sitt dåvarande enturage, att utsätta medlemmen för något av här beskrivna straffmetoder!!!!!!!
Däremot finns det ett antal Knutbyföräldrar o sympatisörer som under alla år har förföljt ÅW med enturage, dock aldrig gjort något negativt mot medlemmar.
Nedslepp känner väl till, att i detta land finns Knutbyföräldrar som i sin förtvivlan inte vet, om ÅW dyker upp framför bilen, vilken väg ratten går!!!!!!
Detta är ju naturligtvis totalsjukt, men samtidigt någonting som ÅW kommer att få stå ut med så länge hon lever, efter att hon har i sitt vansinne skadat sååååååå många i dag levande personer gamla o unga!
Bäst för henne vore en livslång förvaring (synd att dödsstraffet är avskaffat i Sverige), men hon kan inte ha någon mänsklig kontakt under förvaring, för andra patienter skulle naturligtvis göra livet kort för ÅW.
Detta är vad ÅW har att vänta i sina återstående dagar!!!!!!!!!!!!!
Med vänlig hälsning Nedslepp!
Citera
2017-01-20, 12:20
  #4983
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej Nils Tomte!
Som ett för mig rimligt svar på din fråga är följande:
ÅW har som vi alla förstår styrt samtliga medlemmar i Knutbyförsamlingen, hon har aldrig blivit från medlemmar utsatt på samma sätt som hon har låtit bilan falla!
Det hon har styrt är :Mord-Misshandel-Våldtäkt-Grov Vuxenmobbning-Tukt-Stöld-Lögner i Guds namn-Grov Mened-Kontaktförbud med anhöriga mm mm!
Medlemmarna har inte haft möjlighet att sätta emot någonting, för då har ÅW gett order till sitt dåvarande enturage, att utsätta medlemmen för något av här beskrivna straffmetoder!!!!!!!
Däremot finns det ett antal Knutbyföräldrar o sympatisörer som under alla år har förföljt ÅW med enturage, dock aldrig gjort något negativt mot medlemmar.
Nedslepp känner väl till, att i detta land finns Knutbyföräldrar som i sin förtvivlan inte vet, om ÅW dyker upp framför bilen, vilken väg ratten går!!!!!!
Detta är ju naturligtvis totalsjukt, men samtidigt någonting som ÅW kommer att få stå ut med så länge hon lever, efter att hon har i sitt vansinne skadat sååååååå många i dag levande personer gamla o unga!
Bäst för henne vore en livslång förvaring (synd att dödsstraffet är avskaffat i Sverige), men hon kan inte ha någon mänsklig kontakt under förvaring, för andra patienter skulle naturligtvis göra livet kort för ÅW.
Detta är vad ÅW har att vänta i sina återstående dagar!!!!!!!!!!!!!
Med vänlig hälsning Nedslepp!
Hej igen!
Jag vill citera/rätta mig själv: Naturligtvis har inte ÅW att vänta sig ett sådant återstående liv som jag skriver.
Så här ska det istället vara: Detta är vad ÅW är värd i mångas tycke, hon har sig själv att skylla, som man bäddar får man ligga!!!
Intressant vore om ÅW donerade sin hjärna till forskning, vi är många som tvivlar, men det finns trots allt en hjärna i huvudet på detta nutidsmonster!
Under 19 århundratet har det fötts många avarter i mänskliga former o ÅW hör till extremarten av avarter, LÅT OSS TILLSAMMANS SE TILL FÖR ATT ÅW INTE KAN/FÅR VERKA UNDER 2000 TALET!
Nu är jag färdig för idag trots allt tror jag på mänskligheten!
//Nedslepp.
Citera
2017-01-20, 20:23
  #4984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hahahaha!!! Ursäkta att jag flabbar, hela sekten är ju tragisk men det här var nog ditt roligaste inlägg. De framstår ju som ett gäng försöksutsläppta från ett kommunalt gruppboende. Vad ÄR detta?!


Det där var lite taskigt skrivit av dig,rent musikaliskt tycker jag detta låter jättebra.
Är det att en och annan i kören är överviktig som får dig att "dissa" dem så?
Antar att du inte är så musikalisk själv,eller har varit i något liknande sammanhang,då är det nog svårt att sätta sig in i den samhörigheten detta kan ge.

Även om jag inte skriver så mycket här,så läser jag med stort intresse.Skulle önska att alla skrev lite mer i klartext,ja helt enkelt mer rakt på sak,och inte så mycket omskrivningar som många gör här.
Citera
2017-01-21, 06:22
  #4985
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Det där var lite taskigt skrivit av dig,rent musikaliskt tycker jag detta låter jättebra.
Är det att en och annan i kören är överviktig som får dig att "dissa" dem så?
Antar att du inte är så musikalisk själv,eller har varit i något liknande sammanhang,då är det nog svårt att sätta sig in i den samhörigheten detta kan ge.

Även om jag inte skriver så mycket här,så läser jag med stort intresse.Skulle önska att alla skrev lite mer i klartext,ja helt enkelt mer rakt på sak,och inte så mycket omskrivningar som många gör här.
Det är inte sången som är problemet!

Problemet är att nästan 100 vuxna människor trodde att en förvirrad liten åldrande tant skulle ingå äktenskap med Jesus.

Ett annat problem är att sex hemsnickrade pastorer plundrade dessa godtrogna andligt sökande människor på pengar för att själva kunna leva lyxliv.

Ett tredje problem är att stolligheterna omfattade tirsaprofetian och tant Waldaus genusprogram.

Bortsett från morden som stolligheterna ledde till, är det ett problem att tänkande människor kan se den här tanten som sin högsta ledare.

https://www.youtube.com/watch?v=YD_iHX95S_k

Tirsaprofetian https://www.flashback.org/t721107
Citera
2017-01-21, 08:54
  #4986
Medlem
GustafKroons avatar
Drotting Tirsas genusprogram för medlemmarna i Knutby Filadelfia

https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=378
Citera
2017-01-21, 10:57
  #4987
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det är inte sången som är problemet!

Problemet är att nästan 100 vuxna människor trodde att en förvirrad liten åldrande tant skulle ingå äktenskap med Jesus.

Ett annat problem är att sex hemsnickrade pastorer plundrade dessa godtrogna andligt sökande människor på pengar för att själva kunna leva lyxliv.

Ett tredje problem är att stolligheterna omfattade tirsaprofetian och tant Waldaus genusprogram.

Bortsett från morden som stolligheterna ledde till, är det ett problem att tänkande människor kan se den här tanten som sin högsta ledare.

https://www.youtube.com/watch?v=YD_iHX95S_k

Tirsaprofetian https://www.flashback.org/t721107

En helt klockren analys som pekar på några av de mest allvarliga problemen med detta vidriga utnyttjande av aningslösa och sökande människor.

Och till föregående skribent: nej, det varken låter eller ser bra ut men jag förstår givetvis att man inbillar varandra det i den påklistrade gemenskapen i frimiklarvärlden. Men nåde den som inte sätter församlingen i första rummet - då blir det kallt!
Citera
2017-01-21, 11:43
  #4988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Drotting Tirsas genusprogram för medlemmarna i Knutby Filadelfia

https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=378
Det är ju typiskt att ÅW inte ens följer de regler hon själv hittat på.

Enligt sciuridae som kan mycket om NPD-personer är det kännetecknande för sådana människor, att de tycker just de "står över" och inte behöver följa reglerna som de andra ska.

Jag som i ett sammanhang varit nära en liknande person (inte ÅW) vet att det kan bli nästan skrattretande hur personen i ena sekunden är upprörd och indignerad över andra som gör små överträdelser mot gällande regler - för att i nästa sekund överträdelser mycket grövre mot samma regel. Är man då dum nog (just så dum är jag ) att ifrågasätta inkonsekvensen i det blir det inte nådigt! Min (och andras) erfarenhet är att enda sättet att förhålla sig till vederbörande är att hålla sig så mycket på avstånd det bara går. Då blir personen förstås ganska ensam, viket man kan få dåligt samvete för. Runt en förmodad NPD-person spelar det ingen roll vad man gör. Det kan bli fel ändå!
Citera
2017-01-21, 11:48
  #4989
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Det är ju typiskt att ÅW inte ens följer de regler hon själv hittat på.

Enligt sciuridae som kan mycket om NPD-personer är det kännetecknande för sådana människor, att de tycker just de "står över" och inte behöver följa reglerna som de andra ska.

Jag som i ett sammanhang varit nära en liknande person (inte ÅW) vet att det kan bli nästan skrattretande hur personen i ena sekunden är upprörd och indignerad över andra som gör små överträdelser mot gällande regler - för att i nästa sekund överträdelser mycket grövre mot samma regel. Är man då dum nog (just så dum är jag ) att ifrågasätta inkonsekvensen i det blir det inte nådigt! Min (och andras) erfarenhet är att enda sättet att förhålla sig till vederbörande är att hålla sig så mycket på avstånd det bara går. Då blir personen förstås ganska ensam, viket man kan få dåligt samvete för. Runt en förmodad NPD-person spelar det ingen roll vad man gör. Det kan bli fel ändå!
Intressant, för precis så brukar det ju funka om man ifrågasätter dessa människor med psykopatdrag. Var det också i ett församlingssammanhang eller kanske på en arbetsplats?
Citera
2017-01-21, 11:57
  #4990
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Intressant, för precis så brukar det ju funka om man ifrågasätter dessa människor med psykopatdrag. Var det också i ett församlingssammanhang eller kanske på en arbetsplats?
Jag håller gärna det för mig själv. Det finns ju många sammanhang man träffar andra människor. Nu är ju denna människa inte av samma kaliber som vissa sektledare men jag tycker ändå det ät otroligt skönt att slippa ha någon närmare kontakt med människan!

----

Det stod något i genusprogrammet om uppskattade manliga egenskaper att "kunna ta smällar". Var det det Helge fick göra.
Citera
2017-01-21, 12:02
  #4991
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Jag håller gärna det för mig själv. Det finns ju många sammanhang man träffar andra människor. Nu är ju denna människa inte av samma kaliber som vissa sektledare men jag tycker ändå det ät otroligt skönt att slippa ha någon närmare kontakt med människan!

----

Det stod något i genusprogrammet om uppskattade manliga egenskaper att "kunna ta smällar". Var det det Helge fick göra.

1/ Förstår såklart att du vill hålla det för dig själv. Men människotypen stöter man ju på då och då, även om det såklart inte tar sig sådana extremer som i Knutby.

2/ Haha, du är rolig! Och stackars Patrik har väl också tränats hårt när frugan tagit emot "himmelsk syskonkärlek" från diverse håll genom åren. Men det är ju smällar man får ta - bara manligt antagligen.
Citera
2017-01-21, 12:34
  #4992
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
1/ Förstår såklart att du vill hålla det för dig själv. Men människotypen stöter man ju på då och då, även om det såklart inte tar sig sådana extremer som i Knutby.

2/ Haha, du är rolig! Och stackars Patrik har väl också tränats hårt när frugan tagit emot "himmelsk syskonkärlek" från diverse håll genom åren. Men det är ju smällar man får ta - bara manligt antagligen.
Det finns säkert både här och där personer med slängar av narcissism (våga för övrigt inte glömma deras födelsedag. Förödande om de inte blir hyperfirade hela dagen lång! ). Nu vet jag att det inte har fungerat för medlemmarna att anförtro sig till varandra pga deras angivarsystem.

Men för mig var det räddningen att kunna prata med andra (pålitliga!) runt personen, både för att stå ut i situationen och föröka göra något åt den. Man känner sig givetvis illojal och "man ska inte prata bakom ryggen på andra" osv men som sagt -runt en sån här person går det inte att göra "rätt". Man får satsa på så lite fel som möjligt men ändå stå ut.

Det är en ju skönt att se att andra också reagerar när personen väldigt tovärdigt i efterhand beskriver en situation vi alla varit med om på ett HELT annat sätt än hur det faktiskt var. Annars börjar man fundera på om man själv sett/hört i syne.
__________________
Senast redigerad av joannaw 2017-01-21 kl. 12:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback