2017-01-02, 19:42
Medlem
Klaedvikarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -0L0-
Ny vändning

Kan finnas tänkbara motiv

Åk uttalar sig i pressen
Äntligen ett livstecken från Inpector Clouse... ursäkta: Åklagare Sammens.
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Dessa nya uppgifter baseras alltså inte på något förhör med Simon kan man klargöra. Undrar om man kanske fått tips gällande liknande saker som diskuterats här inne, brottsoffrens yrken eller liknande?
Det är allmänt känt att fb är en rik källa till kunskap för landets poliser och åklagare.
Av många små infall och inlägg kan man skapa sig en bild av ett skeende. Ibland leder teorierna fel, men ibland leder de alldeles rätt.

Undrar just vad det, över huvud taget kan finnas för koppling mellan GM och de 2 BO i detta fall. Vad är det som får honom att, i mitt tycke, sätta allt på ett kort och bege sig så målmedvetet till sommarstugorna vid Råbosjön. Vill man döda någon, kan man ju lika gärna stanna i staden. Eller trodde han i all sin galenskap att han skulle kunna komma undan detta.
Han har ju dessutom "dragit på sig" fler vittnen under denna expedition än om han hållit sig i skuggorna i Hudik...
Citera
2017-01-02, 19:55
Medlem
Skulle det kunna vara så enkelt att Kl var ute på tomten och donade med nåt. Hör hur någon klirrar en ruta på stugan längre bort.Fd heltidsbrandman, 190cm lång,vältränad för åldern, van vid knepiga situationer. Tar killen i nackskinnet, går till VN för att be henne ringa 112. Hon ringer upp, ger sedan luren till Kl som tappar koncentrationen på SP och slappnar av, Då flippar han o går till attack?
Citera
2017-01-02, 20:03
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej det konstigaste är beckmörkret. Ingen kan snubbla sig fram över ändlösa hyggen fulla av stubbar och rotvältor utan att ge upp. Tro mig jag har stor vana att gå i skog och mark på dagen.
Men i kolmörker går det inte utan ficklampa.
Dagsljuset framträder halv 9. Han måste ha kvarterat någonstans innan avfärden mot Silja by.

Månen steg upp över horisonten vid kl 01 i halvklart väder, ingen frost. Sen tar det kanske två timmar innan halvmånen lyser neråt i skogsterrängen. Hade MGM en mobiltelefon kan han ha använd den som ficklampa. Batteriet tar slut rätt snart dock. Kanske visste han därför inte huruvida BO'na levde eller ej och inga nyheter tillgängliga då heller.
Citera
2017-01-02, 20:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Nej det konstigaste är beckmörkret. Ingen kan snubbla sig fram över ändlösa hyggen fulla av stubbar och rotvältor utan att ge upp. Tro mig jag har stor vana att gå i skog och mark på dagen.
Men i kolmörker går det inte utan ficklampa.
Dagsljuset framträder halv 9. Han måste ha kvarterat någonstans innan avfärden mot Silja by.

Var det kolsvart då, och inte exempelvis månsken? Men jag tror också att han kan gått in i stugan och att inbrottet kan varit motiverat av att ta skydd för natten.
Citera
2017-01-02, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Äntligen ett livstecken från Inpector Clouse... ursäkta: Åklagare Sammens.

Det är allmänt känt att fb är en rik källa till kunskap för landets poliser och åklagare.
Av många små infall och inlägg kan man skapa sig en bild av ett skeende. Ibland leder teorierna fel, men ibland leder de alldeles rätt.

Undrar just vad det, över huvud taget kan finnas för koppling mellan GM och de 2 BO i detta fall. Vad är det som får honom att, i mitt tycke, sätta allt på ett kort och bege sig så målmedvetet till sommarstugorna vid Råbosjön. Vill man döda någon, kan man ju lika gärna stanna i staden. Eller trodde han i all sin galenskap att han skulle kunna komma undan detta.
Han har ju dessutom "dragit på sig" fler vittnen under denna expedition än om han hållit sig i skuggorna i Hudik...

Det finns en buss en taxi å en bilförare som så vitt jag förstår spräcker
hans förklaring.
Sökte läkare på fredag eftermiddag, hm, vet vi när och var
kvinnan plockade upp honom?
Citera
2017-01-02, 20:22
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
hans förklaring.

Tror vid 09
Citera
2017-01-02, 20:42
Medlem
Finns en karta över husen så att det går att bilda sig en uppfattning hur långt det är mellan?

Finns bild på KL och vilka fotbollslag har KL tränat?
Citera
2017-01-02, 20:48
Medlem
-0L0-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsAc
Finns en karta över husen så att det går att bilda sig en uppfattning hur långt det är mellan?

Bakre raden längst ut till höger

http://www.sockenbilder.se/enanger2/visasok3.asp?sok=Kjell+List&page=1
Citera
2017-01-02, 20:53
Medlem
Citat:

Det är väl ca 50 meter mellan husen och ingen skog som döljer husen för varandra.
Citera
2017-01-02, 20:53
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
hans förklaring.

Fast han har väl inte givit någon förklaring än?
Citera
2017-01-02, 20:56
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det ska röra sig om dom här två husen.. I vilket hus den krossade rutan finns vet jag inte, finns det några uppgifter om det?
Citera
2017-01-02, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast han har väl inte givit någon förklaring än?

Enligt en uppgift har han sagt att han aldrig lämnade stan.

Om jag inte minns helt galet kom det från hans advokat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in