2017-01-16, 01:18
Medlem
Lotavoss avatar
Jaha då har man suttit och stressat, svettats, haft lust att slå sönder handkontrollen samt tvn helt i onödan då EA tyvärr ger mig 2 autoloss pga att deras servrar inte fungerar som leder till att jag för första gången inte ens kvalar in till nästa veckas fut champ. slutade på 17 wins =) pinsamt jävla illa
Citera
2017-01-16, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av max02
Körde med Tevez och Quaresma, allt gick som en dans på rosor fram till att jag bytte upp mig till deras in forms. Då var de inte lika heta. Sålde och köpte deras NIF igen och tåget kunde börja rulla på nytt. Har en hel del cash på banken, hade kunnat köpa flera IF spelare, men lika bra köra med ett lag för 40k. Ingen mening försöka jaga de dyraste spelarna öht, tyvärr. Handikappet existerar helt klart, sen får folk säga vad de vill.

Säger precis som Wierd. Aldrig upplevt det där med handikapp och tror inte ett skit på det. Har tänkt att jag kanske får känna på det ibland när jag mött lag som haft +/- 10 ratings på laget men det har känts likadant i spelet. Jag spelar bra mycket bättre ju mer jag uppgraderar mitt lag. Hade en dålig period innan TOTY och började köra med ett av mina första billiga lag fungerade så sjukt bra innan. Då gick de fan ännu sämre, funkade i de lägre divisionerna men mot bättre motstånd höll det inte. Ju bättre lag desto bättre spel. Angående IF så jag upplevt skillnaden till det bättre på mer eller mindre alla jag testat, kan inte komma på någon som jag känt varit sämre eller ens jämlik. Du hade inte testat IF Kante själv? Stor skillnad tyckte jag. Fährmanns POTGS-kort var sjukt mycket bättre än hans NIF med. Andra riktigt bra kort-uppgraderingar: Salah, Diego Costa, Verratti, Insigne, Immobile, Sokratis mfl.

Sen finns det ju dåligt och bra gameplay, där man känner viss fördröjning i spelet men det beror inte på något handikapp. Idag har de varit för jävla gött att lira, flytit på perfekt hela kvällen.
Citera
2017-01-16, 02:15
Medlem
tips på förändringar på denna squad?

https://www.futbin.com/17/squad/1214169
Citera
2017-01-16, 02:35
Medlem
Är ny till FUT. Nån som kan förklara lite hur viktig kemin är? Är det skillnad när en spelare har 9 jämfört med 10 t.ex?
Citera
2017-01-16, 02:36
Medlem
Hur ser framtiden på marknaden ut?
Kommer större delen av korten öka?
Såna som låg runt 25k (Cech exp) 1:a januari som ligger 10k ~ minus nu, vad kan man förvänta för pris?
Citera
2017-01-16, 03:09
Medlem
max02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Är ny till FUT. Nån som kan förklara lite hur viktig kemin är? Är det skillnad när en spelare har 9 jämfört med 10 t.ex?

Ger du din anfallare kemikort "jägare" får han upp 8 i shooting och 12 i pace om han har 10 i kemi och laget har 100 i kemi, har han 9 och laget 100 får han fortfarande upp 8 i shooting, men 11 i pace. Däremot får spelarna 10 i kemi efter 10 spelade matcher.
Citera
2017-01-16, 03:15
Medlem
Citat:
Ger du din anfallare kemikort "jägare" får han upp 8 i shooting och 12 i pace om han har 10 i kemi och laget har 100 i kemi, har han 9 och laget 100 får han fortfarande upp 8 i shooting, men 11 i pace. Däremot får spelarna 10 i kemi efter 10 spelade matcher.

Okej tack som fan! Nåt tips på hur man håller spelare fräscha? Dom blir ju trötta snabbt som fan känns det som
Citera
2017-01-16, 03:19
Medlem
max02s avatar
Citat:
Okej tack som fan! Nåt tips på hur man håller spelare fräscha? Dom blir ju trötta snabbt som fan känns det som

Spela två matcher sen ge truppkondition är mitt tips. Eller om du vill köra två lag så slipper du tänka på ge kondition.
Citera
2017-01-16, 03:54
Medlem
Citat:
Spela två matcher sen ge truppkondition är mitt tips. Eller om du vill köra två lag så slipper du tänka på ge kondition.

Alright, kanske är smartast o köra på 2 lag. Känns lite dyrt o köpa ett sånt kort varannan match tror jag. Vet du vilken division som är medel btw? Vilken div spelar dom flesta? Har gått upp till division 3, anses det bra?
Citera
2017-01-16, 06:22
Medlem
max02s avatar
Citat:
Alright, kanske är smartast o köra på 2 lag. Känns lite dyrt o köpa ett sånt kort varannan match tror jag. Vet du vilken division som är medel btw? Vilken div spelar dom flesta? Har gått upp till division 3, anses det bra?

Ja division 3 är väl rätt bra, speciellt då du är helt färsk FUT lirare. Personligen tycker jag det var i trean det började bli lite tuffare motstånd detta FIFA.
Citera
2017-01-16, 06:50
Medlem
Citat:
Ja division 3 är väl rätt bra, speciellt då du är helt färsk FUT lirare. Personligen tycker jag det var i trean det började bli lite tuffare motstånd detta FIFA.

Ja jävlar, spelat 3 matcher i division 3, 2 förluster 1 oavgjord. Steget upp från div4 till div3 känns ganska stort.
Citera
2017-01-16, 07:07
Medlem
TheMentalitas avatar
Nu har jag kört UT sedan jag införskaffade mig spelet rätt sent,i december.
Kan säga så mycket som att straffarna och framför allt hörnorna i detta spel är skit...

Det känns som att man gjort denna förändring bara för sakens skull. Sedan är det mycket möjligt att det är jag som inte hajat grejen och är dålig, men tycker jag slagit så pass många nu att jag ändå kan säga att jag givit det en chans.
Känns som ett rejält steg tillbakajämfört med senare Fifa-spel.
(I övrigt är spelet bra dock )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in